Gå til innhold

Sunn, enkel og gjerne rask middag?

Anbefalte innlegg

Skal handle etterpå. Har lyst til å høre deres favoritt hverdagsmiddager.

Vil gjerne at det skal være sunt, som i magert, fullkorn, mye grønt, osv.. Men også raskt og enkelt? Er ikke redd for halv/helfabrikata, så lenge det er oppfyller noen av kravene ovenfor. 😉

Tips, anyone? 😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420794-sunn-enkel-og-gjerne-rask-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at det høres rart ut, men stek fiskekaker i biter og skjær i mellomtiden opp agurk, paprika ol. i små biter og legg i skåler, ta gjerne mais også. Stek grove pitabrød i ovnen. Del pitabrødene i to og så kan hver enkelt fylle i som om det er taco. Ta gjerne litt tacosaus til også. Det tar 15 min å lage.

Anonymkode: 88ca9...68b

Noen av mine favoritter som hverdagsmiddag: 

• Wraps med rød pesto, ruccola, guost og mais. Legg i ovnen i 2 min. Ta på agurk etterpå, evnt noe kesam dressing e.l. 
  • Rask pizza: Grov ferdigbunn, skinke, ost, tomatsaus. 
  • Fiskepinner med potet, revet gulrot og smeltet smør.
  • Fiskeburger: Salma burger, cole slaw (kjøpes ferdig), salat. Evnt med søtpotet fries ved siden av. 
  • Supper: Søtpotetsuppe med gulrot og ingefær eller blomkålssuppe med bacon, finnes noen kjempegode og raske oppskrifter på Oda. 
  • Torsk eller ørret med agurksalat og søtpotet. 
  • Spaghetti med hjemmelaget bolognese saus. 
  • Kyllingspyd på grillen, serveres med potetsalat og grønnsaksspyd (squash, paprika, champignon etc) 
  • Poke bowl (sjekk også oppskrift Oda for inspirasjon). Salma, ris, mango, avokado, sesamfrø, agurk. 

Anonymkode: 592b5...e98

Blomkålgrateng med hvit saus og bacon
gulrotsuppe med ingefær og appelsin
ferdig grillet kyllinglår, salat og fullkornsris eller fullkornscouscous
fylt søtpaprika med salat
ovnsbakt laks/ørret, ovnsbakt søtpotetbåter og ovnsbakt paprika, gulrot og løk

Anonymkode: b9b8d...14a

Det er en grønnnkålmix som selges i salathylla her på kiwi som jeg syns er knallgod. Den kan wokes og serveres til absolutt alt, men jeg liker den aller best til stekt halloumi. Sleng på fullkornsris og du har middag på risens koketid. 

Her i huset er vi veldig glad i fisketaco. Bruker da fiskepinnene med 100%fisk som jeg finner i frysedisken. Serveres med mango, salat, grønnsaker etter eget valg, sriracha majones (eller sweet chili sauce) i Tacolomper. Kjapt og enkelt, tar ca et kvarter. 

Jeg koker gjerne mye ris når jeg først skal ha det, og så har vi stekt ris dagen etterpå. Nydelig med litt egg, grønnsaker, scampi eller skinke. 10 minutter kanskje? 

Jeg bruker mye ferdig oppkutta grønnsaker eller frosne, syns det er så kjapt og fint, og de frosne inneholder like mye (om ikke mer) vitaminer enn de ferske. Jeg er strålende fornøyd med det ☺️ (nevner det fordi jeg aldri brukte det før, jeg trodde det var mindre sunt, og irriterte meg alltid over hvor lang tid det tok å skrelle og koke grønnsaker). 

Annonse

Den grønnkålmixen som optatium nevner er veldig god til stekt laks og, tar ikke mange minuttene i panna.
Strimlet kyllingfilet med blomkålris, hvitløk og spinat blandet sammen
grønnsaksris med kyllingfilet, kan gjerne og blande blomkålris eller brokkoliris sammen med grønnsaksrisen, evt ris eller couscous til

Anonymkode: b9b8d...14a

TøffiTrynet☠ skrev (3 timer siden):

Skal handle etterpå. Har lyst til å høre deres favoritt hverdagsmiddager.

Vil gjerne at det skal være sunt, som i magert, fullkorn, mye grønt, osv.. Men også raskt og enkelt? Er ikke redd for halv/helfabrikata, så lenge det er oppfyller noen av kravene ovenfor. 😉

Tips, anyone? 😊

I går hadde vi lynrask middag: frosne wokgrønnsaker, kokt ris, marinerte kyllingbiter. 

Anonymkode: a6158...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...