Gå til innhold

Sender syke barn på skolen !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om flere barn med snørr, hoste og feber ! Ingen tester og sender barna av gårde småsyke og med feber kvelden før ! Her stiger smitten sykt ! Burde vært straffbart !!! Gjør dere også det ?

Anonymkode: 19fbc...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hører om flere barn med snørr, hoste og feber ! Ingen tester og sender barna av gårde småsyke og med feber kvelden før ! Her stiger smitten sykt ! Burde vært straffbart !!! Gjør dere også det ?

Selvsagt så gjør ikke oppegående foreldre det . Håper også skolene sender syke elever hjem med en gang de oppdager slikt. 

Skrevet

Selvsagt ikke. Her har vi synkende trend nå. Og det er jo fordi hele kommunen tar ansvar. Nå er min mann forkjølet, negativ test men han har isolert seg i hybelen for å unngå at vi blir syke. Selvsagt ikke farlig å få en forkjølelse men greit å slippe for øyeblikket. 

Anonymkode: c3bb8...7f4

Skrevet

Ikke med feber nei. Med snørr, ja. Men igjen, det kommer an på formen. Snørr og ok form er ok. Snørr og sliten av snufsing og snyting er ikke ok form.

Hoste kommer også an på hvor mye og andre ting. 

Anonymkode: 12bf2...512

Skrevet

Nei, her tester vi om det dukker opp forkjølelsessymptomer og holder dem hjemme. Smitten er på full fart oppover her.

Uansett om det bare skulle være en forkjølelse, så er det jo kjedelig å spre det også, for det blir så mye styr uansett, siden de som blir smittet ikke vet om det kan være Corona. 

Skrevet

Her får man komme i bhg og skole med snørr og ok allmenntilstand. 

Anonymkode: bfaa5...9ae

Skrevet

Jeg har mulighet til å ha femåringen hjemme (hun har hostet et par dager, men er i fin form), men hvordan er egentlig reglene nå? Skal barna i karantene hvis det er smitte i bhg/skole? Må innrømme at jeg er forvirret. Synes jeg leste at karantenereglene ble opphevet.

Anonymkode: 9a123...1ef

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (16 minutter siden):

Nei, her tester vi om det dukker opp forkjølelsessymptomer og holder dem hjemme. Smitten er på full fart oppover her.

Uansett om det bare skulle være en forkjølelse, så er det jo kjedelig å spre det også, for det blir så mye styr uansett, siden de som blir smittet ikke vet om det kan være Corona. 

Dette!!! Akkurat nå må vi være ekstra påpasselige med å ikke spre sykdom. 

Skrevet

Sender med snørr og hoste ja, men ikke nyoppstått og ikke med feber. Snørr og hoste sitter i opp til 4 uker hos vårt barn, så det hadde blitt mye fravær om vi skulle holde ham hjemme til det var helt borte. Men tar selvsagt test før vi sender ham på skolen igjen.

Anonymkode: 03563...4b0

Skrevet

Hele klasseturen til eldste ble ødelagt nå. Flere sendte syke barn av gårde. De endte med å måtte sitte inne hele turen for å bli testa. Ingen hadde korona, Men febersyke barn spredde smitte. Ganske synd for alle de andre som gleda seg til leirskole. Samme på første trinn. Flere sender dagen etter feber, nå er halve klasse syk og må testes. Så sykt ego . Her er testkapasitet sprengt og vi har smitterekord. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (44 minutter siden):

Dette er jo egentlig et dilemma. Jeg er helt enig med deg i at all forkjølelsesaktig sykdom er veldig styrete akkurat nå, men dersom barnet tester negativt, skal det da allikevel holdes hjemme i lang tid? Det kan jo smitte klassevenner, som igjen ikke kan være 100% sikre på at det bare er en forkjølelse de er smittet med, og som dermed må teste seg uansett. Hvor lenge skal småforkjølte barn holdes hjemme? Sist skoleår hadde skolen vår eget hjemmeskoleopplegg for hver klasse hver dag for de som var syke eller i karantene. Nå er det ikke noe slikt. Det går masse seig forkjølelse her. Forkjølte barn vil da kanskje miste uker av skolegangen mens de snufser og hoster. Arbeidsgivere er gjerne heller ikke så forståelsesfulle mer, nå som alle voksne har fått tilbud om vaksine, og ikke alle kan ha hjemmekontor. 

Skrevet

Jeg kunne sendt barn som er litt småforkjøla på skolen dersom allmenntilstanden er god ellers. Men mine to barn har hatt korona, så de er immune.

Anonymkode: dc855...515

Skrevet

Når skal vi slutte med dette tullet? Alle som er i risikogrupper og alle eldre er vaksinert nå. Da må vi slutte med dette test-tullet og leve normalt igjen. 

Anonymkode: 68139...002

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Når skal vi slutte med dette tullet? Alle som er i risikogrupper og alle eldre er vaksinert nå. Da må vi slutte med dette test-tullet og leve normalt igjen. 

Tull faktisk … 

Skrevet

Jeg sender aldri barna i barnehage eller skole om de har hatt feber kvelden før. Korona eller ikke.

Har vært deilig med at foreldre flest har vært flinkere å holde hjemme ved sykdom- mye mindre forkjølelse i omløp.

Ene vår har astma som forverres betraktelig ved forkjølelse. Siste halvannet året han hun hatt det mye bedre.

Anonymkode: 967eb...45d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi det er lov, derfor sender vi. Vi følger det som står på kommunens hjemmesider. 

Anonymkode: 97bc8...9f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er lov, derfor sender vi. Vi følger det som står på kommunens hjemmesider. 

Sender du barnet på skolen hvis det hadde feber kvelden før ??

Skrevet

Ikke med feber nei. Med snørr, ja. Men igjen, det kommer an på formen. Snørr og ok form er ok. Snørr og sliten av snufsing og snyting er ikke ok form.

Hoste kommer også an på hvor mye og andre ting. 

Anonymkode: 12bf2...512

Nettopp. 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Sender du barnet på skolen hvis det hadde feber kvelden før ??

Nei. Men hvis det er snufsete, litt snør og formen er grei,så ja. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (46 minutter siden):

Tull faktisk … 

Ja, det blir tull når vi tester kun for å teste. Vi MÅ snart vektlegge hvor mange som er alvorlig syke og/eller dør. Per nå er det svært, svært få. Å teste tusenvis av barn og unge hver dag er uforholdsmessig slik situasjonen er nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg kunne sendt barn som er litt småforkjøla på skolen dersom allmenntilstanden er god ellers. Men mine to barn har hatt korona, så de er immune.

🤦‍♀️

Anonymkode: a8dc2...6e8

Skrevet

Dette er jo egentlig et dilemma. Jeg er helt enig med deg i at all forkjølelsesaktig sykdom er veldig styrete akkurat nå, men dersom barnet tester negativt, skal det da allikevel holdes hjemme i lang tid? Det kan jo smitte klassevenner, som igjen ikke kan være 100% sikre på at det bare er en forkjølelse de er smittet med, og som dermed må teste seg uansett. Hvor lenge skal småforkjølte barn holdes hjemme? Sist skoleår hadde skolen vår eget hjemmeskoleopplegg for hver klasse hver dag for de som var syke eller i karantene. Nå er det ikke noe slikt. Det går masse seig forkjølelse her. Forkjølte barn vil da kanskje miste uker av skolegangen mens de snufser og hoster. Arbeidsgivere er gjerne heller ikke så forståelsesfulle mer, nå som alle voksne har fått tilbud om vaksine, og ikke alle kan ha hjemmekontor. 

Sykt barn dager er fortsatt utvidet til 20 dager dette året. Er ikke så vanlig at ungene blir ofte syke så lenge håndvask fortsatt opprettholdes. Så en forkjølelse eller to klarer nok de fleste familier å håndtere. 

Anonymkode: 634b0...63a

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

🤦‍♀️

Hva? Dersom du er fullvaksinert og litt snufsete, går du da ikke på jobb?

Du vet at ved gjennomgått korona er du mer beskyttet enn en fullvaksinerte de første månedene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva? Dersom du er fullvaksinert og litt snufsete, går du da ikke på jobb?

Du vet at ved gjennomgått korona er du mer beskyttet enn en fullvaksinerte de første månedene?

Utsagnet ditt var at barna dine er immune siden de har hatt korona... Du vet at viruset har mutert og at det finnes flere varianter enn den barna dine hadde? Og at man kan få korona selv om man er fullvaksinert? 

Skrevet

Jeg sender datteren min på skolen med hoste ja, etter at allmenntilstanden har blitt bra og feberen er borte. Grunnen er at hun har infeksjonsutløst astma og kan finne på å hoste i 2 måneder etter en høstforkjølelse. Det vil ikke si hun er smittsom. 

Kanskje det ikke er alt du vet, HI? 

Anonymkode: bf1a8...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...