Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Min tante ønsker å gi et beløp til meg og min fetter. Men vergen nekter. Kan virkelig vergen nekte dette? Anonymkode: d5f15...ecc
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Ja, det kan vergen. Er jo en grunn for at hun har verge. Kanskje hun trenger hjelp til å begrense seg? Anonymkode: 14ad9...c90
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Hun kan kanskje få opprettet et testamente? Verge skal jo vurdere om det er i hennes beste interesse, og se hennes totaløkonomi, før denne ev. bestemmer seg for å gi slipp på aktuelle beløp. Større beløp og ev. forskudd på arv må godkjennes av statsforvalteren, ikke bare av vergen alene, hvis den som har fått verge ønsker å gi bort noe. Les mer her: https://www.vergemal.no/disposisjoner-som-trenger-fylkesmannens-samtykke.447500.no.html Anonymkode: 6e51f...d06
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Hvis din voksne tante har økonomisk verge er det jo fordi hun ikke klarer å styre økonomien /ta vare på sine økonomiske interesser. Når vergen nekter henne å gi bort et pengebeløp til deg er det sikkert gode grunner til det. Anonymkode: 8de08...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå