Gå til innhold

Eg har ikkje teke fly sidan 2012

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er fordi eg ikkje har hatt behov for det, tar gjerne tog. Føler meg heilt unormal, men eigentleg så er det vel sikkert slik at dei som tek fly fortel om det, men dei som ikkje tek fly har liksom ikkje nokon grunn til å fortelle at ein ikkje har tatt fly. "Eg har ikkje tatt fly til Oslo i helga" liksom. 😆😆

Men, kortid tok du fly sist? 

Anonymkode: f289c...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2011 så jeg slår deg visst med ett år. 😃 Europa er lett med tog og båt.

Anonymkode: ffc97...bfe

Skrevet

2019

Anonymkode: 89947...e0d

Skrevet

I 2019 fløy jeg seks ganger totalt, men da hadde jeg ikke fløyet siden en ferietur i 2013. Så de turene jeg tar har jeg god samvittighet for. Mannen min flyr hver mnd i jobben, også gjennom pandemien, han kjenner svært på flyskammen og forteller det ikke om han ikke må. 

Nå har ene barnet mitt flyttet så langt bort at fly er eneste alternativ om vi skal besøke en helg, så det kommer nok til å øke de neste årene, dessverre. 

Anonymkode: 329ea...9cb

Skrevet

2019, Bergen-Oslo. Og tilbake.

For min del kunne jeg mye heller tatt tog. Har skikkelig flyangst, men siden jeg reiste med en større gruppe, og alle de andre ville ta fly, ga jeg etter for presset. 

Anonymkode: bd031...9f1

Skrevet

2001 eller 2002

Anonymkode: 47b8d...554

Skrevet

Sist jeg fløy privat var vel rett før jul i 2010.

Har fra 2018 - 2020 hadde jeg noen pasientreiser som måtte foretas med fly. Men ellers har jeg ikke hatt private flyreiser, tror jeg.

Før 2010 var det vel en tur i 2006.

Har ellers brukt litt tog, ekspressbuss eller Hurtigruten noen få ganger.

Anonymkode: 05df8...80d

Skrevet

For 3 dager siden 🙈 

Nå er ikke jeg den som reiser mest, men har familie på andre siden av landet og skal vi ses, må det bli fly siden jeg ikke klarer å kjøre så langt. 

Jeg har i hele mitt 45 år lange liv, vært 2 ganger i "syden", har aldri vært på noen storbyferie eller noe sånt.  

Jeg flyr ca en gang (tur/retur) annethvert år, innenlands.  Føler ikke på flyskam!  

Anonymkode: 3fcbb...e99

Skrevet

2019, nødvendige kurs gjennom jobb man må være hands on for å lære. Vi i nord kan desverre ikke velge tog. Men vi har jo hurtigruten om vi har en uke til overs å bruke 

Kjenner på flyskam i forhold til miljøet ja. 

Anonymkode: ecb88...0fc

Skrevet

Jeg har aldri tatt noe. Jeg er nemlig ikke en tyv.

Anonymkode: 2a771...32e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og det er fordi eg ikkje har hatt behov for det, tar gjerne tog. Føler meg heilt unormal, men eigentleg så er det vel sikkert slik at dei som tek fly fortel om det, men dei som ikkje tek fly har liksom ikkje nokon grunn til å fortelle at ein ikkje har tatt fly. "Eg har ikkje tatt fly til Oslo i helga" liksom. 😆😆

Men, kortid tok du fly sist? 

Anonymkode: f289c...e1a

Tar fly flere ganger i året. Sist nå på søndag. Bor i Nord-Norge, vi har ikke tog! 

Anonymkode: fec7d...82f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så dum... 

Anonymkode: 04932...33e

Skrevet

I februar 2007. Vi ferierer helst i Skandinavia og Tyskland. 

Anonymkode: 26071...a02

Skrevet

For fire uker siden, fra Amsterdam til Gardermoen. 

Anonymkode: dfcd4...5de

Skrevet

2019. Jeg er ett miljøsvin hvis jeg ser tilbake på hvordan jeg har levd frem til koronaen. Tydeligvis godt subsidiert av noen, da flybillett til London og en del andre storbyer koster mindre enn en togbillett til Oslo, hvis jeg planlegger flyturen godt. 

Anonymkode: 2c1a0...ab0

Skrevet

Fløy til og fra Spania i sommerferien. Før pandemien fløy jeg på ferieturer omkring tre ganger i året. 

Anonymkode: 0160a...426

Skrevet

Tok fly nå i sommer, og skal gjøre det igjen i høstferien. Jeg bor i Oslo, men mine gamle og etter hvert syke foreldre bor i Nord-Norge. Tog er derfor ikke en mulighet, og det er heller ikke aktuelt å ikke dra oppover. Har aldri kjent på flyskam, og kommer ikke til å gjøre det heller. 

Anonymkode: a4816...06f

Skrevet

2019. Men jeg har bare tatt fly 5 ganger i mitt liv. Har ikke problemer med å fly, men har ikle det største behovet heller. Når jeg blir invitert en helg til ei venninne i nord, så er det veldig vanskelig å ta tog, så da blir det fly

Anonymkode: 80677...75b

Skrevet

Privat som i ferie. 2013. Men flyr i jobben. Ca fem ganger i året. 

Anonymkode: 42f88...181

Skrevet

Flyr 2-4 ganger i året innenlands (nordover) og 1 gang i året på juleshopping i storby. Sistnevnte var sist i 2019. 

Anonymkode: 49e15...783

Skrevet

Nå er det 2 år siden sist. Tar vanligvis fly en gang i året fordi svigers bor langt unna. (Ville tatt 3 dager å kjøre dit.) Hadde det ikke vært for det så hadde ikke jeg heller hatt behov for å ta fly.

Anonymkode: e23ba...f58

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

🙄

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Så dum... 

Anonymkode: 04932...33e

Dere lo litt i alle fall. Erkjenn det. ;) #MomJokes

Skrevet

I juni, men det var pasientreise.

Før det var det bryllupsreise til London, februar 2020. Rimelig glad for at vi gjennomførte den turen.

Anonymkode: 0b023...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...