Gå til innhold

Hvorfor er ikke koronahåndteringen tema i valgkampen?

Anbefalte innlegg

Eller er det bare jeg som har sovet i timen? 

De som åpent går ut og sier at vi ikke skal stenge igjen, og ikke ha disse forferdelige fascistiske reglene, skal få min stemme på dagen. Det får heller være at jeg ikke står for noe annet de måtte mene, men denne galskapen må ta slutt nå. 

Anonymkode: d2b3d...6fb

Fortsetter under...

De fleste parti er enig i det som ble gjort. Man var i en ukjent situasjon og gjorde det beste ut av den. Det er ingen som ønsker å love å åpne opp fordi situasjonen fortsatt er usikker. Vi kan f.eks. få en mutasjon som vaksinen ikke virker mot og som har høy dødelighet. I en slik situasjon man er i med en pandemi så er situasjonen for usikker til lovnader. 

Anonymkode: 2072a...945

Hvis du løper en maraton er det ikke helt lurt å begynne å diskutere frem og tilbake hvordan løpet ble gjennomført når man bare har kommet halvveis.

Man kan godt tenke gjennom hvordan man disponerte første halvdel av løpet, for så å gjøre tilpasninger til siste halvdel.

Men så lenge man ikke vet noe om hvordan andre halvdel vil gå, så er det dumt å lage mye bråk om at det der ble gjort feil.

Dette er et stortingsvalg, pandemien er ikke så viktig for stortingsvalget, der er det mange langt viktigere saker som må og bør opp.

Helt klart er det gjort feil i håndteringen av pandemien, helt klart har regjeringen gjort mange feil før pandemien som vi så måtte slite med når pandemien kom (det er åtte år siden Erna og co gikk til valg på å øke beredskapen for landet, i realiteten har de gjort ingenting av det, heller tvert imot fordi de bl.a. har kuttet flere hundre stillinger i FHI og H.dir., noe som gjør at disse ikke får gjort like mange og gode vurderinger mtp. forebygging, beredskap osv.). Likevel, stortingsvalget bør ikke domineres av politisk drakamp om et maratonløp vi enda ikke er ferdig med og enda ikke vet er en enkel eller dobbel maraton, ikke vet hva sluttresultatet blir. Oppgjøret må komme senere.

Anonymkode: d0a9c...2be

Jeg skulle virkelig ønske at folk ikke bruker begreper de åpenbart ikke forstår. Fascistiske regler? Vet du i det hele tatt hva fascisme er?

Ellers er det bra at dette ikke preger valgkampen. De fleste partiene har vært, og er, relativt enige om håndteringen av pandemien. Jeg tror faktisk ikke det hadde utgjort så stor forskjell om det var AP, Høyre, Rødt eller FRP som styrte da det stod på som verst, og også i liten grad nå.

Anonymkode: be1b5...ae3

• Opprett ny...