Gå til innhold

Lånt 2000 kr fra regningskonto!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer seg lønn igjen, men har lånt 2000 kr som må tilbake og fortsatt en stund igjen av mnd. Hva gjør man? Blir en vond sirkel så må gjerne låne neste måned og da.  

Anonymkode: 10b22...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da betaler du tilbake det du kan av neste lønn og fortsetter slik til de 2000 er tilbakebetalt. Det er ingen vits i å betale tilbake hele summen om det gjør at du må låne av den kontoen neste mnd også. 

Anonymkode: 58778...689

Skrevet

Du setter opp et stramt budsjett for de neste månedene og lever etter det. Betal tilbake til regningskontoen og legg opp en buffer før du slipper opp på forbruket.

Anonymkode: a1412...4c2

Skrevet

Betalar tilbake når du får lønn. September har ofte mindre utgifter i mi verd iallfall. Ikkje nye greier til skulestart osb. Så ikkje sikkert du kjem i same knipa då. 

Anonymkode: 6d5e9...421

Skrevet

Men hvorfor låne av din egen konto? Da har du for lite på brukskonto? Har du buffer eller andre konti du kan hente fra?

I stedet for å låne og måtte betale tilbake fra et budsjett som egentlig ikke går rundt er det bedre å «gi» deg selv de pengene (fra sparekonto?) slik at du ikke ligger etter. 

Skjønner at man ikke alltid har sparepenger å ta fra altså🙈

Anonymkode: 485c2...b7c

Skrevet

Du må finne ut hvorfor. Underbudsjetterer du eller er forbruket for høyt? Hva må du låne til? Er det mangel på impulskontroll eller er det til ting du faktisk trenger?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nærmer seg lønn igjen, men har lånt 2000 kr som må tilbake og fortsatt en stund igjen av mnd. Hva gjør man? Blir en vond sirkel så må gjerne låne neste måned og da.  

Nå står ikke verden til påske! Uæææ! 

Anonymkode: 9804b...389

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har du vondt noe sted?

Anonymkode: a1e4b...1ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor et sånt svar? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor låne av din egen konto? Da har du for lite på brukskonto? Har du buffer eller andre konti du kan hente fra?

I stedet for å låne og måtte betale tilbake fra et budsjett som egentlig ikke går rundt er det bedre å «gi» deg selv de pengene (fra sparekonto?) slik at du ikke ligger etter. 

Skjønner at man ikke alltid har sparepenger å ta fra altså🙈

Anonymkode: 485c2...b7c

Jeg har et par tusen lapper som jeg har på en høyrentekonto, men der er det antall uttak i året og vil egentlig ikke bruke de.

Hadde vært godt å klart å betale tilbake, men vet ikke om jeg klarer det. Kanskje jeg prøver og ser og så dersom det ikke går må jeg låne. 

Snart er det jul og julegaver osv så vil prøve å ikke ligge bak på da. 

kjekt med lite lønn/penger. Missuner de som har mer dessverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har et par tusen lapper som jeg har på en høyrentekonto, men der er det antall uttak i året og vil egentlig ikke bruke de.

Hadde vært godt å klart å betale tilbake, men vet ikke om jeg klarer det. Kanskje jeg prøver og ser og så dersom det ikke går må jeg låne. 

Snart er det jul og julegaver osv så vil prøve å ikke ligge bak på da. 

kjekt med lite lønn/penger. Missuner de som har mer dessverre. 

Er det ikke noe du kan kutte ned litt på, om det så bare er noen kroner? Jeg vet godt at 2000 er mye penger når man ikke har penger, men alle monner drar, lurt å prøve å komme deg litt ajour før jul.

Anonymkode: a1e4b...1ba

Skrevet

Det som er lurt er jo å begynne å kjøpe gaver nå.  To-tre gaver hver mnd frem til jul gir deg mer å rutte med i desember. Men da må du jo klare å kutte i andre utgifter om det er mulig. 

Er det en spesiell grunn til at du måtte låne nå, eller er det generelt et problem å klare seg fra måned til måned?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det som er lurt er jo å begynne å kjøpe gaver nå.  To-tre gaver hver mnd frem til jul gir deg mer å rutte med i desember. Men da må du jo klare å kutte i andre utgifter om det er mulig. 

Er det en spesiell grunn til at du måtte låne nå, eller er det generelt et problem å klare seg fra måned til måned?

Jeg har generelt lite penger, men lite feriepenger og skattesmell har gjort noe denne månden spesielt da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...