Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Og stemmer dere på dem? Har de egentlig en realistisk politikk? Jeg synes det de sier passer best for friske unge mennesker som bor sentralt i by. Anonymkode: 7019a...b40
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Nei, de har ikke en mye realistisk politikk. Hadde det de kommet til makten alene alene, hadde Norge gått konkurs på få år. De tror de kan redde verden. De tror det er klimakrise, noe det selvfølgelig ikke er. Det verste er dere velgere, er en skam at norske folk er så naive at de faktisk tror på denne galskapen. Anonymkode: e6b33...001
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, de har ikke en mye realistisk politikk. Hadde det de kommet til makten alene alene, hadde Norge gått konkurs på få år. De tror de kan redde verden. De tror det er klimakrise, noe det selvfølgelig ikke er. Det verste er dere velgere, er en skam at norske folk er så naive at de faktisk tror på denne galskapen. Anonymkode: e6b33...001 Vi «tror» ikke. Vitenskapen viser klart av vi har en klimakrise. Anonymkode: 8f84c...a1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Nei, jeg kommer aldri til å stemme på MGD. Politikken deres er urealistisk for folk som ikke bor i nykjerner. De har liten forståelse for hvordan kollektivtransport foregår utenfor ring 3. De har noen bra poenger, men de er altfor ekstreme. Anonymkode: ba10e...5f4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, de har ikke en mye realistisk politikk. Hadde det de kommet til makten alene alene, hadde Norge gått konkurs på få år. De tror de kan redde verden. De tror det er klimakrise, noe det selvfølgelig ikke er. Det verste er dere velgere, er en skam at norske folk er så naive at de faktisk tror på denne galskapen. Anonymkode: e6b33...001 Stoler man på vitenskap og forskning, råder det liten tvil akkurat her. Man kan jo like greit spørre seg om det er du som tror. Gikk fem på lobbyvirksomheten som har foregått i lang tid fordi noen tjener gode penger på å undergrave vitenskap. Jeg har passert punktet hvor jeg tror det er mulig å gjøre noe med dette, jeg anerkjenner utfordringene rundt å snu en verden som alt har gjort seg så avhengig av fossilt brensel at vi ikke vil klare å snu i tide i tillegg til økonomiske følger vi ikke tåler. Dessverre krangler vi bare om dieselpriser og hvor vi skal sette vindmøller. Jeg tror vi bør sikre beredskapen og sikte mot at vi en dag ikke kan belage oss på import. Den dagen kan komme like plutselig på som covid. Anonymkode: c3f54...979
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vi «tror» ikke. Vitenskapen viser klart av vi har en klimakrise. Anonymkode: 8f84c...a1b – Det har vært dønn stabilt i 40 år Siden slutten av 60-tallet har forskere fra Norge målt havstrømmer og temperaturene i Antarktis. Resultatene er overraskende. Siden slutten av 60-tallet har forskningsmiljøet i Bergen plassert ut mange instrumenter som måler både temperaturer, havstrømmer og saltinnhold i havet og under isen på Sørpolen. Stabile målinger Nå har man gode resultater fra 1980 og frem til i dag, og målingene de siste 40 årene er nok overraskende for mange. – I enkelte områder ser vi sterk smelting, men i det området vi har fokus på og som vi tenker er noe av de viktigste områdene å studere, er det dønn stabilt, sier Østerhus. https://www.tv2.no/a/13960869/ Anonymkode: d31fc...98b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): – Det har vært dønn stabilt i 40 år Siden slutten av 60-tallet har forskere fra Norge målt havstrømmer og temperaturene i Antarktis. Resultatene er overraskende. Siden slutten av 60-tallet har forskningsmiljøet i Bergen plassert ut mange instrumenter som måler både temperaturer, havstrømmer og saltinnhold i havet og under isen på Sørpolen. Stabile målinger Nå har man gode resultater fra 1980 og frem til i dag, og målingene de siste 40 årene er nok overraskende for mange. – I enkelte områder ser vi sterk smelting, men i det området vi har fokus på og som vi tenker er noe av de viktigste områdene å studere, er det dønn stabilt, sier Østerhus. https://www.tv2.no/a/13960869/ Anonymkode: d31fc...98b Du driver kirsebærplukking her, og unnlater glatt å nevne av forskeren også uttaler at tilstanden kan snu raskt, og at vi står ved et vippepunkt. Det er nettopp dette vippepunktet, der issmeltingen eskalerer, tundraen tiner, store skogområder brenner, naturkatastrofer øker i styrke og hyppighet og havstrømmene snur som er så skummelt. Det er dette vippepunktet vi må prøve å unngå. Anonymkode: 8f84c...a1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, de har ikke en mye realistisk politikk. Hadde det de kommet til makten alene alene, hadde Norge gått konkurs på få år. De tror de kan redde verden. De tror det er klimakrise, noe det selvfølgelig ikke er. Det verste er dere velgere, er en skam at norske folk er så naive at de faktisk tror på denne galskapen. Anonymkode: e6b33...001 Er det den siste rapporten fra FNs klimapanel du anser som religion? Anonymkode: 8f84c...a1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Altså, jeg velger å se bort fra den brukeren som tror vi fortsatt kan late som det ikke er et klimaproblem i verden. Jeg bor i Oslo, og ville likevel ikke drømt om å stemme MDG. Partiet fremstår mer som en slags sekt enn et parti. De vil forby alskens, uten noen plan B. De gjør mer enn gjerne folks liv vanskelig. Norge er et bittelite land. Vi gjør ikke noen forskjell så lenge de store folkerike nasjonene gir beng. Da er det heller ikke nødvendig å gjøre livet altfor vanskelig for folk flest. Anonymkode: 5fb3b...324
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du driver kirsebærplukking her, og unnlater glatt å nevne av forskeren også uttaler at tilstanden kan snu raskt, og at vi står ved et vippepunkt. Det er nettopp dette vippepunktet, der issmeltingen eskalerer, tundraen tiner, store skogområder brenner, naturkatastrofer øker i styrke og hyppighet og havstrømmene snur som er så skummelt. Det er dette vippepunktet vi må prøve å unngå. Anonymkode: 8f84c...a1b Nei, jeg velger å lytte til vitenskapen som sier at klimaet har vært dønn stabilt i 40 år. Det du lytter til er synsing, ikke vitenskap. Fakta er at, som forskeren forteller, det har vært dønn stabilt klima i 40 år. Norske forskere. Ikke betalt av høyreekstreme amerikanere eller store oljebedrifter, for det er jeg enig i er kirsebærsplukking. Norske forskere er derimot ikke det. Jeg velger å lytte til vitenskapen. Ikke til hva forskere synser, men de fakta som forskerne legger på bordet. Anonymkode: d31fc...98b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg velger å lytte til vitenskapen som sier at klimaet har vært dønn stabilt i 40 år. Det du lytter til er synsing, ikke vitenskap. Fakta er at, som forskeren forteller, det har vært dønn stabilt klima i 40 år. Norske forskere. Ikke betalt av høyreekstreme amerikanere eller store oljebedrifter, for det er jeg enig i er kirsebærsplukking. Norske forskere er derimot ikke det. Jeg velger å lytte til vitenskapen. Ikke til hva forskere synser, men de fakta som forskerne legger på bordet. Anonymkode: d31fc...98b Du må jo lese hele saken du linker til. Og gjerne bla litt i FNs klimarapport også. Anonymkode: 8f84c...a1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du må jo lese hele saken du linker til. Og gjerne bla litt i FNs klimarapport også. Anonymkode: 8f84c...a1b Jeg blar heller i det norske, uavhengige, forskere legger frem av fakta altså. Dette er ikke forskere som er påvirket av økonomi den ene eller den andre veien. For ja, det ligger store penger i klimakatastrofemaksimering. Forskere som forsker på hvorfor rumpene på grønne frosker blir mindre får lite bidrag. Forskere som forsker på hvordan klimaet har ført til at rumpene på grønne frosker blir mindre får langt større bidrag. I Norge fordeles ikke pengene til forskere på den måten. Derfor er norske forskere langt mer nøkterne. Nok et eksempel: Ny studie: Golfsstrømmen kan kollapse – norske forskere slår ikke alarm KLIMAENDRINGER: Forskere hevder å se de første tegnene til Golfstrøm-kollaps. – Studien er kontroversiell, sier norsk klimaforsker. https://www.vl.no/nyheter/2021/08/07/ny-studie-golfsstrommen-kan-kollapse-norske-forskere-slar-ikke-alarm/ Anonymkode: d31fc...98b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg blar heller i det norske, uavhengige, forskere legger frem av fakta altså. Dette er ikke forskere som er påvirket av økonomi den ene eller den andre veien. For ja, det ligger store penger i klimakatastrofemaksimering. Forskere som forsker på hvorfor rumpene på grønne frosker blir mindre får lite bidrag. Forskere som forsker på hvordan klimaet har ført til at rumpene på grønne frosker blir mindre får langt større bidrag. I Norge fordeles ikke pengene til forskere på den måten. Derfor er norske forskere langt mer nøkterne. Nok et eksempel: Ny studie: Golfsstrømmen kan kollapse – norske forskere slår ikke alarm KLIMAENDRINGER: Forskere hevder å se de første tegnene til Golfstrøm-kollaps. – Studien er kontroversiell, sier norsk klimaforsker. https://www.vl.no/nyheter/2021/08/07/ny-studie-golfsstrommen-kan-kollapse-norske-forskere-slar-ikke-alarm/ Anonymkode: d31fc...98b Leser du egentlig det du selv linker til, eller nøyer du deg med overskriftene? Disse forskerens uttaler at det må handles, og at utslippene må ned. Anonymkode: 8f84c...a1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Vi «tror» ikke. Vitenskapen viser klart av vi har en klimakrise. Anonymkode: 8f84c...a1b Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Stoler man på vitenskap og forskning, råder det liten tvil akkurat her. Man kan jo like greit spørre seg om det er du som tror. Gikk fem på lobbyvirksomheten som har foregått i lang tid fordi noen tjener gode penger på å undergrave vitenskap. Jeg har passert punktet hvor jeg tror det er mulig å gjøre noe med dette, jeg anerkjenner utfordringene rundt å snu en verden som alt har gjort seg så avhengig av fossilt brensel at vi ikke vil klare å snu i tide i tillegg til økonomiske følger vi ikke tåler. Dessverre krangler vi bare om dieselpriser og hvor vi skal sette vindmøller. Jeg tror vi bør sikre beredskapen og sikte mot at vi en dag ikke kan belage oss på import. Den dagen kan komme like plutselig på som covid. Anonymkode: c3f54...979 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Altså, jeg velger å se bort fra den brukeren som tror vi fortsatt kan late som det ikke er et klimaproblem i verden. Jeg bor i Oslo, og ville likevel ikke drømt om å stemme MDG. Partiet fremstår mer som en slags sekt enn et parti. De vil forby alskens, uten noen plan B. De gjør mer enn gjerne folks liv vanskelig. Norge er et bittelite land. Vi gjør ikke noen forskjell så lenge de store folkerike nasjonene gir beng. Da er det heller ikke nødvendig å gjøre livet altfor vanskelig for folk flest. Anonymkode: 5fb3b...324 Vi har klimaendringer, ja! Klimakrise - nei! Anonymkode: e6b33...001
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vi har klimaendringer, ja! Klimakrise - nei! Anonymkode: e6b33...001 ☝️ Dette Anonymkode: d31fc...98b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Vi har klimaendringer, ja! Klimakrise - nei! Anonymkode: e6b33...001 Hva skal til for at du skal kalle det en krise? Anonymkode: a5836...1fe
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, de har ikke en mye realistisk politikk. Hadde det de kommet til makten alene alene, hadde Norge gått konkurs på få år. De tror de kan redde verden. De tror det er klimakrise, noe det selvfølgelig ikke er. Det verste er dere velgere, er en skam at norske folk er så naive at de faktisk tror på denne galskapen. Anonymkode: e6b33...001 Du kan jo argumentere som konspirasjonsteoretikere og si at «det har vært istider va hvert 10 000 år». Med istidene har arter dødd ut, også menneskearter, så da er det like lurt å bare drite i å prøve å gjøre en innsats for folkehelse og forsøpling! Ikke kildesortere, la det flyte i gatene! Kall de som prøver å gjøre en innsats for andre idioter! Viktig å drite k hele miljøet, ikke sant? Kjør bil mest mulig så det blir umulig for folk med astma å gå ute, forurens mest mulig. Verden skal dø uansett, så hvorfor bry seg? Jeg stemmer ikke MDG. Men det er fordi de ikke har så mye annen politikk enn miljø. Alt handler om miljø, og så glemmer de at det bor folk i distriktene og at disse menneskene også har en jobb de skal til, sol gjerne er et stykke unna og så har de kanskje barn som ikke klarer seg selv, og vil komme for sent til jobb om de skal klare både buss og barnehage/skolelevering Anonymkode: 89cc9...271
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har klimaendringer, ja! Klimakrise - nei! Anonymkode: e6b33...001 Neida, men den kommer fort når du ikke får tak i mat fordi avlingene svikter i landene vi satset alle kortene på å importere det fra. Det er allerede i ferd med å skje nå og det blir ikke bedre fremover. Vi var jo knakende godt forberedt på det da Kina stoppet all eksport av munnbind og div helseartikler pga pandemi, eller? Anonymkode: c3f54...979
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Neida, men den kommer fort når du ikke får tak i mat fordi avlingene svikter i landene vi satset alle kortene på å importere det fra. Toppen av naivitet👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: e6b33...001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå