Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #26 Skrevet 25. august 2021 Her på Vestlandet er vi vant med maaaaange kaker på slike festdager. 10-12 kaker ville jeg hatt som et minimum! Vi er også vant med at det skal være rester til restefest for naboer og venner. vi var i bryllup i Oslo og der serverte de «kun» en bryllupskake. Det var nok til et stykke til hver gjest. Vi ble gående å kikke litt etter kakebordet, men fant ikke flere kaker. Veldig rart for oss. Anonymkode: f833c...b79
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #27 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Her på Vestlandet er vi vant med maaaaange kaker på slike festdager. 10-12 kaker ville jeg hatt som et minimum! Vi er også vant med at det skal være rester til restefest for naboer og venner. vi var i bryllup i Oslo og der serverte de «kun» en bryllupskake. Det var nok til et stykke til hver gjest. Vi ble gående å kikke litt etter kakebordet, men fant ikke flere kaker. Veldig rart for oss. Anonymkode: f833c...b79 Vi skal ha fest i Bergen 🥳 Da går jeg for flere kaker Anonymkode: 338a7...f11
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #28 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her på Vestlandet er vi vant med maaaaange kaker på slike festdager. 10-12 kaker ville jeg hatt som et minimum! Vi er også vant med at det skal være rester til restefest for naboer og venner. vi var i bryllup i Oslo og der serverte de «kun» en bryllupskake. Det var nok til et stykke til hver gjest. Vi ble gående å kikke litt etter kakebordet, men fant ikke flere kaker. Veldig rart for oss. Anonymkode: f833c...b79 Er også fra Vestlandet, og er vant til bugnende kakebord! Ble skikkelig overrasket da jeg var i bryllup på østlandet for en del år siden. Det var bryllupskaken + en sjokoladekake, veldig merkelig ja! Anonymkode: 22f78...181
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #29 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): 4 av punktene dine er jo ikke kaker engang Ingen kake med sjokolade? Ikke rart det blir igjen kaker når det er så stusselig utvalg. Anonymkode: 3b6aa...b66 Du kan si mye om den listen, men stusselig er den jo ikke. Det blir bare komisk at du liksom skal kritisere. Dey eneste jeg savnet på Kelly Taylor sin liste var sjokoladekake. Det er et must hos ungene i min familie. Anonymkode: b6c3d...c61
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #31 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Tenker du at ellers i Norge er det vanlig å servere en halv kake pr gjest?😱 40 gjester og 20 kaker? Det høres helt vilt ut. Vi skal ha 30 gjester og 6 kaker. Pluss fruktfat og is. Det holder i massevis. Til 40 gjester ville jeg også lagt meg på 6-7 kaker. Anonymkode: d3836...13a Man serverer ikke kvotert mengde i selskaper. Årsaken til at man har mange kaker er at det rett og slett skal være mer å velge i. Anonymkode: 4d68d...8e4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #32 Skrevet 25. august 2021 Til 40 personer ville jeg beregnet ca 10 kaker/desserter. Det viktigste er å ha noe for enhver smak. For eksempel Pavlova Muffins med ulik pynt Hvit dame Karamellpudding Gulrotkake Kransekake Makroner Ostekake Suksessterte Sjokoladekake og/eller brownies, viktig hvis mange av gjestene er barn Frukt/bær i tilfelle noen ikke er så glad i kaker Is Minst en av kakene må være tilpasset eventuelle allergier/intoleranser hos gjestene. Jeg pleier også prøve å ha noen enkle kaker (for eksempel brownies pyntet med melis) og noen skikkelige festkaker. Spesielt barn er ofte glad i «vanlige» kaker mens godt voksne liker beste kaker pyntet med marsipanroser osv. I tillegg ville jeg nok hatt litt konfekt/snop/snacks ved siden av. Jeg kommer fra Bergen hvis det har noen betydning. Anonymkode: 3ecc6...d1d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #33 Skrevet 25. august 2021 Jeg tror folk er galne😂 jeg er født og oppvokst på Vestlandet men 10-12 kaker på 40 gjester??? Og 10 av gjestene er under 12 år? I min familie hadde det holdt i massevis med 5-6 kaker pluss fruktfat og sjokolade!! og er sikker på at det hadde blitt masse rester også😅 Men jeg er ikke noe glad i matsvinn og jeg vil heller ikke spise på kakerester i mange dager for å la være å kaste maten! Anonymkode: d2849...050
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #34 Skrevet 25. august 2021 Vi har hatt litt over 50 gjester ved alle konfirmasjonene. Da har vi hatt 1 stor ,til 50 personer, marsipankake med bilde. 1 sjokoladekake laget med tema. 2 langpanne pavlova. 2 suksess terter. 1 rullekake. 1 ostekake. 1 kransekake. 1 langpanne sjokoladekake. Muffins. Is, gele og sjokoladepudding. Det har alltid vært mye igjen, men jeg liker at gjestene har mye å velge i. Så sender jeg heller med kake hjem til familien. Anonymkode: bdb04...b19
skinnfilla Skrevet 25. august 2021 #35 Skrevet 25. august 2021 Vi skal ha Stor marsipankake 30-35 stk suksessterte Firkløverkake gulrotkake makroner verdens beste ostekake pavlova brownies sjokoladekake Budapest med aprikos blir 45 gjester, 10 barn
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #36 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): 3 er direkte stusselig. 10 vil jeg si er ok, 20 er flott. Anonymkode: c984c...51b Hadde jeg hatt 20 kaker til min familie og venner hadde jeg endt opp med å kaste enormt mye kaker. Ikke alle familier har den type kaketradisjon. Min familie spiser neste ikke kaker, men alle tar noen små stykker av ren høflighet. Anonymkode: 268ae...f99
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #37 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): 3 er direkte stusselig. 10 vil jeg si er ok, 20 er flott. Anonymkode: c984c...51b 20 er jo bare frotsing. Anonymkode: 99fe9...11a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #38 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Du kan si mye om den listen, men stusselig er den jo ikke. Det blir bare komisk at du liksom skal kritisere. Dey eneste jeg savnet på Kelly Taylor sin liste var sjokoladekake. Det er et must hos ungene i min familie. Anonymkode: b6c3d...c61 Jo, det var skikkelig gammel tante kaker. Anonymkode: 3b6aa...b66
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #39 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): 20 er jo bare frotsing. Anonymkode: 99fe9...11a Noen ganger i livet, type dåp, konfirmasjon og bryllup er det helt greit å fråtse altså. Man gjør jo ikke det i hverdagen eller på en vanlig bursdag. En halv kake pr person er kanskje litt i overkant, men i min familie er det helt vanlig at man smaker på litt forskjellige kaker. Tar litt mindre biter, går flere ganger og smaker på forskjellig. Restene går dagen etter til oss selv, gjester ungene tar med fra skolen og ikke minst tas det med på jobb og spises etter lunsj der. Aldri noe problem å bli kvitt kaker Kakebordet i en konfirmasjon skal ikke være stusselig, det skal ikke være sånn at Onkel Kåre tar en bitteliten flis for det er så lite igjen, og bestemor som elsker kaker forsyner seg forsiktig en gang selv om hun kunne gått tre runder. Anonymkode: ac3b4...5d3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #40 Skrevet 26. august 2021 Vi hadde i et selskap nylig 4 kaker (2 av dem store) til 20 personer, hvor halvparten var barn. Det ble ikke mer igjen enn det burde være for at man skal føle seg trygg på at folk har turt å ta. 😛 Nå var ikke dette konfirmasjon, der ville jeg hatt litt mer utvalg selv om vi var få. Til 40 personer ville jeg tenkt minst 8, men ville tatt 10 for å være sikker. (Beregnet ut fra vår familie og hvor glad de er i kake. Vil tippe de ligger sånn midt på treet etter å ha lest her. ) Anonymkode: 7c8e5...035
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #41 Skrevet 26. august 2021 Er dere helt sprø??! 20 kaker? Hvor oppbevarer dere dette frem til festen? Har dere 5 kjøleskap? Hva med all den andre maten? Når baker dere alle disse kakene? Og, den første kaken som bakes - hvordan unngår dere at den blir tørr/sur/gammel hvis dere må bake den en uke i forveien? Etterfest for ungene i gata? Altså - hvorfor??! Anonymkode: b5fe7...5a5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #42 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Er dere helt sprø??! 20 kaker? Hvor oppbevarer dere dette frem til festen? Har dere 5 kjøleskap? Hva med all den andre maten? Når baker dere alle disse kakene? Og, den første kaken som bakes - hvordan unngår dere at den blir tørr/sur/gammel hvis dere må bake den en uke i forveien? Etterfest for ungene i gata? Altså - hvorfor??! Anonymkode: b5fe7...5a5 Man baker jo ikke alt selv. 😛 Og restefest er veldig koselig, vi har vært i det hos alle naboene som har hatt konfirmanter. Anonymkode: 7c8e5...035
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #43 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er dere helt sprø??! 20 kaker? Hvor oppbevarer dere dette frem til festen? Har dere 5 kjøleskap? Hva med all den andre maten? Når baker dere alle disse kakene? Og, den første kaken som bakes - hvordan unngår dere at den blir tørr/sur/gammel hvis dere må bake den en uke i forveien? Etterfest for ungene i gata? Altså - hvorfor??! Anonymkode: b5fe7...5a5 Noem kaker bakes av venner og familie. De fleste fryses og pyntes/monteres bare dagen før eller samme dag. Etterfest er veldig koselig. Det er uformelt og en fin anledning for ungdomen til å invitere venner i tillegg til at vi deler med naboer, kolegaer osv. Anonymkode: c984c...51b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #44 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jo, det var skikkelig gammel tante kaker. Anonymkode: 3b6aa...b66 Det passer vel bra siden det ofte er gamle tanter som er gjester i konfirmasjoner? Hvilke kaker savner du på den listen da? Som er hippe og kule nok. Anonymkode: b6c3d...c61
Iiiiik Skrevet 26. august 2021 #45 Skrevet 26. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er dere helt sprø??! 20 kaker? Hvor oppbevarer dere dette frem til festen? Har dere 5 kjøleskap? Hva med all den andre maten? Når baker dere alle disse kakene? Og, den første kaken som bakes - hvordan unngår dere at den blir tørr/sur/gammel hvis dere må bake den en uke i forveien? Etterfest for ungene i gata? Altså - hvorfor??! Anonymkode: b5fe7...5a5 Jeg baker dagen før selskapet. Tar jo ikke 100 år å lage kake. Har to store kjøleskap, det holder. Er jo ikke alt som må stå i kjøleskapet. Hos oss blir det ca 25 gjester, og kakeplanen er slik: Oreokake Ostekake Makroner Konfektkake med daim (det er konfirmantens favoritt) Nøttebunn med vaniljekrem og haugevis av bær Brownies Eplekake Tror ikke jeg gidder marsipankake, den blir alltid stående igjen hos oss. Vurderer gulrotkake og kanelboller også, men usikker.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2021 #46 Skrevet 26. august 2021 Enig i 8-10. Vi hadde seks kaker i dåp med 40 stk. Det holdt fint det, men ville kjørt på litt mer i konfirmasjon. Fint med rester også 😊 Anonymkode: bc551...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå