Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Vi er et vanlig par på 33 og 37. Plutselig har det tørket til. Vi har ikke hatt samleie på seks måneder. Sist helg prøvde jeg å ta initiativ, men han hadde ikke lyst, og fikk den ikke opp. Han mener altså at jeg har lagt på meg (fødte for 6 uker siden), og han tenner derfor ikke på meg lenger. Jeg prøver jo nå å gå ned, men har ikke gått opp mer enn 5 kg i svangerskapet. Han mener jo at det ikke er noen annen heller. Blir litt paff selv, da vi har vært sammen i 11 år og aldri hatt noen problemer. Råd mottas med takk! Anonymkode: 3eedc...3fd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Vi er et vanlig par på 33 og 37. Plutselig har det tørket til. Vi har ikke hatt samleie på seks måneder. Sist helg prøvde jeg å ta initiativ, men han hadde ikke lyst, og fikk den ikke opp. Han mener altså at jeg har lagt på meg (fødte for 6 uker siden), og han tenner derfor ikke på meg lenger. Jeg prøver jo nå å gå ned, men har ikke gått opp mer enn 5 kg i svangerskapet. Han mener jo at det ikke er noen annen heller. Blir litt paff selv, da vi har vært sammen i 11 år og aldri hatt noen problemer. Råd mottas med takk! Anonymkode: 3eedc...3fd Veldig merkelig. Noen menn vil ikke si hva som egentlig er problemet heller. Prøv og snakk med han. Hva så om kroppen din har forandrett seg etter graviditet/fødsel? 5 kilo bare. Jeg la på meg over 25 i alle mine graviditeter, første exen min sa han ikke likte min nye mammakropp, så jeg stakk!! Ikke fan om jeg gidder og bruke tid på en fyr som ikke tenner på meg! Fannt en ny fyr, nå har vi 2 barn sammen og har masse sex selv om kroppen min verken er vakker eller sexy🤭🙈 men den funker til det den skal. Tenker att slike menn er veldig overfladiske og ser kun det ytre. Anonymkode: 8abef...c71
Syngensang Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Det er jo ein litt ustabil relasjon tenkjer eg, når han misser tenninga fordi du har lagt på deg 5!!kg i svangerskapet. Kroppen din har nok endra seg litt i svangerkapet. Men uansett så er det jo rart at han legg så mykje vekt på det ytre. Det høyrest eigentleg meir ut som at han prøvar å gje deg skulda for at han ikkje får den opp. Og det er jo minst like teit. Eg ville skissert desse to scenarioa for han slik "er du så overflatdisk at du ikkje tenner på meg fordi kroppen min har gitt deg eit barn og endra seg litt pga det? Eller er du så feig at du skuldar på meg fordi du ikkje får ereksjon? Eller er det kanskje noko anna du har lyst å snakke om?" Forhåpentligvis kjem det då ei betre forklaring og sannsynlegvis kan de hjelpe kvarandre ut av dette. Om han står på forklaring 1 at han misser tenninga fordi kroppen din har endra seg litt hadde eg faktisk revurdere heile fyren var eg i dine sko. Eg treng nokon eg kan stole på, og som skjønnar at ein person er meir enn kropp og at kroppar endrar seg gjennom livet. Men det er meg, seier ikkje at det skal gjelde deg hi.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Husk at menn også kan få fødselsdepresjon. Snakk om det sammen i «fredstid», ikke i senga… Anonymkode: 5814a...708
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Syngensang skrev (34 minutter siden): Det er jo ein litt ustabil relasjon tenkjer eg, når han misser tenninga fordi du har lagt på deg 5!!kg i svangerskapet. Kroppen din har nok endra seg litt i svangerkapet. Men uansett så er det jo rart at han legg så mykje vekt på det ytre. Det høyrest eigentleg meir ut som at han prøvar å gje deg skulda for at han ikkje får den opp. Og det er jo minst like teit. Eg ville skissert desse to scenarioa for han slik "er du så overflatdisk at du ikkje tenner på meg fordi kroppen min har gitt deg eit barn og endra seg litt pga det? Eller er du så feig at du skuldar på meg fordi du ikkje får ereksjon? Eller er det kanskje noko anna du har lyst å snakke om?" Forhåpentligvis kjem det då ei betre forklaring og sannsynlegvis kan de hjelpe kvarandre ut av dette. Om han står på forklaring 1 at han misser tenninga fordi kroppen din har endra seg litt hadde eg faktisk revurdere heile fyren var eg i dine sko. Eg treng nokon eg kan stole på, og som skjønnar at ein person er meir enn kropp og at kroppar endrar seg gjennom livet. Men det er meg, seier ikkje at det skal gjelde deg hi. Veldig enig i alt Syngensang skriver. Jeg ville forsøkt på en saklig måte å ta dette opp med ham. Og hvis ikke han kan gi noe ordentlig svar, da hadde jeg ansett forholdet som over, for jeg hadde ikke orket å være sammen med en så overfladisk fyr. At menn kan få fødselspermisjon er helt greit, og skal tas på alvor, men hvis han etter å ha blitt opplyst om at menn også kan få det, og han ev. påstår at han har det, da må han som voksen og forelder ta ansvar for egen helse og oppsøke hjelp for det. Utover det som allerede er sagt i tråden, så har jeg hatt to venninner som har hatt menn som har slitt med å ha sex med dem når de har vært gravide. De har hatt en merkelig tanke om at det ikke er riktig å komme barnet så nært med penis. Kun en følelsesmessig greie, ikke noe logikk. De har trengt 2-3-4 måneder etter fødsel før de har vært klare for å ha sex, fordi de har (igjen) følt at mors kropp var veldig babyens. Begge disse parene fikk tilbake gode sexliv igjen etter dette. Forskjellen er vel at begge disse mennene var ærlige med damene sine, i hvert fall etter direkte spørsmål om hvorfor de ikke ville ha sex. Så snakk ordentlig med ham, Hi. At han skylder på at du har lagt på deg 5 kg under svangerskapet er selvfølgelig bare en unnskyldning. Du har jo gått opp mindre enn anbefalt. Tror han at barn skapes av luft? Anonymkode: c7232...81b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi er et vanlig par på 33 og 37. Plutselig har det tørket til. Vi har ikke hatt samleie på seks måneder. Sist helg prøvde jeg å ta initiativ, men han hadde ikke lyst, og fikk den ikke opp. Han mener altså at jeg har lagt på meg (fødte for 6 uker siden), og han tenner derfor ikke på meg lenger. Jeg prøver jo nå å gå ned, men har ikke gått opp mer enn 5 kg i svangerskapet. Han mener jo at det ikke er noen annen heller. Blir litt paff selv, da vi har vært sammen i 11 år og aldri hatt noen problemer. Råd mottas med takk! Anonymkode: 3eedc...3fd En mann som sier til sin kone i barsel at han ikke tenner på henne fordi hun er for tjukk, er ingenting å samle på. Det er nok kroppspress i samfunnet om vi ikke i tillegg skal utsettes fra slankepress fra våre egne menn rett etter en fødsel. Tro meg, det er ikke du som er problemet. Det er han. Selvfølgelig er det flaut for en mann å ikke få den opp. Derfor prøver han å skylde på deg for å føle seg mer "mann", noe som ikke gjør ham mindre drittsekk. Min erfaring er dessverre at når mannen først mister lysten, er det starten på slutten. Jeg har vært i to slike forhold. Den første skyldte på at jeg la på meg etter to fødsler (fra undervektig tørka gresshoppe uten pupper på 48 kilo til 55 kilo, størrelse xs og A-cup). Han kløp meg i det ikke-eksisterende magefettet og hele tiden kommenterte vekt og andre, pene damer. Det gikk tre år uten sex, og så gikk jeg. Med nummer to sluttet han å ha sex etter at vi hadde en krangel om hans alt for nære forhold til ei tidligere pulevenninne. Han skyldte på at jeg såret ham, og at han derfor ikke tente. Tre og et halvt år gikk det før jeg gikk. Sextørke på grunn av avvisning fra partner er drepende for selvtilliten. Jeg hadde stilt ultimatum - jobb med sexlysten din, eller så blir det vurdert brudd. Får han det ikke opp? Da går han til sexolog eller lege for å fikse problemet. Anonymkode: afd15...fa3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Husk at menn også kan få fødselsdepresjon. Snakk om det sammen i «fredstid», ikke i senga… Anonymkode: 5814a...708 Det gir han ikke noe fripass for å fatshame kjæresten som nylig har født hans barn. Anonymkode: afd15...fa3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det gir han ikke noe fripass for å fatshame kjæresten som nylig har født hans barn. Anonymkode: afd15...fa3 Men det gir mødre fripass til å si at de har lyst til å kaste barnet sitt ut vinduet. Det er en psykisk sykdom, ikke rasjonelt. Om det er det må han være voksen og søke hjelp selvsagt. Kan også hende han bare er en tosk, og ikke noe å samle på. Anonymkode: 5814a...708
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Rimelig råttent gjort av han å gi deg komplekser, for noe som er hans problem. Han må skaffe seg hjelp både til oppførsel og potensen. Anonymkode: f455c...c48
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Foreslå åpent forhold hvis han ikke skjerper seg. Nekter han, og attpåtil ikke gir deg sex, er utroskap veien å gå. Det mener jeg helt seriøst. Anonymkode: 6defa...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå