Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Syns det har vært en periode med svært aggressive brukere her inne nå? Noen som er skikkelig ubehøvlet og ufin i nærmest alle innleg, og som kun kommer med sleipe, stygge kommentarer. Anonymkode: 4360d...372
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Syns det har vært en periode med svært aggressive brukere her inne nå? Noen som er skikkelig ubehøvlet og ufin i nærmest alle innleg, og som kun kommer med sleipe, stygge kommentarer. Anonymkode: 4360d...372 Enig. Lurer på om det er noen få som skaper kvalme eller om det har utbredt seg.. Ser liksom ikke helt poenget med å være en kødd mot andre når man er anonym. Man har fremdeles med medmennesker og gjøre.. men på en annen side så har det «alltid» vært sånn her. Nettrollenes frisone. Tenk om man hadde gått rundt og snakket til hverandre slik 😱 Anonymkode: be2d7...08a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Enig. Jeg rapporterer mye av det. Men kjenner at jeg blir litt lei av å rapportere så mye også. Det er tydelig at mange av disse nettrollene har store mangler med seg selv og/eller sine liv, for normalt oppegående og velfungerende personer har ikke behov eller lyst til å oppføre seg så bedritent mot andre. Anonymkode: 99110...e2c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Det som er enda verre enn brukere som kjefter, bannes og smeller, er brukere som kommer med sarkastiske, sirlige, snikende personangrep som ikke ser ut som det. Som provoserer hinsides, og da rapporterer de bare dem som reagerer på dritten. Jeg har dessverre selv gått på limpinnen og latt meg provosere, noe som resulterte i en advarsel. Selvfølgelig var det dumt av meg å klikke, men jeg er rett og slett allergisk mot slike folk. Man møter dem i virkeligheten også - det er de som sier dritt i ansiktet på deg med et kunstig smil og en engelstemme. Fysj. Anonymkode: 9297c...690
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Mennesker som oppfører seg slik har det ikke bra. De mangler noe i eget liv, og tror de får det bedre ved å trykke andre ned. Anonymkode: 50f3b...66d
KellyTaylor Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Tenker at mange sliter endel mht corona, restriksjoner, hjemmekontor, surre hjemme med mannen, skolestengt til tider og summen av dette gjør mange bistre, sure og får et behov for å være ufin mot andre.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Jeg tror flere av disse ikke gledes av å trykke andre ned, men er opptatt av å få oppmerksomhet og å påvirke. Ved å si noe hyggelig og konstruktivt får de kanskje en hyggelig kommentar tilbake og noen liks. Sier de noe slemt er det langt flere som engasjerer seg og lar seg provosere. De føler da en makt fordi de har påvirket andre. De bryr seg ikke om konsekvensene det de sier får (f.eks. at en som allerede har det vanskelig blir trykket videre ned), rusen/gleden de får ved å få bevis på at de påvirker og når lang med sine ord trumfer alt. Jo slemmere man er, jo raskere når man langt. De får en slags gudefølelse ved å kunne påvirke mennesker langt unna. Påvirker de andre til å gjør dumme ting tar de ofte ikke innover seg tragediene i kjølvannet, men fryder seg ved at de har så stor påvirkning. Anonymkode: 2dd9a...f58
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Jeg synes ikke det er så mange stygge komentarer her jeg. Noen ganger er det oppgitte innlegg etter at en eller annen ikke leser det som faktisk skrives men fortsetter å tillegge andre meninger de ikke har eller kommer med udokumenterte, gale påstander ol og det hender jo at noen kommenterer på skrivefeil , men hva så. Jeg synes det er et større problem at en del er alt for hårsåre når de blir motsagt. Det bør være lovlig å være uenig uten å måtte pakke inn meningene sine i smilefjes og hjerter for å unngå at noen blir fornermetveller stødt. Jeg tror også det er stor forsljell på hvilke innlegg noen reagerer på. I en generell tråd som denne tviler jeg på at alle tenker på de samme innleggene som aggressive. Som regel reagerer man mye mer på dem man er uenige med, men gir seg selv og dem med samme standpunkt mye mer rom for å skrive direkte og "agresivt" enn motstanderene. Anonymkode: 110e6...ac3
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Det er selvsagt en glede å trampe på en smurf i ny og ne. Ikke en stor glede, men fullt på høyde med å klemme ut ei svær kvise. Anonymkode: d24b8...372
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mennesker som oppfører seg slik har det ikke bra. De mangler noe i eget liv, og tror de får det bedre ved å trykke andre ned. Anonymkode: 50f3b...66d Det er bare noe dere tror. Selvfølgelig har de det bra som alle oss andre. De har det nok bare utrolig gøy med å skrive drit og trykke andre ned. Rapporterer en del, men synes også det er underholdende, så jeg går litt mot strømmen her. Anonymkode: 0b209...aeb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er bare noe dere tror. Selvfølgelig har de det bra som alle oss andre. De har det nok bare utrolig gøy med å skrive drit og trykke andre ned. Rapporterer en del, men synes også det er underholdende, så jeg går litt mot strømmen her. Anonymkode: 0b209...aeb Dette stemmer faktisk. Nyere forskning har tilbakevist myten om at mobbere flest sliter med noe. Anonymkode: 9297c...690
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dette stemmer faktisk. Nyere forskning har tilbakevist myten om at mobbere flest sliter med noe. Anonymkode: 9297c...690 Skeptisk, men det er jo ikke direkte mobbing folk driver med. Anonymkode: 0b209...aeb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er bare noe dere tror. Selvfølgelig har de det bra som alle oss andre. De har det nok bare utrolig gøy med å skrive drit og trykke andre ned. Rapporterer en del, men synes også det er underholdende, så jeg går litt mot strømmen her. Anonymkode: 0b209...aeb Enig med deg. Noen bare nyter å hisse andre opp og spre dritt. Er enig i at det av og til kan være litt underholdende, men når folk ødelegger andres tråder og svarer så stygt at jeg nesten får bakoversveis, da er det ikke underholdende lenger. Anonymkode: 6ef12...95c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Enig med deg. Noen bare nyter å hisse andre opp og spre dritt. Er enig i at det av og til kan være litt underholdende, men når folk ødelegger andres tråder og svarer så stygt at jeg nesten får bakoversveis, da er det ikke underholdende lenger. Anonymkode: 6ef12...95c Heldigvis hører det til sjeldenheten... Anonymkode: 0b209...aeb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dette stemmer faktisk. Nyere forskning har tilbakevist myten om at mobbere flest sliter med noe. Anonymkode: 9297c...690 Det er forskjell på mobbere og nettroll, og det er også forskning som viser at nettroll oftere enn andre er ressurssvake og har problemer. Anonymkode: ec57d...684
Anonym bruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Heldigvis hører det til sjeldenheten... Anonymkode: 0b209...aeb Tja, gjør det egentlig det. Jeg er her altfor mye, og har sett det endel desverre. Anonymkode: 6ef12...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå