Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Hva får dere utbetalt i ufør? Stor sjanse for at jeg blir det, å hører at jeg kommer til å få veldig lite utbetalt... mye spekulasjoner rundt dette for min del Anonymkode: e4dfd...3aa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva får dere utbetalt i ufør? Stor sjanse for at jeg blir det, å hører at jeg kommer til å få veldig lite utbetalt... mye spekulasjoner rundt dette for min del Anonymkode: e4dfd...3aa Hva er årslønnen din og hvor mange år har du vært i jobb? Det er vel bestemt at du skal maks få utbetalt 95% av den lønnen du har hatt, så er det vel dei 3 best betalte årene du har med lønn som avgjør dette. Min uføretrygd er regnet fra 3 år seint 1990 tallet oppjustert til hva den ville vert når jeg fikk innvilget uføretrygden. Anonymkode: 38d90...84b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Du får 66% av inntekten din, uansett om du er barne-og ungdomsarbeider eller noe annet. Anonymkode: 022bc...360
Anonym bruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Du må se på inntekten din de siste 5 årene før du ble syk, nav tar de beste 3 av de årene og gir deg 66% av det i uføretrygd. Det er hovedregelen. Men om du har hatt permisjon i de 5 årene går de litt lenger bakover. De justeres også opp til dagens nivå. Men så er det jo barnetillegg, det er behovsprøvd. Anonymkode: 4033a...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå