Gå til innhold

Hvem skal du stemme på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal du stemme på? Og hvorfor? 

Anonymkode: 87d9f...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt, stemmer sak denne gangen. Vil ha tannhelse inn i Folketrygden 

Skrevet

Frp. Må stramme opp innvandringspolitikken kraftig. 

Anonymkode: ddc34...e9e

Skrevet
Daquiry skrev (3 minutter siden):

Rødt, stemmer sak denne gangen. Vil ha tannhelse inn i Folketrygden 

Det vil frp også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det vil frp også. 

Men ingen med vettet i behold velger å stemme FRP.

Jeg kommer til å stemme SV eller SP. 

Anonymkode: 3f1b6...4f6

Skrevet

AP. Trenger et regjeringensskifte. 

Anonymkode: b525c...233

Skrevet

Rødt eller SV. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå.

Det trenges en regjering på venstresiden uten Sp. Sp er konservative.
Sp vil forhindre mange av de fremskritt som en venstrevridd regjering vil utføre.

Anonymkode: 93bf0...e66

Skrevet

KrF. Ønsker å bevare abortloven slik den er i dag. Ønsker bedre permisjon enn i dag. KrF ønsker å utvide hele permisjonen med fire uker, redusere foreldrekvotene til ti uker hver, forlenge permisjonen for premature, gi fedre selvstendig uttaksrett uavhengig av mor. Ønsker å beholde kontantstøtten.

Anonymkode: b51a1...2b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men ingen med vettet i behold velger å stemme FRP.

Jeg kommer til å stemme SV eller SP. 

Anonymkode: 3f1b6...4f6

🤣🤦‍♀️

Skrevet

Jeg stemmer SV, fordi jeg er opptatt av klima og rettferdighet.

Anonymkode: 97bf8...834

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

AP. Trenger et regjeringensskifte. 

Anonymkode: b525c...233

Fordi at? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fordi at? 

Tennene råtner hvis en ikke pusser de og nåværende regjering har sagt at de vil klemme all tannkrem ut av tuben.

Skrevet

AP, fordi jeg er mest enig med dem og oppriktig bekymret for velferdsstaten dersom de blå skal fortsette med å styre. Jeg er ikke så begeistret over ta fra de fattige og gi til de rike-politikken, på tross av at jeg som relativt rik rent personlig kommer bedre ut av det med en blå regjering. 

Anonymkode: b3da0...0ba

Skrevet

Helt klart høyre! Det er ikke tiden for regjeringsskifte, og la venstre siden rasere hele landet.

Anonymkode: 909e1...99d

Skrevet

Rødt. Klima og rettferdighet. 

Anonymkode: 45608...76e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rødt. Klima og rettferdighet. 

Hva legger du i rettferdighet? 

Anonymkode: e8623...d91

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva legger du i rettferdighet? 

Anonymkode: e8623...d91

Å ta hensyn til de svakeste, ikke bare de rikeste. Å dele av rikdommen vår til de som ikke har hatt like flaks som nordmenn. En rettferdig fordeling av godene i Norge. Hva legger du i rettferdighet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg stemmer SV, fordi jeg er opptatt av klima og rettferdighet.

Anonymkode: 97bf8...834

Jeg vurderte SV inntil jeg innså at de er veldig for vindkraft, noe som er forferdelig ødeleggende både til lands og vanns, hva dyreliv angår. På land er det også blitt store frislipp av Co2 pga. ødelegging av myrer. Til havs vet vi enda ikke alle følgene, men man vet at fiskenes gyteområder er ekstremt sårbare, så det er idioti å ville legge vindmølleparker der. I tillegg vet man at det frigis små plast/materialpartikler fra vindmøllene, som da går rett i miljøet, og til sjøs vil gjerne fisk få i seg. Plast i havet er altfor stort problem allerede. Så er det alle vernede fugler som stryker med pga. vindmøllene.

MDG er også for vindmøller, ergo utgår de også.

Det er langt mer fornuft i å ta tak i utredning av vannledninger og kloakkledninger i landet. Da kan vi spare 30-70 % av vannmengden vi bruker, da dette er mengden som forsvinner fra vannresservoar til det kommer frem til bruker. Minsker vi svinnet (som vi uansett må gjøre mtp. klimaendringer), så vil vi ha mer vann til strømproduksjon. I tillegg vil vi få store gevinster i årtier for folkehelse og næringsliv.

Vindkraft som nærmest gis bort til utenlandske investorer som ikke betaler skatt til Norge og som fører alt overskudd ut av landet er også meningsløst. Vi tar alle ulempene i vårt miljø, og profitten gir vi bort til multinasjonale megaaktører.

Jeg driver fremdeles med å lese partiprogrammer i detaljer, men slik det ser ut nå ender jeg trolig på Rødt. Noe jeg så som helt usannsynlig for noen år tilbake. Nå tror jeg ikke vi har noe annet valg, for fortsetter vi den voldsomme privatiseringen så vil klasseforskjellene og ulikhetene i landet øke for mye, noe som igjen vil føre til langt større samfunnsproblemer, noe vi ser tydelig fra andre land. Siden vi gjennom EØS-avtalen har gitt fra oss råderett over mange egne ressurser, og har overgitt oss til EUs lovverk, så ønsker jeg også å stemme for et parti som ønsker å si opp denne avtalen, slik at vi igjen kan ha et lovverk som politikerne og rettssystemet og folk flest kan greie å ha noenlunde oversikt over, at vi ikke overstyres av EU. Dette er også et miljøspørsmål, for EUs mål om frie markeder viser seg å i all hovedsak styrke store, internasjonale aktører som kun tenker storprofitt, det er med på å øke forbruk også. Skal man nå klimamål er det ikke mulig å fortsette den linjen.

Anonymkode: 9483a...762

Skrevet

Please, dette er en, "hvem skal du stemme på"-tråd. Ikke en, "diskuter med hverandre for det den andre skal stemme er galt å stemme på"-tråd.

Ikke diskutér i denne tråden, er dere snille. Bare forklar hva dere skal stemme på (og eventuelt hvorfor).

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Please, dette er en, "hvem skal du stemme på"-tråd. Ikke en, "diskuter med hverandre for det den andre skal stemme er galt å stemme på"-tråd.

Ikke diskutér i denne tråden, er dere snille. Bare forklar hva dere skal stemme på (og eventuelt hvorfor).

Ja, huff, tenk om noen ønsket å diskutere politikk før et stortingsvalg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, huff, tenk om noen ønsket å diskutere politikk før et stortingsvalg.

Gjør det i riktig tråd, er du snill. Dette er ikke riktig tråd for det.

Skrevet

Stemte idag, stemte rødt. Fordi det er de jeg er minst uenig med 

Anonymkode: c30e1...5f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Gjør det i riktig tråd, er du snill. Dette er ikke riktig tråd for det.

Hvorfor mener du at du har rett til å bestemme det, du er jo ikke Hi en gang.

En tråd hvor folk kan si hva som helst om "hvorfor" uten å ev. bli motsagt hvis de tar feil om det de påstår, det er noe man ikke kan akseptere før et valg.

Jeg svarte en over som ville stemme et parti pga. miljø. Det forstår jeg, så viste jeg til at det partiet ikke har en gjennomgående god miljøpolitikk. Hun kan selvfølgelig være uenig med meg i det med vindkraft, men jeg opplyste om det fordi jeg selv vurderte å stemme SV inntil jeg oppdaget hvor inkonsekvent de og MDG er når det gjelder miljø og vindkraft.

Om man ikke kan diskutere slike ting i en politisk tråd før et valg, da har du tatt livet av tråden, for da har den ingen hensikt, og er tvert om heller en fare for demokratiet.

Skrevet

Arbeiderpartiet.

...,fordi jeg har stor tro på deres politikk og verdigrunnlag...

Anonymkode: eae63...aed

Skrevet

Jeg er i en knipe. Er medlem av og har alltid stemt Arbeiderpartiet, men de svikta de rusavhengige og det sitter i. MDG, SV og rødt finnes ikke styringsdyktige, og de grønnbrune er helt uaktuelt. Sentrum, de blåblå og de blåbrune likeså.

Må enten stemme Rødt og håpe de bare styrker vaktbikkjeposisjonen sin uten å få makt eller holde for nesa og stemme Ap.

Anonymkode: feaf8...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...