Gå til innhold

Store smerter etter 1.dose vaksine.. Blir det sannsynligvis verre etter dose 2?

Anbefalte innlegg

Det er to uker siden første dose. Jeg var akkurat ferdig med mensen, og dagen etter vaksinen fikk jeg ekstreme mens/magesmerter. Det var ikke kun menssmerter, men smerter i hele magen. Jeg hadde heldigvis ferie ettersom jeg klarte ikke gjøre noe på flere dager pga smerter. De avtok etter ca en uke, og nå to uker etterpå er det endelig over. Men jeg frykter for neste mens og ikke minst frykter jeg neste dose.. Noen som har lignende erfaringer? Må jeg forvente meg verre reaksjon neste gang? Hører om flere som får verre bivirkninger av dose 2. Det vet jeg ikke om jeg klarer... Hadde også hodepine, feberfølelse, smerter i arm, osv, men det var forventet og ikke noe som setter meg ut av spill. 

Fikk Pfizer, men kan være jeg får Moderna som dose 2. Er rett og slett usikker på om jeg skal ta den, men med økende smitte utover høsten så vil jeg helst være fullvaksinert pga jobb. 

Anonymkode: 55fb3...9aa

Fortsetter under...

Av mine kollegaer har de som fikk Moderna hatt mer bivirkninger enn oss som fikk Pfizer. De har fått feber og influensalignende symptomer i 1-3 dager cirka, ingen har fått alvorlige eller lsngvarige bivirkninger. 

Anonymkode: ec700...bc5

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Smerter i magen skyldes mest sannsynlig noe annet enn vaksinen.

Anonymkode: 45a05...542

Med tanke på at HIs smerter kom så nært vaksinen var tatt er det langt mer trolig at det har med vaksinen å gjøre, enn motsatt.

Magesmerter og også sterke magesmerter som vedvarer er rapportert etter disse vaksinene.

I Australia rådes de som får vedvarende smerter i magen til å søke legevakt!

"Seek medical attention immediately if you experience any of the following symptoms:

... persistent abdominal (belly) pain..."

...da dette kan være tegn på TTS. https://www.qld.gov.au/health/conditions/health-alerts/coronavirus-covid-19/protect-yourself-others/covid-19-vaccine/about/side-effects

Anonymkode: adb24...215

Helt ærlig. Dose to var mye verre enn dose en, som kun var vondt arm. Var sengeliggende i ett døgn, det skjer ikke ofte, jeg er typen som skiftet på senga dagen etter fødsel og handlet middag på butikken med 40 i feber og 160 crp 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 6a527...407

• Opprett ny...