Gå til innhold

Synes du en person er liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis personen er 162 cm og 45 kg? 

Anonymkode: 6c768...dfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du på det? 

Skrevet

Ja

Anonymkode: 7ddd6...206

Skrevet

Da er personen høyere enn de fleste damer i min familie og vi syns det er høyt. Tror mitt eldste barn har stagnert på nesten 160 nå og hun syns selv hun er høy til å være i vår familie. Yngstebarnet har flaks om hun kommer over 150, nå er hun 16år og har gitt opp håpet om å bli høyere. Så hun er liten, men ikke dverg eller noe slikt. Begge sider av familien er lave, så kan ikke forvente at vi skal bli gjennomsnittelig høye. Jeg med mine 157cm er høyere enn en tremening som er mann. 

Anonymkode: 67b2d...64c

Skrevet

Ja det synes jeg. 

Anonymkode: e65aa...a47

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (5 minutter siden):

Hvorfor lurer du på det? 

Fordi jeg tenker ikke over det/oppfatter ikke meg selv som spesielt liten, men jeg får stadig kommentarer på at jeg er så liten. Jeg er klar over at jeg er litt lavere enn de fleste rundt meg, men ikke så mye at jeg tenker over det eller synes jeg skiller meg ut. Jeg er også klar over at 45 kg er lite og at jeg er tynn, men jeg er trener mye styrke og føler meg kanskje litt større enn det jeg egentlig er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg tenker ikke over det/oppfatter ikke meg selv som spesielt liten, men jeg får stadig kommentarer på at jeg er så liten. Jeg er klar over at jeg er litt lavere enn de fleste rundt meg, men ikke så mye at jeg tenker over det eller synes jeg skiller meg ut. Jeg er også klar over at 45 kg er lite og at jeg er tynn, men jeg er trener mye styrke og føler meg kanskje litt større enn det jeg egentlig er. 

Da tenker jeg at du skal slutte å bry dwg om hva andre tenker om deg. Hvis du er frisk, rask og fornøyd med deg selv, er det det det som teller. 😊

Skrevet

Jeg syns ikke du er liten, men du er jo langt mindre enn meg med mine 180 cm og 78 kilo. 

Anonymkode: ec966...1dd

Skrevet

Jeg tenker at du er akkurat passe stor. 

Anonymkode: 45e71...2b3

Skrevet

Når du ned til gulvet? I så fall er du akkurat lang nok. 👍

Anonymkode: 4f75c...1cc

Skrevet

Kjæresten til sønnen min er 158 cm, bruker str 35 i sko og veier under 50 kg.

Jeg ser at hun er "petit", og jeg skjønner at hun kan slite med å finne klær. Voksenstørrelse i sko begynner gjerne på 36, kjoler blir altfor lenge, bukser må legges opp osv. Men det er fordi hun innimellom nevner det...

Jeg tenker aldri over at hun er liten, jeg tenker veldig lite over størrelsen på mennesker jeg omgås i det hele tatt.

Anonymkode: 63ab2...395

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjæresten til sønnen min er 158 cm, bruker str 35 i sko og veier under 50 kg.

Jeg ser at hun er "petit", og jeg skjønner at hun kan slite med å finne klær. Voksenstørrelse i sko begynner gjerne på 36, kjoler blir altfor lenge, bukser må legges opp osv. Men det er fordi hun innimellom nevner det...

Jeg tenker aldri over at hun er liten, jeg tenker veldig lite over størrelsen på mennesker jeg omgås i det hele tatt.

Hun er i 20 årene da, ikke snakk om en kjæreste på 12 år liksom 😉

Skrevet

Jeg er samme høyde, men veier 55+ kilo. 

Føler meg ikke så liten, men får tidvis kommentarer på det. 

Anonymkode: 2dd33...4ed

Skrevet

Høyden er hel helt normal. Vekta er lav. Så jeg vil si du gir et «fugleunge» inntrykk. Du må jo være veldig tynn om det er slik at du trener og har masse muskler så må fettprosenten din være ekstrem lav?

Anonymkode: b95a1...fe4

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Høyden er hel helt normal. Vekta er lav. Så jeg vil si du gir et «fugleunge» inntrykk. Du må jo være veldig tynn om det er slik at du trener og har masse muskler så må fettprosenten din være ekstrem lav?

Anonymkode: b95a1...fe4

Ikke jeg som er hi, men hva er lav fettprosent da? Jeg er omtrent samme størrelse, rundt 160 høy og vekta pleier å være et sted mellom 45 og 50kg. Jeg vet ikke hvor nøyaktig den er, men jeg har badevekt som skal måle fettprosent og den sier som regel rundt 15%. Jeg regnet egentlig med at det var ganske standard, men jeg trener ikke så hi har kanskje lavere prosent enn meg.

Anonymkode: 0618f...bcc

Skrevet

Om en som voksen er 162 cm er man liten, ja. Som kvinne liten, som mann kjempeliten.

Vekta i forhold til høyde er også lav, i kategorien undervekt

Anonymkode: 5360d...344

Skrevet

Ja, det synes jeg personen er.

Anonymkode: 1d84c...2a0

Skrevet

Jeg ville ikke nødvendigvis ha brukt beskrivelsen liten, men du er jo det motsatte av stor. Men påfallende liten er du ikke. Høyere enn meg, men du veier mindre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke jeg som er hi, men hva er lav fettprosent da? Jeg er omtrent samme størrelse, rundt 160 høy og vekta pleier å være et sted mellom 45 og 50kg. Jeg vet ikke hvor nøyaktig den er, men jeg har badevekt som skal måle fettprosent og den sier som regel rundt 15%. Jeg regnet egentlig med at det var ganske standard, men jeg trener ikke så hi har kanskje lavere prosent enn meg.

Stemmer det at du har en fettprosent på kun 15%, er du langt fra standard. Normal fettprosent for den dame bør ligge mellom 21%-36% avhengig av alder. 

https://iform.nu/ned-i-vekt/fettprosent-hva-er-passende

Anonymkode: ee151...1c1

Skrevet

Noen mennesker må visst bare kommentere noe. Jeg har en kompis som hele tiden sier «du er jo ikke så høy». Men jeg er 175, og han er 180, så det er jo en greie han har, ikke noe som egentlig er sant. Damer i dag skal jo helst være «modellange», så da er det jo viktig å påpeke at noen er lavere enn en selv. Tydeligvis 

Anonymkode: 424dd...4aa

Skrevet

Eg er 175 høg og legg merke til det om damer er høgare enn meg, då syns eg ho er høg. Men tenkjer sjeldan over om damer er mindre enn meg, då må vi stå tett saman så eg ser du berre når meg til albogen td. Har blitt overraska over kor små damer eg har kjent lenge er. Men det er klart at hadde vi stått ved sida av kvarandre og samanlikna, så hadde eg syntest du var liten. Eg er "stor og sterk" mykje musklar og ein god del fett i tillegg.

Anonymkode: 4585b...ad0

Skrevet

Ja, da synes jeg du er liten. Jeg er fra en slekt der vi alle er ganske høye. Både menn og kvinner. Jeg med mi e 178 er en av de laveste. 

Anonymkode: 5b404...dbd

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Stemmer det at du har en fettprosent på kun 15%, er du langt fra standard. Normal fettprosent for den dame bør ligge mellom 21%-36% avhengig av alder. 

https://iform.nu/ned-i-vekt/fettprosent-hva-er-passende

Anonymkode: ee151...1c1

Da har jeg nok lav fettprosent om den stemmer, men som sagt så vet jeg ikke hvor nøyaktige sånne vekter er. Kan jo hende den ikke stemmer. Den kan variere fra 14% en dag til 18% neste, så den er nok litt på bærtur innimellom. Jeg er jo som hi da, liten og nett, og det synes alle er greit å kommentere hele tiden. Jeg føler meg heller ikke liten, jeg er jo passe for meg! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvis personen er 162 cm og 45 kg? 

Ehm... det er forskjell på om det er et barn eller en voksen mann eller dame. 

Anonymkode: 22c39...3ea

Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke over størrelsen til folk jeg møter. Jeg er (merkelig nok) mer opptatt av ansiktstrekkene til folk jeg da! 😃 Hvis vi nå kun snakker om hva vi ser med det blotte øyet liksom.

Øynene, munnen, hvordan håret ligger, leppene, nesa, smilet, huden. 
(Ja, jeg vet. Jeg er en merkelig type 😅)

Anonymkode: 8d03f...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...