Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Når dere får ny klasse. Klarer dere umiddelbart å spotte de barna som vil skape problemer? Tenker da på mobbing og de som er sosialt slue. Mitt tredje barn har nå begynt på skolen og nok en gang har min magefølelse slått til. Bare ved å observere foreldre med barn første skoledag plukket jeg ut de som vil skape uro i klassen. Etter én jævla uke så har ett barn klart å skape uro og utrygge barn på skolen. Dette er helt og holdent foreldrene sin feil at ungene er slik. De er lett å plukke ut de foreldrene som tror de er så mye bedre enn andre, dette overfører de til ungene. Anonymkode: b7ade...2c3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Nå jobber jeg i vgs, men ja, det trengs sjeldent mer enn noen minutter med en klasse for å plukke ut hvem jeg må jobbe ekstra mye med. I tillegg bruker jeg sjeldent mer enn en time eller to for å ha luket ut de med diverse diagnoser, altså jeg er godt trent på å se både adhd, add og de innenfor autismespekteret. I motsetning til i grunnskolen, får vi ikke overgangssamtaler og vet derfor ikke alltid om elevene med vansker før noen uker ut i skoleåret. Lærere i 1.klasse i barneskolen har ofte fått informasjon fra barnehagen før skoleåret starter og vet gjerne hvem de må være oppmerksom på. Anonymkode: e2906...d46
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 I løpet av første skoledag har de utmerket seg ja. Det er ikke alltid så lett å være forebyggende i vgs der jeg jobber, men jeg ser de fort. I min datters kull har jeg sett utfordringene allerede i bhg dessverre. Anonymkode: 00174...1cd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Det tar ikke mange minuttene å finne ut hvem de er. Dessverre er midlene for å følge opp disse barna/ ungdommene ikke til stede. Vi har alt for få miljøarbeidere, vi jobber på spreng alle sammen. Skulle så ønske vi kunne gjort mer. Sånn blir det med enhetsskolen, og det at alle skal gjennom det samme løpet. Dessverre. Anonymkode: ace0f...718
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Ja, det går ikke mange minuttene før jeg har plukket dem ut! Dessverre er det også slik at jeg nesten kan plukke ut hvilke foreldre som har "slike" barn på første foreldremøte..... Anonymkode: e6bb7...1cf
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Jeg er lærer, og har dessverre et "slik" barn som dere sier selv. Jeg kan raskt finne ut hvilke barn som trenger ekstra støtte og hjelp, men det henger ikke alltid sammen med foreldrene. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke ville bli plukket ut som mor til et "slik" barn. Anonymkode: 6727f...ed9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg er lærer, og har dessverre et "slik" barn som dere sier selv. Jeg kan raskt finne ut hvilke barn som trenger ekstra støtte og hjelp, men det henger ikke alltid sammen med foreldrene. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke ville bli plukket ut som mor til et "slik" barn. Anonymkode: 6727f...ed9 Jeg snakket ikke om barn med utfordringer. Jeg snakker om utspekulerte manipulative mobbere. Anonymkode: b7ade...2c3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg snakket ikke om barn med utfordringer. Jeg snakker om utspekulerte manipulative mobbere. Anonymkode: b7ade...2c3 🙄 Anonymkode: 5818d...f9d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): 🙄 Anonymkode: 5818d...f9d Hvorfor øyerulling? Slike barn finne. Anonymkode: b7ade...2c3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Hvis man luker ut elever med diagnoser og utfordringer av diverse slag som kan forklare oppførselen, er det ikke alltid lett å oppdage barn/unge som er slik du beskriver. Med «slik du beskriver» tenker jeg da barn som i utgangspunktet er normalt oppegående, intelligente osv, og som overhodet ikke bør ha noen grunn til å oppføre seg dårlig. Noen er gode til å skjule slike dårlige sider, og man må bli litt kjent med dem først. I tillegg er det mange barn som ligger litt lavt i terrenget, og blir varme i trøya etterhvert. Dette kan ofte (dessverre) gjenkjennes hos foreldre og henge sammen med oppdragelse. Dette synes jeg er den vanskeligste typen elever å jobbe med, fordi det er vanskelig å få foreldrene med på laget for å oppdra sine egne barn. Men, jeg har ennå ikke hatt en elev jeg ikke har funnet gode sider ved, og jeg har blitt glad i hver og en av de elevene jeg har hatt. Anonymkode: 61f55...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå