Gå til innhold

Dere som har hatt eldre barn som har vært smittet av korna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt eldre barn som har vært smittet av korna, hvordan har dere gjort det med isolasjonen?

Vår eldste er i begynnelsen av tenårene og er nærkontakt av nærkontakt og våknet opp i dag med symptomer.
Vi har bestilt test, men den er ikke før i morgen.

Jeg er fullvaksinert, og pappaen fikk siste dose på fredag som var.
Har i tillegg 3 yngre barn.

Dersom dette barnet tester positivt, hvordan gjør man det med isolasjonen?
Ser det for meg at det vil være vanskelig å isolere tenåringer fra resten av oss i familien.

Nei, jeg kan ikke sende de minste til pappaen siden alle barna har samme far og vi bor fremdeles sammen.

De besteforeldrene som bor i nærheten er også veldig i risikosonen, alder og sykdom, så ønsker ikke å sende barn i karantene til dem heller

Anonymkode: aeee5...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har diskutert dette, men har ikke erfaringer. Her kom vi fram til at de to eldste på 16 og 18 år vil vi klare å isolere og bør tåle denne isolasjonen relativt godt (eget bad i samme etasje som soverom), mens de to yngste på 12 og 14 år ikke vil bli isolert. Da får heller bare smitten spre seg innad i familien. De er for unge, etter min mening, til å bli helt isolert. 

Anonymkode: 3a98e...f63

Skrevet

Ikke erfaring enda, heldigvis!

Men vi har snakket om det og her er løsningen at jeg (fullvaksinert lærer) og det barnet som er smittet flytter ned i separat kjellerleilighet mens faren (fullvaksinert og i risikogruppe) bor som vanlig i resten av huset. Håper i det lengste vi slipper å gjøre dette, men når det er mer eller mindre frislipp av smitte i skolene er det nok dessverre et spørsmål om når og ikke hvis vi får dritten i hus ☹

Anonymkode: a1f3f...081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...