Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Dere som har hatt eldre barn som har vært smittet av korna, hvordan har dere gjort det med isolasjonen? Vår eldste er i begynnelsen av tenårene og er nærkontakt av nærkontakt og våknet opp i dag med symptomer. Vi har bestilt test, men den er ikke før i morgen. Jeg er fullvaksinert, og pappaen fikk siste dose på fredag som var. Har i tillegg 3 yngre barn. Dersom dette barnet tester positivt, hvordan gjør man det med isolasjonen? Ser det for meg at det vil være vanskelig å isolere tenåringer fra resten av oss i familien. Nei, jeg kan ikke sende de minste til pappaen siden alle barna har samme far og vi bor fremdeles sammen. De besteforeldrene som bor i nærheten er også veldig i risikosonen, alder og sykdom, så ønsker ikke å sende barn i karantene til dem heller Anonymkode: aeee5...b53
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Vi har diskutert dette, men har ikke erfaringer. Her kom vi fram til at de to eldste på 16 og 18 år vil vi klare å isolere og bør tåle denne isolasjonen relativt godt (eget bad i samme etasje som soverom), mens de to yngste på 12 og 14 år ikke vil bli isolert. Da får heller bare smitten spre seg innad i familien. De er for unge, etter min mening, til å bli helt isolert. Anonymkode: 3a98e...f63
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Ikke erfaring enda, heldigvis! Men vi har snakket om det og her er løsningen at jeg (fullvaksinert lærer) og det barnet som er smittet flytter ned i separat kjellerleilighet mens faren (fullvaksinert og i risikogruppe) bor som vanlig i resten av huset. Håper i det lengste vi slipper å gjøre dette, men når det er mer eller mindre frislipp av smitte i skolene er det nok dessverre et spørsmål om når og ikke hvis vi får dritten i hus ☹ Anonymkode: a1f3f...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå