Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Jeg føler at det er nesten umulig for ungdom under 18 år å finne deltidsjobb ved siden av videregående. I nesten alle annonser står det at søker må være over 18 år. Datteren min har hatt sommerjobb hos kommunen, men den er jo tidsbegrenset. Og hun jobbet et annet sted, men sa opp da hun fant ut at de betalte henne mindre enn minstelønnen. Hun ønsker å ha en jobb ved siden av skolen, og spurte meg om jeg visste om noe. Derfor trenger jeg tips fra andre tenåringsforeldre Anonymkode: 7531c...224
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Her jeg bor er det også omtrent umulig, i hvert fall nå som de færreste har papiraviser (før kunne man i det minste være avisbud). Det er ikke så lett for de over 18 år heller. Min 18-åring har ikke funnet noen som går an å ha ved siden av skole. Anonymkode: 18d39...764
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Her jeg bor er det også omtrent umulig, i hvert fall nå som de færreste har papiraviser (før kunne man i det minste være avisbud). Det er ikke så lett for de over 18 år heller. Min 18-åring har ikke funnet noen som går an å ha ved siden av skole. Anonymkode: 18d39...764 Altså, han har søkt på mange, men det er visst ofte over 100 søkere på de små deltidsstillingene. Anonymkode: 18d39...764
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Han jobber på gård. Anonymkode: a3106...ac8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 15 åringen har fast jobb en ettermiddag og en full dag annenhver helg. 18 åringen har fast 25% stilling (ettermiddag og en lørdag) annenhver uke. Begge jobber på en stor Coop mega butikk. det tas hensyn til skole og de får masse tilbud om å jobbe både ettermiddag/helger/ferier og har lov å si nei om det ikke passer å jobbe ekstra. Anonymkode: ad4e1...587
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Her får de jobb i butikk fra de er 15-16 år. Datteren min jobbet der fra hun var 16 Anonymkode: e6f57...cf1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): 15 åringen har fast jobb en ettermiddag og en full dag annenhver helg. 18 åringen har fast 25% stilling (ettermiddag og en lørdag) annenhver uke. Begge jobber på en stor Coop mega butikk. det tas hensyn til skole og de får masse tilbud om å jobbe både ettermiddag/helger/ferier og har lov å si nei om det ikke passer å jobbe ekstra. Anonymkode: ad4e1...587 Her kreves det på alle butikker at man er over 18 år. Skal følge med om butikker eller bensinstasjoner lyser ut stillinger for dem under 18. Problemet med dem under 18 er at de ikke kan sitte i kassa, siden det selges både tobakk, legemidler og alkohol i matbutikkene. Og de fleste butikksjefer her ønsker ansatte som kan rotere mellom lager-varepåfylling-kasse-rydding. Anonymkode: 7531c...224
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Her kreves det på alle butikker at man er over 18 år. Skal følge med om butikker eller bensinstasjoner lyser ut stillinger for dem under 18. Problemet med dem under 18 er at de ikke kan sitte i kassa, siden det selges både tobakk, legemidler og alkohol i matbutikkene. Og de fleste butikksjefer her ønsker ansatte som kan rotere mellom lager-varepåfylling-kasse-rydding. Anonymkode: 7531c...224 På store Coop butikker trengs ofte folk til å ha ansvar for pantemaskinen og samle sammen handlekorger. 15 åringen jobber med dette. 18 åringen jobber i fruktavdelingen, mye lagerarbeid osv. Anonymkode: ad4e1...587
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 Eldste jobbet på Europris fra han var 16 år. Kjæresten var 17 da hun begynte å jobbe i en bokhandel. Nest eldste jobber på et stort verksted, får mye drittjobber da, spyling, vasking, rydding osv, men et greit sted å starte det også. Her søkte de akkurat etter noen under 18 år på Kiwi, de er jo billigere i drift og de trenger noen til varepåfyll, vasking, presse papp osv. Mine har hatt venner som har jobbet i oppvasken på restaurant, servert på cafe, tatt rydding og forefallende på bilverksted, vasket kontorer osv, men veldig mange har jobbet i de store butikkene. Slike stillinger lyses sjelden ut, for de har en diger bunke med søknader liggende som de bare plukker fra, så det lønner seg å levere en søknad de stedene. Anonymkode: dcf2a...30d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Et annet tips er å ta en runde i barnehagene i distriktet og spørre om å få henge opp en lapp i gangen/garderoben, skrive at hun tar på seg barnevaktoppdrag på ettermiddag og helg. Det er garantert noen som trenger det. Anonymkode: dcf2a...30d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Her kreves det på alle butikker at man er over 18 år. Skal følge med om butikker eller bensinstasjoner lyser ut stillinger for dem under 18. Problemet med dem under 18 er at de ikke kan sitte i kassa, siden det selges både tobakk, legemidler og alkohol i matbutikkene. Og de fleste butikksjefer her ønsker ansatte som kan rotere mellom lager-varepåfylling-kasse-rydding. Anonymkode: 7531c...224 Hvorfor vente til de lyser ut stillinger? De aller fleste småjobber til ungdom går til de som viser interesse, som går innom og spør etter jobb. Be henne lage en CV og ta en runde i alle butikker og snakk med butikksjefene. Anonymkode: 41714...990
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor vente til de lyser ut stillinger? De aller fleste småjobber til ungdom går til de som viser interesse, som går innom og spør etter jobb. Be henne lage en CV og ta en runde i alle butikker og snakk med butikksjefene. Anonymkode: 41714...990 Hun har gjort det, men har ikke fått napp, da de helst vil ha ungdom over 18. Anonymkode: 7531c...224
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 Han jobber på gård. Anonymkode: 0282a...b2b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Mine jobber på gård og museeum. Naboen jobber på Sats. Niesen min jobber på Plantasjen og så kjenner jeg en som er støttekontakt. Anonymkode: c786f...5b3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her kreves det på alle butikker at man er over 18 år. Skal følge med om butikker eller bensinstasjoner lyser ut stillinger for dem under 18. Problemet med dem under 18 er at de ikke kan sitte i kassa, siden det selges både tobakk, legemidler og alkohol i matbutikkene. Og de fleste butikksjefer her ønsker ansatte som kan rotere mellom lager-varepåfylling-kasse-rydding. Anonymkode: 7531c...224 Her ansetter de skoleungdommen for å sette ut varer i hyllene en dag i uken, eller ved andre store vareleveranser/kampanjer osv Anonymkode: e6f57...cf1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Hvis hun driver med idrett kan det være de søker assistenttrener. Det gjør min 15-åring. Anonymkode: 5d396...398
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Min har jobbet på trampolinepark som vakt for å passe på at de som hopper ikke gjør ting de ikke har lov til. Anonymkode: b1d87...111
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 Gård. Stall/rideskole. Tjener ikke mye men hun som jobber i stallen får penger for å drive med hobbyen sin. Hun er fornøyd. Han på gård jobber som avløser. Fjøs, kjøre traktor, innhøsting osv. Anonymkode: e13d7...541
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun har gjort det, men har ikke fått napp, da de helst vil ha ungdom over 18. Anonymkode: 7531c...224 Du skriver først at alle butikker KREVER at de er over 18, deretter at de helst vil ha noen som er over 18. Hvis det er et krav om at man er over 18 i absolutt alle butikker rundt dere, er det jo ingen vits i å vente på at de skal utlyse stillinger. de kommer sannsynligvis ikke til å mirakuløst endre sine aldersrestriksjoner. Dersom det faktisk ikke er et reelt krav, bør hun ta runden på nytt. Akkurat nå er det mange som avslutter sine deltidsjobber fordi de skal flytte for å studere, har fått seg fast jobb osv. August er definitivt tiden for nyansettelser Anonymkode: 41714...990
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 Min ene datter jobbet i bakeriavd på Meny. Jeg jobber der og vil egentlig ikke jobbe sammen med mine unger, men det ble akutt krise så da ble det slik. Hun fant seg ny jobb som er mye bedre betalt når hun ble 18år. ( og mor ble fornøyd igjen. Har sett andre foreldre verne om sine unger på jobb eller de som løper til mamma hver gang det er noe, det er uaktuelt for meg. Så derfor jeg ikke vil jobbe med de) Vi kan ha ungdom fra 13år, men det er kun til oppvaskhjelp og det har vi ikke bruk for. Hatt noen nå som har vært fra 15år, de har vært utplassert fra skolen og fått tilbud om helgjibb etterpå. Nå tror jeg det er ett menneske under 18 år vi har, resten er over 18år. Nå skal alle på jobb kunne alt, så da må de være over 18år for å kunne sitte i kasse eller hjelpe til i selvbetjente kasser. Europris vet jeg har ungdom. Her i byen er det veldig lite jobber for skoleungdom, pga at skoledagene er for lenge. Når skoledagen er ferdig klokka 16 så blir det lite aktuelt å ansette siden det blir for få timer. Anonymkode: bd100...3a7
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #21 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Et annet tips er å ta en runde i barnehagene i distriktet og spørre om å få henge opp en lapp i gangen/garderoben, skrive at hun tar på seg barnevaktoppdrag på ettermiddag og helg. Det er garantert noen som trenger det. Anonymkode: dcf2a...30d Barnehage når de er under 18? Etter å ha jobbet mange år i barnehage, så har jeg aldri opplevd at en umyndig jobber her eller i noen andre barnehager jeg vet om. Ikke mine unger, men de jeg vet om, har jobbet på kennel, kiwi, normal. Anonymkode: 89061...ac8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #22 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Barnehage når de er under 18? Etter å ha jobbet mange år i barnehage, så har jeg aldri opplevd at en umyndig jobber her eller i noen andre barnehager jeg vet om. Ikke mine unger, men de jeg vet om, har jobbet på kennel, kiwi, normal. Anonymkode: 89061...ac8 Herregud. Leste du hele innlegget før du svarte eller? Står virkelig dårlig til med leseforståelse. Anonymkode: e13d7...541
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #23 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herregud. Leste du hele innlegget før du svarte eller? Står virkelig dårlig til med leseforståelse. Anonymkode: e13d7...541 Ser det nå, men en fremmed får uansett ikke henge en sånn lapp i barnehager. Anonymkode: 89061...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå