Gå til innhold

Konfirmanten skal ha bla dress, hvit skjorte med slips…men han får «panikk» med tanke på type dressko. Hva hadde din på beina?

Anbefalte innlegg

TinaK 1990 skrev (8 timer siden):

Vet du hva? Jeg har en høflig, snill, empatisk og arbeidsrom 17 åring med masse venner og som driver med idrett (fotball og håndball). I sommer har han hatt sommerjobb på et dagsenter og hjulpet eldre med pc.

Vet du hva? Denne lange slampen hadde dress, slips og skjorte med nye hvite sko til for 2 år siden. Hva er det for en grusom ungdom jeg har oppdratt. Og vet du hva? Mange hadde det samme og det har gått bra med alle sammen😅

Ble du virkelig mamma som 14-åring? 😬

Anonymkode: 4bd10...82c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ble du virkelig mamma som 14-åring? 😬

Nei, men jeg min mann har en sønn jeg adopterte for 11 år siden. Er det greit fir deg?

TinaK 1990 skrev (30 minutter siden):

Nei, men jeg min mann har en sønn jeg adopterte for 11 år siden. Er det greit fir deg?

Du adopterte han da du var 20 år? I Norge? 

Ingen kritikk, det høres bare svært sjelden ut. (Det er ikke jeg som spurte først)

Anonymkode: 8bfff...513

TinaK 1990 skrev (2 timer siden):

Ingen problemer med noe som helst. Kun nysgjerrig. 

Mannen min har en ankelskade, han bruker ikke dressko, han bruker svarte Ecco sko til festdager som 17 mai, bryllup og sånne anledninger. 

Anonymkode: 906a6...9ca

Siden junior ble konfirmert i bunad, så brukte han bunadssko, gitt. Ikke hørte jeg et knyst om de var vonde å bruke heller, vi har kjøpt sko av god kvalitet i mykt, godt lær. Bunadsskoene mine er nesten som tøfler å ha på, og frøkna som har bunadsstøvletter synes også de er veldig gode på. Bunadssko trenger absolutt ikke å være ubehagelige å bruke. 

Anonymkode: 65a6e...24a

Annonse

Tante Hufsa skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan enkelte mennesker kan ha så sterke meninger om hvilket skotøy andres ungdommer bruker i konfirmasjonen jeg. Enig i at konfirmasjon er høytid og fint tøy. Men hadde min ungdom hatt sterke meninger om skoene så er ikke dét kampen å ta. Tror heller ikke at det er så mye lærdom for ungdommen om foreldrene trumfer gjennom pensko. Jeg hatet å pynte meg da jeg var 15 år. Ville helst gå i stalltøy hele året. Nå elsker jeg fest og å pynte meg. Ukomfortable sko er jeg også svak for. 😊MEN jeg føler meg også fin i kjole med Dr Martens til. Ingen skal fortelle meg at de skoene ikke passer til alt, for det gjør det faktisk. 😂

Hadde du gått i bryllup med dem? 

Anonymkode: bcd20...2fc

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hadde du gått i bryllup med dem? 

Anonymkode: bcd20...2fc

Kommer ann på bryllupet og dresskode. Når jeg inviteres så følger jeg dresskode. Når jeg inviterer kan jeg gjøre som jeg vil. 😊

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du adopterte han da du var 20 år? I Norge? 

Ingen kritikk, det høres bare svært sjelden ut. (Det er ikke jeg som spurte først)

20 år??? Jeg er 44 år nå, trekk fra 11 år.. 

TinaK 1990 skrev (25 minutter siden):

20 år??? Jeg er 44 år nå, trekk fra 11 år.. 

Tenker de trodde du ble født i 1990😆

Her hadde han blå dress, hvit skjorte, blå sløyfe og nye helt hvite air force sko. 
Han var så fin og har fått mange komplimenter om at han hadde en flott, ungdommelig stil. 
Selv syntes jeg at pensko ser helt malplassert ut på en 15 åring. 
Det går ann å være ungdommelig og pent kledd. En trenger ikke se ut som en gubbe med pensko. Ofte har de lange føtter og tynne i beina, så skoene ser ut som langbein sko. 
Nei, la de slippe vonde pensko til konfirmasjonen. 
Se dere rundt, mange som bruker dress og sneakers, jeg syntes det er kjempekult. 

Anonymkode: 2cb9a...2bd

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her hadde han blå dress, hvit skjorte, blå sløyfe og nye helt hvite air force sko. 
Han var så fin og har fått mange komplimenter om at han hadde en flott, ungdommelig stil. 
Det går ann å være ungdommelig og pent kledd. En trenger ikke se ut som en gubbe med pensko. Ofte har de lange føtter og tynne i beina, så skoene ser ut som langbein sko. 
Se dere rundt, mange som bruker dress og sneakers, jeg syntes det er kjempekult. 

Vel… nå er ikke alle 15 åringer like i kroppen og pensko til dress er flott på de aller fleste ungdom og voksne. Ungdommelig oppnås gjerne med type dress( snitt) og type pensko. Min skal bruke slimfit marineblå dress med smale italienske skinnsko i brunt. Det ser både pent og ungdommelig ut. 

Når det er sagt så høres det også ut som din ungdom var flott på dagen😊

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvis det hadde vært en jente, hadde hun og fått gå med hvite air force sko?

Anonymkode: c6f9e...17d

Annonse

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvor kommer den vrangforestillingen om at pensko er vonde fra? Kjøp dem på en ordentlig butikk så får du gode sko. 

Anonym bruker skrev (På 2021-8-23 den 12.37):

Men hvordan kan det å ta på dressko faktisk bidra til at en normal 15 åring ikke trives? 

Tro meg, det kan hende at det gjør det. Da jeg hadde konfirmant, vant jeg så vidt kampen om å ikke tillate hettegenser under konfirmantkappa i kirka. Hadde ikke energi igjen til å krangle om sko.

Anonymkode: 7fbc9...270

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tro meg, det kan hende at det gjør det. Da jeg hadde konfirmant, vant jeg så vidt kampen om å ikke tillate hettegenser under konfirmantkappa i kirka. Hadde ikke energi igjen til å krangle om sko.

Med en sånn holdning, hadde det ikke blitt noen konfirmasjon!

Hengebukksvinet skrev (7 minutter siden):

Med en sånn holdning, hadde det ikke blitt noen konfirmasjon!

Vi er alle forskjellige. Jeg respekterte hans valg. Verden gikk ikke under av at han ikke hadde på seg dyre pensko som hadde blitt brukt EN gang. Sparte meg for masse penger, om ikke annet. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi er alle forskjellige. Jeg respekterte hans valg. Verden gikk ikke under av at han ikke hadde på seg dyre pensko som hadde blitt brukt EN gang. Sparte meg for masse penger, om ikke annet. 

Men å krangle om hettegenser på konfirmasjonsdagen? Det er jo så hinsides alt mine barn kunne kommet på! Det er jo fullstendig mangel på oppdragelse og sans for hva som sømmer seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...