Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #26 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvorfor dress og slips om påkledning ikke er viktig? Anonymkode: 8bfff...513 Er du helt stokk dum? Anonymkode: bcf7a...067 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #27 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er du helt stokk dum? Anonymkode: bcf7a...067 Sikkert. Men jeg klarer i hvert fall å argumentere for synet mitt uten å ty til personangrep. Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. august 2021 #28 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Sikkert. Men jeg klarer i hvert fall å argumentere for synet mitt uten å ty til personangrep. Anonymkode: 8bfff...513 Altså… min skal ha pensko . Når det er sagt så forstår jeg at det er forskjell på det å ha full valgfrihet angående antrekk og det å gi etter for sko. Det MÅ ikke være svart/hvitt. En konfirmasjon skal være en festdag og det er forventet at konfirmanten kler seg pent , MEN dersom det av ulike årsaker stilles i andre sko en pensko så betyr ikke det at man like gjerne stiller i joggedress. Foreldre tilrettelegger for sine barn slik at dagen blir så fin som mulig . For alle. Hvis det betyr at penskoene uteblir så er det faktisk kun en liten detalj . Min konfirmant skal ha pensko , ikke fordi han så gjerne vil det men siden det ikke blir en kamp av de skoene så bestemmer jeg at det blir pensko . Vi har tilrettelagt på andre ting . Min vil virkelig ikke ha taler eller fotografering i selskapet . Kompromisset hos oss blir da at vi tar bilder en annen dag . Familiebildet altså. Akkurat det hjelper mitt barn til å få en fin dag. Kanskje akkurat skoene er det som trykker hos noen. Er det virkelig verdt å sette hardt mot hardt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twintipp Skrevet 23. august 2021 #29 Del Skrevet 23. august 2021 Akkurat på konfirmasjonsdagen er det ingen bønn, finstas fra topp til tå. Som ei sier, de får gaver for tusenvis av kroner, selskap og en dag dedikert til seg. Gjester setter av tid, klemmer seg inn i bunader og sitt fineste tøy, og det skulle bare mangle at ikke konfirmanten gjorde det samme. Han får ikke ha på sko han kan bruke på skolen neste dag, sånn gjør vi på 17. mai! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaK 1990 Skrevet 23. august 2021 #30 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (39 minutter siden): Altså… min skal ha pensko . Når det er sagt så forstår jeg at det er forskjell på det å ha full valgfrihet angående antrekk og det å gi etter for sko. Det MÅ ikke være svart/hvitt. En konfirmasjon skal være en festdag og det er forventet at konfirmanten kler seg pent , MEN dersom det av ulike årsaker stilles i andre sko en pensko så betyr ikke det at man like gjerne stiller i joggedress. Foreldre tilrettelegger for sine barn slik at dagen blir så fin som mulig . For alle. Hvis det betyr at penskoene uteblir så er det faktisk kun en liten detalj . Min konfirmant skal ha pensko , ikke fordi han så gjerne vil det men siden det ikke blir en kamp av de skoene så bestemmer jeg at det blir pensko . Vi har tilrettelagt på andre ting . Min vil virkelig ikke ha taler eller fotografering i selskapet . Kompromisset hos oss blir da at vi tar bilder en annen dag . Familiebildet altså. Akkurat det hjelper mitt barn til å få en fin dag. Kanskje akkurat skoene er det som trykker hos noen. Er det virkelig verdt å sette hardt mot hardt? Utrolig godt sagt!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #31 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (37 minutter siden): Altså… min skal ha pensko . Når det er sagt så forstår jeg at det er forskjell på det å ha full valgfrihet angående antrekk og det å gi etter for sko. Det MÅ ikke være svart/hvitt. En konfirmasjon skal være en festdag og det er forventet at konfirmanten kler seg pent , MEN dersom det av ulike årsaker stilles i andre sko en pensko så betyr ikke det at man like gjerne stiller i joggedress. Foreldre tilrettelegger for sine barn slik at dagen blir så fin som mulig . For alle. Hvis det betyr at penskoene uteblir så er det faktisk kun en liten detalj . Min konfirmant skal ha pensko , ikke fordi han så gjerne vil det men siden det ikke blir en kamp av de skoene så bestemmer jeg at det blir pensko . Vi har tilrettelagt på andre ting . Min vil virkelig ikke ha taler eller fotografering i selskapet . Kompromisset hos oss blir da at vi tar bilder en annen dag . Familiebildet altså. Akkurat det hjelper mitt barn til å få en fin dag. Kanskje akkurat skoene er det som trykker hos noen. Er det virkelig verdt å sette hardt mot hardt? Ja, det syns jeg. Det stelles i stand en stor fest, familie stiller opp i sitt peneste tøy osv. Da er det faktisk helt å forvente at hovedpersonen evner å se litt forbi sin egen komfortsone og ta på SKO som passer til anledningen. Hvor traumatisk kan det være for en 15 åring å gi slipp på sneakers for én dag? Hadde du hatt samme holdning om antrekket var bunad? Hva dine barn liker og ikke har ingen relevans for denne tråden. Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #32 Del Skrevet 23. august 2021 Twintipp skrev (20 minutter siden): Akkurat på konfirmasjonsdagen er det ingen bønn, finstas fra topp til tå. Som ei sier, de får gaver for tusenvis av kroner, selskap og en dag dedikert til seg. Gjester setter av tid, klemmer seg inn i bunader og sitt fineste tøy, og det skulle bare mangle at ikke konfirmanten gjorde det samme. Han får ikke ha på sko han kan bruke på skolen neste dag, sånn gjør vi på 17. mai! Seriøst?? Tror du gjestene virkelig bryr seg eller hvis de møter en flott konfirmant i dress og slips, med nye hvite ensfarget sko...som trives og har det fint....at det er et hån mot at de tar seg tid, kjøper gaver....at han ikke nødvendigvis har brune/svarte pensko?? Er det virkelig såå smålig? Hadde skjønt det hvis konfirmanten stilte i joggedress og tskjorte fra igår, sur og utakknemmelig... Men hvilke sko han sitter med under bordet....hallo... Anonymkode: bcf7a...067 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #33 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Seriøst?? Tror du gjestene virkelig bryr seg eller hvis de møter en flott konfirmant i dress og slips, med nye hvite ensfarget sko...som trives og har det fint....at det er et hån mot at de tar seg tid, kjøper gaver....at han ikke nødvendigvis har brune/svarte pensko?? Er det virkelig såå smålig? Hadde skjønt det hvis konfirmanten stilte i joggedress og tskjorte fra igår, sur og utakknemmelig... Men hvilke sko han sitter med under bordet....hallo... Anonymkode: bcf7a...067 Men hvordan kan det å ta på dressko faktisk bidra til at en normal 15 åring ikke trives? Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. august 2021 #34 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, det syns jeg. Det stelles i stand en stor fest, familie stiller opp i sitt peneste tøy osv. Da er det faktisk helt å forvente at hovedpersonen evner å se litt forbi sin egen komfortsone og ta på SKO som passer til anledningen. Hvor traumatisk kan det være for en 15 åring å gi slipp på sneakers for én dag? Hadde du hatt samme holdning om antrekket var bunad? Hva dine barn liker og ikke har ingen relevans for denne tråden. Anonymkode: 8bfff...513 Vel…. Jeg har vært i bryllup hvor bruden brukte joggesko under brudekjolen . Hun ville vise hvem hun var og ville kjøre sin stil. Hun var kjempestilig! De aller fleste ville ikke valgt joggesko til brudekjole , men jeg vil tro at ingen av gjestene følte seg snytt eller brydd. Angående bunad… jeg hadde ristet på hodet og helt sikkert ikke syntes at komboen hadde vært flott , men jeg hadde likevel tenkt at mitt barn var kjempefin og tøff som gikk sin egen vei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #35 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Vel…. Jeg har vært i bryllup hvor bruden brukte joggesko under brudekjolen . Hun ville vise hvem hun var og ville kjøre sin stil. Hun var kjempestilig! De aller fleste ville ikke valgt joggesko til brudekjole , men jeg vil tro at ingen av gjestene følte seg snytt eller brydd. Angående bunad… jeg hadde ristet på hodet og helt sikkert ikke syntes at komboen hadde vært flott , men jeg hadde likevel tenkt at mitt barn var kjempefin og tøff som gikk sin egen vei. Jeg syns ikke at man alltid skal støtte opp om å gå sin egen vei. Det finnes normer i samfunnet som det er sunt at ungdommene skjønner at man bør følge. Det er faktisk en del av oppdragelsen å ikke alltid applaudere alle innfall. Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. august 2021 #36 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns ikke at man alltid skal støtte opp om å gå sin egen vei. Det finnes normer i samfunnet som det er sunt at ungdommene skjønner at man bør følge. Det er faktisk en del av oppdragelsen å ikke alltid applaudere alle innfall. Anonymkode: 8bfff...513 Jeg tenker i grunn det er godt at ikke alle er like jeg da😊. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #37 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg tenker i grunn det er godt at ikke alle er like jeg da😊. Ja, det er jo standardsvaret ditt, så det vet vi. Men hva tenker du om at man ikke lærer barna opp til at noen ganger kommer ens egen komfort i annen rekke? Livet er nok ikke slik at man alltid kan fremme sin egen stil. Hva om man får et yrke med uniformskrav? Om man skal i forsvaret? Om man blir håndverker? Skal man også da holde på sin egen stil og nekte vernesko eller uniformsko? Og hvorfor hadde du ristet på hodet over sneakers til bunad, men ikke til dress? Står gutta mer fritt til å stå for sin egen stil? Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. august 2021 #38 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er jo standardsvaret ditt, så det vet vi. Men hva tenker du om at man ikke lærer barna opp til at noen ganger kommer ens egen komfort i annen rekke? Livet er nok ikke slik at man alltid kan fremme sin egen stil. Hva om man får et yrke med uniformskrav? Om man skal i forsvaret? Om man blir håndverker? Skal man også da holde på sin egen stil og nekte vernesko eller uniformsko? Og hvorfor hadde du ristet på hodet over sneakers til bunad, men ikke til dress? Står gutta mer fritt til å stå for sin egen stil? Anonymkode: 8bfff...513 Det er bare her inne vi klarer å diskutere oss til krig av ikke-problemer😊😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #39 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er jo standardsvaret ditt, så det vet vi. Men hva tenker du om at man ikke lærer barna opp til at noen ganger kommer ens egen komfort i annen rekke? Livet er nok ikke slik at man alltid kan fremme sin egen stil. Hva om man får et yrke med uniformskrav? Om man skal i forsvaret? Om man blir håndverker? Skal man også da holde på sin egen stil og nekte vernesko eller uniformsko? Og hvorfor hadde du ristet på hodet over sneakers til bunad, men ikke til dress? Står gutta mer fritt til å stå for sin egen stil? Anonymkode: 8bfff...513 Nasjonaldrakt.....er en stund til eks. dress fra Cubus/Jack n' Jones blir nasjonaldrakt Anonymkode: bcf7a...067 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #40 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg syns ikke at man alltid skal støtte opp om å gå sin egen vei. Det finnes normer i samfunnet som det er sunt at ungdommene skjønner at man bør følge. Det er faktisk en del av oppdragelsen å ikke alltid applaudere alle innfall. Anonymkode: 8bfff...513 Enig at man skal ha normer og lære barna våre folkeskikk, empati....mm....men at du tydeligvis hadde reagert så kraftig hvis du var i konfirmasjon og konfirmanten var pent kledd i blå dress, skjorte og slips.....og ups....hvite sko....det er et større "riste-på-hodet-sak" Anonymkode: bcf7a...067 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaK 1990 Skrevet 23. august 2021 #41 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg hadde virkelig IKKE løftet et øyebryn hvis jeg kom i en konfirmasjon med en konfirmant som var kledd i dress og skjorte/slips, var blid og hyggelig...men nye hvite/svarte sko til som ikke kommer under kategorien "pensko". Skal litt mer til å tippe min dag over ende altså. Viktigste for meg er at konfirmanten er fornøyd, høflig, takknemlig og har en fin dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #42 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): Det er bare her inne vi klarer å diskutere oss til krig av ikke-problemer😊😊 Diskutere oss til krig? Hvor? Jeg ser en saklig diskusjon helt uten angrep og hersketeknikker. Men jeg registrere at du ikke svarer på spørsmålene vedr oppdragelse og tidens krav til å sette ego over nytte og tradisjon. Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Enig at man skal ha normer og lære barna våre folkeskikk, empati....mm....men at du tydeligvis hadde reagert så kraftig hvis du var i konfirmasjon og konfirmanten var pent kledd i blå dress, skjorte og slips.....og ups....hvite sko....det er et større "riste-på-hodet-sak" Anonymkode: bcf7a...067 Jeg hadde ikke reagert særlig i det hele tatt. Jeg deltar i en diskusjon hvor min mening er at det er vår plikt å oppdra ungdommen til å skjønne at noen ganger er ting viktigere enn å ‘vise hvem man er’. Det handler om samfunnets normer, om tradisjon og faktisk om respekt. Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #43 Del Skrevet 23. august 2021 TinaK 1990 skrev (5 minutter siden): Jeg hadde virkelig IKKE løftet et øyebryn hvis jeg kom i en konfirmasjon med en konfirmant som var kledd i dress og skjorte/slips, var blid og hyggelig...men nye hvite/svarte sko til som ikke kommer under kategorien "pensko". Skal litt mer til å tippe min dag over ende altså. Viktigste for meg er at konfirmanten er fornøyd, høflig, takknemlig og har en fin dag. Jeg er helt enig, men jeg lurer svært på hva slags persilleblad som får dagen sin ødelagt over å følge dresskode? Hvor langt skal man trekke dette, mener du? Vernesko er ganske ukomfortable, skal prinsen få dispensasjon til å bruke sneakers om han velger et yrkesfag? Eller når han skal i militæret? Det er ikke rart at mange sliter med å passe inn i arbeidslivet hvor mamma ikke er på plass for å verne om egenarten til gullgutten. Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. august 2021 #44 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig, men jeg lurer svært på hva slags persilleblad som får dagen sin ødelagt over å følge dresskode? Hvor langt skal man trekke dette, mener du? Vernesko er ganske ukomfortable, skal prinsen få dispensasjon til å bruke sneakers om han velger et yrkesfag? Eller når han skal i militæret? Det er ikke rart at mange sliter med å passe inn i arbeidslivet hvor mamma ikke er på plass for å verne om egenarten til gullgutten. Anonymkode: 8bfff...513 Nå må man ikke blande epler og pærer her. Noen ganger er gitt skotøy påbudt og noen ganger forventet av norm og tradisjon . Nekter man vernesko på en arbeidsplass det er påkrevd så kan man selvsagt ikke jobbe der. Velger en konfirmant hvite sko til dressen så kan selvsagt gutten ha en fin konfirmasjon likevel . klarer du på noen måte å forstå at noen mennesker har behov eller særheter som gjør at de får en bedre dag ved å avvike fra normen ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #45 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Nå må man ikke blande epler og pærer her. Noen ganger er gitt skotøy påbudt og noen ganger forventet av norm og tradisjon . Nekter man vernesko på en arbeidsplass det er påkrevd så kan man selvsagt ikke jobbe der. Velger en konfirmant hvite sko til dressen så kan selvsagt gutten ha en fin konfirmasjon likevel . klarer du på noen måte å forstå at noen mennesker har behov eller særheter som gjør at de får en bedre dag ved å avvike fra normen ? Tror du snakker til så firkanta folk som ikke evner å se «utenfor» boksen. Anonymkode: bcf7a...067 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #46 Del Skrevet 23. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Nå må man ikke blande epler og pærer her. Noen ganger er gitt skotøy påbudt og noen ganger forventet av norm og tradisjon . Nekter man vernesko på en arbeidsplass det er påkrevd så kan man selvsagt ikke jobbe der. Velger en konfirmant hvite sko til dressen så kan selvsagt gutten ha en fin konfirmasjon likevel . klarer du på noen måte å forstå at noen mennesker har behov eller særheter som gjør at de får en bedre dag ved å avvike fra normen ? Ja, det skjønner jeg. Jeg skjønner ikke at en normalt utrustet 15 åring har så sterke preferanser at et par dressko har potensiale til å ødelegge dagen. Da vil den personen få det ganske tøft i livet, og det er svært trist. Anonymkode: 8bfff...513 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #47 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, det skjønner jeg. Jeg skjønner ikke at en normalt utrustet 15 åring har så sterke preferanser at et par dressko har potensiale til å ødelegge dagen. Da vil den personen få det ganske tøft i livet, og det er svært trist. Anonymkode: 8bfff...513 Snakk om å overdrive… Anonymkode: bcf7a...067 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Hufsa Skrevet 23. august 2021 #48 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg skjønner ikke hvordan enkelte mennesker kan ha så sterke meninger om hvilket skotøy andres ungdommer bruker i konfirmasjonen jeg. Enig i at konfirmasjon er høytid og fint tøy. Men hadde min ungdom hatt sterke meninger om skoene så er ikke dét kampen å ta. Tror heller ikke at det er så mye lærdom for ungdommen om foreldrene trumfer gjennom pensko. Jeg hatet å pynte meg da jeg var 15 år. Ville helst gå i stalltøy hele året. Nå elsker jeg fest og å pynte meg. Ukomfortable sko er jeg også svak for. 😊MEN jeg føler meg også fin i kjole med Dr Martens til. Ingen skal fortelle meg at de skoene ikke passer til alt, for det gjør det faktisk. 😂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #49 Del Skrevet 23. august 2021 Synes selv det er fint med eksempelvis svarte converse sko:) finnes mye alternativer til dresssko Anonymkode: 78562...cd7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #50 Del Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Seriøst?? Tror du gjestene virkelig bryr seg eller hvis de møter en flott konfirmant i dress og slips, med nye hvite ensfarget sko...som trives og har det fint....at det er et hån mot at de tar seg tid, kjøper gaver....at han ikke nødvendigvis har brune/svarte pensko?? Er det virkelig såå smålig? Hadde skjønt det hvis konfirmanten stilte i joggedress og tskjorte fra igår, sur og utakknemmelig... Men hvilke sko han sitter med under bordet....hallo... Anonymkode: bcf7a...067 Hvorfor kan de ikke stille i joggebukse og t-skjorte? Om det er det de ønsker og føler seg vell i? Selskapet blir vel like bra. Det er jo så viktig at barna får bestemme selv. De må for all del ikke presses til noe de ikke ønsker. Om ungdommen ønsker å være sur og tverr i sitt eget selskap må jo alle ha forståelse for det. Vi må ikke sette krav til de. Det tåler de ikke altså. Anonymkode: 4efeb...0f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420678-konfirmanten-skal-ha-bla-dress-hvit-skjorte-med-slips%E2%80%A6men-han-f%C3%A5r-%C2%ABpanikk%C2%BB-med-tanke-p%C3%A5-type-dressko-hva-hadde-din-p%C3%A5-beina/page/2/#findComment-149597167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå