Gå til innhold

Konfirmanten skal ha bla dress, hvit skjorte med slips…men han får «panikk» med tanke på type dressko. Hva hadde din på beina?

Anbefalte innlegg

Må ærlig innrømme at det er kjedelig å kjøpe sko han aldri vil ha på beina igjen eller er for små ved neste anledning?

Han skal ha på en moderne blå dress med hvit skjorte og slips….finnes det eks ensfarget sneakers el han kan ha til dette?

Anonymkode: bcf7a...067

Fortsetter under...

Vi var i konfirmasjon i går. Konfirmanten hadde blå dress og kritt hvite (helt nye) air force og det var stilig. Hvit skjorte. Sporty og fin. Finere enn dressko og passet konfirmanten bra.

Har kjøpt hvite Nike air force 1 til min som skal ha blå dress. Utstillingen på butikken hadde også hvite sko til.  

Anonymkode: e78a9...598

Hvis du ser litt på motebildet/ influensere/ rød teppe events så ser du at hvite sneakers er de nye dresskoene 😉 

Anonymkode: d97e6...526

Dressko her. Brune. Ikke joggesko til konfirmasjon. Skal jentene bruke det til bunaden og, hvis det er in?

Anonymkode: bcd20...2fc

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dressko her. Brune. Ikke joggesko til konfirmasjon. Skal jentene bruke det til bunaden og, hvis det er in?

Nei, da hadde ikke verden stått til påske, gitt. 

Anonymkode: 1ae14...73b

Her ble det brukt brune dressko. Ingen klaging og en fornøyd konfirmant. Uaktuelt med joggesko eller sneakers. De får selskap og gaver til tusener av kroner, så det minste jeg forventer er at de kler seg skikkelig! 

Vel, min tenåring hadde ikke sluppet unna med joggesko eller slikt. Til en så høytidelig seremoni som konfirmasjon skal en pynte seg. Vi var innom x antall skobutikker frem til han fant et par som var akseptable og som hadde god plass. Alternativet var å kjøre rundt til nærliggende byer for å se etter dressko. Skoene har vært brukt 17 mai, julaften, 2 begravelser og en barnedåp etter konfirmasjonen. 

Anonymkode: 63208...98c

Min skal få ha joggesko i konfen til sitt søskenbarn, men det er bare for at han skal selv konfes neste år( i vår 2022) og vokser i beina. Har liten lyst å kjøpe nye både nå og da….

Anonymkode: 2867a...410

Som gjest hadde sneakers vært greit, som konfirmant hadde det ikke vært aktuelt. Brune dressko passer fint til blå dress. Man konfirmeres en gang i livet og de fleste vokser fra både dress og sko ganske kjapt. Begge deler kan selges etter bruk. 

Anonymkode: 8bfff...513

Hva slags ungdommer er det dere oppdrar som kan rynke litt på nesen av dressko og så er det greit at de går i joggesko i sin egen konfirmasjon? Kan love deg at bunadssko er ikke spesielt behagelig å gå i, men joggesko til bunad er ikke innafor. Heller ikke til dress. Jeg skjønner nesten ikke at dette er en diskusjon engang. Det er EN dag. Og ja - kjipt å bruke penger på noe som blir stående men i den farten de vokser i denne alderen kan jeg love deg at den dressen blir ikke brukt mange ganger den heller. 

Anonymkode: a8bf9...c09

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva slags ungdommer er det dere oppdrar som kan rynke litt på nesen av dressko og så er det greit at de går i joggesko i sin egen konfirmasjon? Kan love deg at bunadssko er ikke spesielt behagelig å gå i, men joggesko til bunad er ikke innafor. Heller ikke til dress. Jeg skjønner nesten ikke at dette er en diskusjon engang. Det er EN dag. Og ja - kjipt å bruke penger på noe som blir stående men i den farten de vokser i denne alderen kan jeg love deg at den dressen blir ikke brukt mange ganger den heller. 

Anonymkode: a8bf9...c09

Vet du hva? Jeg har en høflig, snill, empatisk og arbeidsrom 17 åring med masse venner og som driver med idrett (fotball og håndball). I sommer har han hatt sommerjobb på et dagsenter og hjulpet eldre med pc.

Vet du hva? Denne lange slampen hadde dress, slips og skjorte med nye hvite sko til for 2 år siden. Hva er det for en grusom ungdom jeg har oppdratt. Og vet du hva? Mange hadde det samme og det har gått bra med alle sammen😅

TinaK 1990 skrev (3 minutter siden):

Vet du hva? Jeg har en høflig, snill, empatisk og arbeidsrom 17 åring med masse venner og som driver med idrett (fotball og håndball). I sommer har han hatt sommerjobb på et dagsenter og hjulpet eldre med pc.

Vet du hva? Denne lange slampen hadde dress, slips og skjorte med nye hvite sko til for 2 år siden. Hva er det for en grusom ungdom jeg har oppdratt. Og vet du hva? Mange hadde det samme og det har gått bra med alle sammen😅

Selvsagt har det gått bra🤦🏼‍♀️Det hadde gått helt bra om de møtte til konfirmasjon i joggedress også. Hva er det for et slags argument?

Men man lærer ungdommen at alt skal tilrettelegges og ingenting skal føles litt ubehagelig/unaturlig. Når man pynter seg til høytidelig fest er ikke joggesko innafor for noen over 12 år. At enkelte foreldre fullstendig mangler autoritet og gir etter i hver minste kamp forandrer ikke det. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt har det gått bra🤦🏼‍♀️Det hadde gått helt bra om de møtte til konfirmasjon i joggedress også. Hva er det for et slags argument?

Men man lærer ungdommen at alt skal tilrettelegges og ingenting skal føles litt ubehagelig/unaturlig. Når man pynter seg til høytidelig fest er ikke joggesko innafor for noen over 12 år. At enkelte foreldre fullstendig mangler autoritet og gir etter i hver minste kamp forandrer ikke det. 

Helt enig i JOGGESKO. Men jeg har også sett flere i ensfarget nye feks air force og det er helt ok. Eneste fornuftige også i dette forbrukssamfunnet for da kan ungdommen bruke de til vanlig etterpå.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, da hadde ikke verden stått til påske, gitt. 

Anonymkode: 1ae14...73b

Nei, men kan de ikke like gjerne ha på seg plysj-kosedress også da? For det er jo ikke så nøye… 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig i JOGGESKO. Men jeg har også sett flere i ensfarget nye feks air force og det er helt ok. Eneste fornuftige også i dette forbrukssamfunnet for da kan ungdommen bruke de til vanlig etterpå.

Det er snakk om konfirmasjon. En gang i livet. Da tenker jeg at man kan forsvare at sko og dress blir brukt 1-2 ganger. Som sagt kan man selge de etter bruk. 

Her er ikke ungdommen noe glad for å måtte bruke pensko og ville ikke bli med for å kjøpe sko. Mannen her mente hans italienske skinnsko ville gjøre jobben og når han prøvde dem så passet de som bare det. Her hadde det ikke vært greit med noe annet enn pensko og om jeg så hadde kjøpt sko som ble brukt en eneste gang så hadde jeg gjort det. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Må ærlig innrømme at det er kjedelig å kjøpe sko han aldri vil ha på beina igjen eller er for små ved neste anledning?

Han skal ha på en moderne blå dress med hvit skjorte og slips….finnes det eks ensfarget sneakers el han kan ha til dette?

Svarte joggesko. 

Anonymkode: 7fbc9...270

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er snakk om konfirmasjon. En gang i livet. Da tenker jeg at man kan forsvare at sko og dress blir brukt 1-2 ganger. Som sagt kan man selge de etter bruk. 

Tenker det blir like høytidlig og flott dag med ungdom i dress og slips, uavhengig av hvilke SKO de har på. Virkelig!!!

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hadde latt han gå i nye, fine sneakers/joggesko han selv liker. Ser ingen grunn til å tvinge på dem sko de ikke liker eller føler seg vel i og som de aldri vil bruke igjen. 

Anonymkode: e6b30...e98

Har to gutter, 20 og straks 18 år.

Begge hadde sorte pensko på konfirmasjonen 

Eldste har kjøpt nye pensko som han bruker to ganger i året, 17-mai og jul.

Nest eldste har aldri brukt pensko igjen, han har brukt sorte vans til dress i ettertid. Jeg synes det er finere enn sorte joggesko...

https://www.ellos.no/vans/sneakers-kids-old-skool/1589544-01?extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=158954401%3B87173%3B4797&gclid=CjwKCAjw64eJBhAGEiwABr9o2BGJEBy1kh4yWJQm_YC6xAEquvcqHqIFnCMUgkMb540QjzGxx_vQOxoCh7sQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 0083b...358

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tenker det blir like høytidlig og flott dag med ungdom i dress og slips, uavhengig av hvilke SKO de har på. Virkelig!!!

Men hvorfor dress og slips om påkledning ikke er viktig?

Her var det ingen bønn. Det ble dressko. Det var snakk om 1 dag av 365 dager. Konfirmasjon er høytidelig. Når det gjelder jul, nyttårsaften og 17. Mai får de velge selv.

Anonymkode: 83b9b...203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...