Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Stortingsvalget nærmer seg med stormskritt. Hva skal du stemme? Jeg stemte mdg for første gang. Dette for å få mer fokus på klima i en eventuell rød-grønn regjering🤩 Anonymkode: 2b4ef...989
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Jeg stemmer høyre. Jeg er også 100% for en mer klimavennlig politikk, tiltak og et grønnere samfunn. Det er virkelig på tide og jeg håper vi kan klare å bremse forbruket på alle områder. Men dagens politikere i mdg er ikke klar for denne rollen mener jeg. Det er mye å lære og mange hensyn som må tas i klimapolitikk, i tillegg må resten av verden delta. Fokus på olje/ikke olje, og bruk av elbiler blir for snevert for meg. I tillegg sier de ja til alle forslag noe som er umulig mtp økonomi og deres politikk kommer til å grøftekjøre Norge AS med inflasjon og økonomisk uføre (noe som allerede er på tur med dagens negative utvikling med byggepriser, raskt forventet lønnshopp og pengetrykking pga pressedekning priser. Norge og verden må bygge mindre, greie seg med mindre. Ønsker meg AP aller helst men dessverre forstod ikke Støre at han ikke er rett mann som statsminister. Anonymkode: 8345e...e26
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Mdg. De blir uansett ikke mer enn ett støtteparti, men i det minste kan de dra det mer i riktig retning. Anonymkode: dc7de...5a1
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Mdg. De blir uansett ikke mer enn ett støtteparti, men i det minste kan de dra det mer i riktig retning. Anonymkode: dc7de...5a1 Det er nettopp derfor jeg også stemte på dem. Det er bedre at de får inn en kandidat og at Ap da får en mindre🤩 Anonymkode: 2b4ef...989
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Jeg vurderte MDG, men når jeg innså at de kjemper for vindkraft både til lands og på sjøen, da mister de troverdighet, i mine øyne. Da har de ikke satt seg godt nok inn i følgene av dette. Jeg vurderer å stemme Rødt, noe jeg ville sett på som utenkelig for noen år siden. Anonymkode: 513c0...e60
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 Det blir nok Høyre. Anonymkode: f4e1f...866
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 SV. Har alt stemt, og det var et enkelt valg. Anonymkode: c74d6...78d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Høyre. For de av dere som stemmer MdG så kan dere umulig tenke konsekvenser. Grønn teknologi må på plass før det kuttes i oljen. Slik det er nå har Norge ingenting å gå på annet enn Oljefondet om produksjonen kuttes i løper av 5 år. Andre land vil produsere olje eller annen energi med mye verre utslipp. Det er ufattelig mange ting olje (og gass) brukes til utover drivstoff. Det er ikke slik at alle har en mulighet/råd til til å kjøpe seg en elsykkel eller elbil. Lokaltransport på landsbygda (eller bøgda) er en vits. Veier og tuneller vil ikke bli vedlikeholdt eller satt i skikkelig stand. Det vil bli prioritert tog nordover- noe som vil koste uante summer penger (som Norge ikke vil ha etter kutt i oljen). Budsjettene deres viser hvor lite økonomisk sans de har (eller dvs manglende sans). De kaster bort x antall kroner på å stenge veier og gjøre det vanskelig for vanlige folk å bo/jobbe og lista er LANG! MdG er ikke det beste for miljøet da det må tas stegvis. Kutt i sjøtrafikken og elektrifiser der i stedet så har du spart inn ufattelig mye mer enn biler noen sinne vil kunne klare å kompensere for. Utvikle elektriske lastebiler og sett opp mye større ladenettverk langs norske veier. Panteordning på all form for plast. Alle bedrifter burde kutte betraktelig i utslipp og først etter dette er på plass har vi begynt å komme oss litt nærmere en grønnere verden. Anonymkode: 6f17c...b2e
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Jeg har mest til felles med høyre så kommer mest sannsynlig til å stemme de, men det er et men for må se hvordan de andre borgerlige partiene gjør det nærmere valgdagen. Muligens blir det venstre for taktiske grunner. skjønner ikke helt hvordan rødgrønn side skal minske forskjeller med å skattlegge alle som tjener over 600-750 tusen. Det er en økende befolkning som bor alene både med og uten barn. Hvorfor skal en som bor alene bli straffet med høyere skatt, mens to som tjener under det skal få mindre skatt. Det gjør jo at forskjellene for de som er alene og de som er to om ting blir større. Noe som også vil gå utover barn på et tidspunkt. Det hjelper lite med gratis sfo eller slike ting. For barna koster mer jo eldre de blir. gjennomsnittlig bor nesten 20% alene og i Oslo bor 25% alene. Det som er rart er at Norge er fremdeles lagt opp til at man skal være to voksne sammen når trenden for å bo alene er stigende. Selv med de tallene er det svært få partier som har noe som er spesielt rettet mot det. Anonymkode: dfb3f...f51
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Demokratene Anonymkode: 0a041...780
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Arbeiderpartiet. Vi må virkelig få et regjeringsskifte! Anonymkode: ac34c...99a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 FRP! Lurer på om de som stemmer på parti som vil legge ned oljen, innser at landet vil slite? Er jo den vi praktisk talt lever av. Og tror du desse partiene tenker på å sette opp et nytt budsjett UTEN oljepenger i , for å se hva de har å bruke…. Går bare ikke å gå tilbake til steinalderen, er ALT for mange her i landet som er syke og uføre, hvem skal betale for dem???? Anonymkode: c5ae8...14b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Høyre. For de av dere som stemmer MdG så kan dere umulig tenke konsekvenser. Grønn teknologi må på plass før det kuttes i oljen. Slik det er nå har Norge ingenting å gå på annet enn Oljefondet om produksjonen kuttes i løper av 5 år. Andre land vil produsere olje eller annen energi med mye verre utslipp. Det er ufattelig mange ting olje (og gass) brukes til utover drivstoff. Det er ikke slik at alle har en mulighet/råd til til å kjøpe seg en elsykkel eller elbil. Lokaltransport på landsbygda (eller bøgda) er en vits. Veier og tuneller vil ikke bli vedlikeholdt eller satt i skikkelig stand. Det vil bli prioritert tog nordover- noe som vil koste uante summer penger (som Norge ikke vil ha etter kutt i oljen). Budsjettene deres viser hvor lite økonomisk sans de har (eller dvs manglende sans). De kaster bort x antall kroner på å stenge veier og gjøre det vanskelig for vanlige folk å bo/jobbe og lista er LANG! MdG er ikke det beste for miljøet da det må tas stegvis. Kutt i sjøtrafikken og elektrifiser der i stedet så har du spart inn ufattelig mye mer enn biler noen sinne vil kunne klare å kompensere for. Utvikle elektriske lastebiler og sett opp mye større ladenettverk langs norske veier. Panteordning på all form for plast. Alle bedrifter burde kutte betraktelig i utslipp og først etter dette er på plass har vi begynt å komme oss litt nærmere en grønnere verden. Anonymkode: 6f17c...b2e Har du lest programmet til mdg? Eller rapporten til ipcc? Som sagt, mdg blir ikke store nok til å være styrende parti. Det er ett signal til politikere, hverken høyre eller Arbeiderpartiet virker til å ta innover seg at store deler av verden vil bli ubeboelig i løpet av dette århundre. Hva tror du skjer da? Tviler sterkt på at det er drivstoffprisen som bekymrer deg når det skjer. Men nå ser vi samme her i Norge som i USA under Bush. Under debatten ble det dratt frem en upublisert rapport, bestilt og betalt av norsk olje og gass. Så litt tvil, så legger vi faktisk vitenskap til side og later som ingenting. Anonymkode: dc7de...5a1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: FRP! Lurer på om de som stemmer på parti som vil legge ned oljen, innser at landet vil slite? Er jo den vi praktisk talt lever av. Og tror du desse partiene tenker på å sette opp et nytt budsjett UTEN oljepenger i , for å se hva de har å bruke…. Går bare ikke å gå tilbake til steinalderen, er ALT for mange her i landet som er syke og uføre, hvem skal betale for dem???? Anonymkode: c5ae8...14b Frp ønsker ikke å betale for dem i alle fall. Om du ønsker en regjering som tar vare på de svakeste i samfunnet er det dumt å stemme på et parti som vil ta mer skatt av de som tjener minst og privatisere alt de svake er avhengig av. Når jeg leser hva Frp står for blir jeg helt skremt, det ser ut som de vil bli som USA og det kan vi jo alle se er en dårlig ide. Anonymkode: 5c45a...85b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #21 Skrevet 23. august 2021 Det er ikke tiden for regjeringsskifte! Jeg har alltid stemt Høyre og kommer nok til å gjøre det igjen, men viser det seg at Venstre fortsatt er nær sperregrensen så får nok Venstre min stemme. Anonymkode: 411e1...1a8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #22 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Frp ønsker ikke å betale for dem i alle fall. Om du ønsker en regjering som tar vare på de svakeste i samfunnet er det dumt å stemme på et parti som vil ta mer skatt av de som tjener minst og privatisere alt de svake er avhengig av. Når jeg leser hva Frp står for blir jeg helt skremt, det ser ut som de vil bli som USA og det kan vi jo alle se er en dårlig ide. Anonymkode: 5c45a...85b Men du vil heller at det skal svare seg å bli ufør, gå på nav, og at det skal bli svenske tilstander her i Norge ? Å ta bare fra de som jobber og sliter og skaper jobber, er ikke bedre i det hele tatt! Få alle som kan i jobb, for det finnes mange som ikke fullfører skolegang og heller finner ut at det vil svare seg å ikke gjøre noe! De vil jo få gratis leilighet osv ! Ikke rart viss landet går adundas til slutt, og de rikeste ( som blir pålagt en syk skatt) flytter ut av landet! Anonymkode: c5ae8...14b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #23 Skrevet 23. august 2021 SP. Jeg bor i distrikts-Norge, og her er det elendig tilbud på alt. Ikke en gang skolebussforbindelse for ungdommen som går på videregående, slik at vi måtte anskaffe eget kjøretøy for ham. Å stemme MDG når man bor i distriktene med avstand til absolutt alt og ikke annen offentlig transport enn skolebuss to ganger i døgnet, er selvmord. Anonymkode: 60bb8...87d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #24 Skrevet 23. august 2021 Senterpartiet Anonymkode: f7453...ce0
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #25 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): SP. Jeg bor i distrikts-Norge, og her er det elendig tilbud på alt. Ikke en gang skolebussforbindelse for ungdommen som går på videregående, slik at vi måtte anskaffe eget kjøretøy for ham. Å stemme MDG når man bor i distriktene med avstand til absolutt alt og ikke annen offentlig transport enn skolebuss to ganger i døgnet, er selvmord. Anonymkode: 60bb8...87d Det kan jeg godt forstå, jeg ville ikke stemt mdg hvis jeg fortsatt bodde på landet, noe jeg har gjort. Hjelper ikke med 20 % reduksjon i bussprisene når bussen ikke går 😅 Litt annerledes for meg som bor i sentrum, bruker mye buss og har elbil. Ikke spiser jeg kjøtt og jeg digger frukt og grønt. Da treffer det annerledes. Vi må stemme på det som blir riktig for egen økonomi 👍🏻 Anonymkode: dc7de...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå