Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 At jeg er kronisk syk småbarnsmor i full jobb og at det tar på å renovere hus (vi har overtatt mannens barndomshjem, hadde ikke tatt på oss et slikt prosjekt hvis ikke). Hun er en frisk og oppegående 75 åring og hun bor i en helt kurrant leilighet som egentlig ikke trenger oppussing. Familien ber om bilder av fremgangen i familiegruppen på facebook og hun svarer på alle med «å så flott, gangen hos meg kunne trengt noe sånt og dere er jo så flinke». Jeg får så dårlig samvittighet og føler meg presset til å planlegge og gjennomføre oppussing hos henne også. Hva ville dere gjort? Anonymkode: e739f...9a7
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Føler deg presset? Hvorfor det? Det er ingenting i det hun sier som sier at hun mener at du skal komme bort til henne å pusse opp. Anonymkode: 64283...81a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Oversett det! Anonymkode: 163f6...54b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 At du får dårlig samvittighet er dessverre ditt problem, ikke noe hun kan gjøre med det. Hvordan du får det til å bli henne som ikke forstår, det forstår ikke jeg. Anonymkode: fb1f2...90a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 For det første er det jo ikke godt for henne å vite at du er så sliten ettersom dere faktisk gjennomfører dette. For det andre så ber hun dere ikke direkte heller, hun komplimenterer dere. Det er jo bare å svare noe a la: ja, vær så god å hent inspirasjon, vi har funnet ut at vi orker ikke dette en gang til!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Ville snakket med henne ansikt til ansikt, forklart hvordan dere har det, din sykdom og alt det andre, og sagt at dere gjerne skulle hjulpet henne med å pusse opp gangen, men dere greier knapt å komme over det dere selv har å gjøre hjemme. Men også på forhånd snakket med andre i familien og spurt om det ikke er noen andre som kan ha mulighet til å pusse opp bestemors gang - så kan du fortelle henne at den eller den har sagt at de har tid/mulighet til å hjelpe henne. Anonymkode: 50c85...608
Syngensang Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Eg hadde aldri tolka den kommentaren som at ho ville de skulle pusse opp gangen hennar òg, eg hadde teke det som eit kompliment 😊
Lilletrillle Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Syngensang skrev (2 minutter siden): Eg hadde aldri tolka den kommentaren som at ho ville de skulle pusse opp gangen hennar òg, eg hadde teke det som eit kompliment 😊 Helt enig
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Hæ? Jeg tror du mistolker fordi du er så sliten, ingenting galt her…? Hun er jo bare hyggelig! Anonymkode: 83072...ca2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 Jeg kjenner personer som kunne sagt/skrevet det His bestemor har skrevet, uten at jeg ville tolket det som fisking etter hjelp. Men jeg kjenner også personer som stadig vekk fisker etter hjelp på denne måten, og de forstår sjelden annet enn veldig klare tilbakemeldinger (uten at det nødvendigvis gjør at de endrer adferd), med de kan være veldig slitsomme. Vil anta at Hi skriver det hun skriver fordi hun kjenner sin bestemor og tolker det ut fra hvordan hun har vært før. Anonymkode: 50c85...608
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Dårlig samvittighet gagner ingen. "Ja, det ble bra, men nå er vi på felgen.." Anonymkode: 72a61...a7f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 Om du, sånn som du kjenner henne, tror at dette er fisking etter hjelp hadde jeg gjort meg dum og latet som jeg ikke forsto det. Men for de fleste er det bare ment som et kompliment altså, og ikkenoe du trenger ha dårlig samvittighet over. Da må du jobbe litt med deg selv. Ville ikke sagt noe som helst om hvor sliten du er osv, ville bare takket for komplimentet, uansett hva tanken hennes bak evt måtte være. Anonymkode: bbea4...74b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 Hvordan kan dere unngå å fange opp det enorme fiskesnøret hun slenger ut?! HI, det er helt åpenbart at hun hinter. Det kan jo være greit nok, men hun er ikke veldig diskret. Du bør enten prate henne eller overse det. Gjør det som føles riktig for deg. Anonymkode: 79bfe...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå