Gå til innhold

Dobbel dåp... Må jeg gi noe til begge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fadder til det ene barnet. Kjenner de som døper det andre barnet, men har ingen kontakt med dem privat. Aldri møtt baby. 

Anonymkode: dfe72...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette dagen for uforståelige innlegg.. 

Hvem er det som døper barna? 

Anonymkode: deab2...1c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er dette dagen for uforståelige innlegg.. 

Hvem er det som døper barna? 

Spiller det noen rolle hvem det er som døper? Det er en dobbel dåp. Jeg sier at jeg er fadder til det ene barnet. Jeg kjenner de som har de andre dåpsbarnet også, men vi er ikke omgangsvenner. Har aldri møtt babyen deres. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spiller det noen rolle hvem det er som døper? Det er en dobbel dåp. Jeg sier at jeg er fadder til det ene barnet. Jeg kjenner de som har de andre dåpsbarnet også, men vi er ikke omgangsvenner. Har aldri møtt babyen deres. 

Nei, det synes jeg ikke du trenger.

Anonymkode: 89426...22d

Skrevet

Du gir gave til det barnet du er invitert i selskap til. Det andre barnet får gaver fra sine gjester.

Skrevet

Kanskje en symbolsk 100-lapp eller noe. Har du ikke råd til det, så dropp det

Anonymkode: d0ede...43c

Skrevet
35 minutes ago, Anonym bruker said:

Klart det spiller en rolle 🙄 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Klart det spiller en rolle 🙄 

Hvorfor det? Jeg sier jo at dette ikke er noen jeg omgås privat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det? Jeg sier jo at dette ikke er noen jeg omgås privat.

Så barnslig som du svarer så kan du ikke forvente at folk gidder å svare innlegget ditt! Grow up!

Anonymkode: 20c6a...c32

Skrevet

Det er jo ikke uvanlig at flere barn døpes i samme gudstjeneste. Hvert barn får gaver av sine gjester.

Skrevet

Jeg gir symbolsk gave når det er dobbelt konfirmasjon (ikke vært i dobbel dåp). Da gir jeg kort og en liten gave for rundt 100kr. 

Anonymkode: 3eeb9...583

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke uvanlig at flere barn døpes i samme gudstjeneste. Hvert barn får gaver av sine gjester.

Ja, det er jo vanlig, men med dobbeldåp mener jeg altså at de feirer sammen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så barnslig som du svarer så kan du ikke forvente at folk gidder å svare innlegget ditt! Grow up!

Det er ingenting galt med hi sine svar.

Skrevet

Er det tvillinger som døpes, hvor du er fadder til bare den ene gir du gave til begge uansett.

Er det to i familien som feirer sammen, men du er nærmere den du er fadder til. Da kan du vurdere å gi større gave til ditt fadderbarn, men du gir gave til begge.

Er det to veninner som feirer sammen, hvor du så vidt har møtt den andre familien, da gir du bare en symbolsk gave til det andre barnet. En mummi kopp kanskje?

Skrevet

Skal de ha selskap sammen? I så tilfelle hadde jeg gitt en liten ting til det andre dåpsbarnet også. En eventyrbok eller lignende. 

Anonymkode: aade8...03e

Skrevet
It's all about me skrev (29 minutter siden):

Er det tvillinger som døpes, hvor du er fadder til bare den ene gir du gave til begge uansett.

Er det to i familien som feirer sammen, men du er nærmere den du er fadder til. Da kan du vurdere å gi større gave til ditt fadderbarn, men du gir gave til begge.

Er det to veninner som feirer sammen, hvor du så vidt har møtt den andre familien, da gir du bare en symbolsk gave til det andre barnet. En mummi kopp kanskje?

En mummikopp er vel ikke akkurat billig..

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

En mummikopp er vel ikke akkurat billig..

250 kr? 

Anonymkode: cdcfb...0f1

Skrevet

Ville gitt en liten gave til det andre barnet også. Forutsatt at du har råd til det.

Anonymkode: 99a8c...4db

Skrevet

Ville gitt en liten gave til det andre barnet også, men ikke så dyrt som en Mummi-kopp. Noe til max 100 kr. 

Anonymkode: 98e48...dcd

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

250 kr? 

Det er dyrt til et barn man overhode ikke har noen tilknytning til.

Skrevet

Ville ikke syntes det var nødvendig å gi gave til det andre dåpsbarnet. 
Men hvis du føler det er litt stusselig, hva med å ta med en bukett blomster til foreldrene og gratulere med dåpsbarnet? 

Anonymkode: f2714...482

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er dyrt til et barn man overhode ikke har noen tilknytning til.

250 kr er ikke dyrt for en gave. Kan man ikke gi såpass kan man jo like godt la det være. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

250 kr er ikke dyrt for en gave. Kan man ikke gi såpass kan man jo like godt la det være. 

Jeg hadde aldri giddet å bruke så mye på noen jeg ikke har tillknytning til! Skulle jeg kjøpt en liten gave så hadde jeg nok kjøpt det settet fra ikea til 69 kr som en over her linket til.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...