Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Var i konfirmasjon å ble helt satt ut av hvilke summer konfirmanten fikk i løpet av dagen. Så så jeg denne reportasjen i dag: https://www.vi.no/okonomi/jeg-har-selv-vaert-i-konfirmasjoner-der-navn-og-belop-blir-lest-opp-hoyt-foran-gjestene/73710675 Er det slik? Hva er det meste du har sett en konfirmant få på konfirmasjonsdagen? Og hva er det minste? Jeg har sett sprik fra 12 000 kr og opp til svimlende 187 000 kr😱 Anonymkode: bdcbd...4da
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 I vår familie har det vært ganske "edruelige" gaver, 3-5.000 fra besteforeldre, 1.000 til 1.500 fra tanter og onkler og 200 fra naboer og venner. Mine barn har da endt på rett under 30.000. Men søsteren min sine barn har endt på rundt 80.000 for de har mye større familie. Besteforeldre på begge sider som er skilt og etablert på nytt, foreldre med stesøsken og halvsøsken, større selskap og flere gaver. Litt høyere gaver fra familien til mannen enn vår familie. Men opplesing av sum i selskapet har jeg aldri vært borti. Konfirmanten har takket for gaven til hver enkelt når de kom, men telt pengene etter selskapet Anonymkode: 77cd5...a8d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Her vet jeg at gutta får 80 tusen i kontanter pluss en valgfri reise . Dette er fra oss , besteforeldre , bonus besteforeldre og min nærmeste familie . Utover det blir det nok noe fra gjester i selskapet. Grunnen til at jeg vet summen nå er at vi snart har selskap for eldste og penger er satt inn på konto . Vi kommer ikke til å ha fokus på penger og ønsker ikke kontanter i selskapet. Når jeg selv ble konfirmert så var det store forskjeller . Jeg fikk rundt 30 og min beste venninne 200.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Våre to har fått rundt 45 000 kr. Anonymkode: 01db8...89d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 I mine tidligere bonusbarns konfirmasjoner leste de opp høyt hva de fikk av hvem eller åpnet pakken. Dette er ikke ejg vant til og jeg kjente jeg fikk en skikkelig ekkel smak i munn av dette. Nå var dette en kristen konfirmasjon, morens familie er veldig kristene og det er også barna, så når dette gavehysteriet begynte ble alt feil for meg. I ettertid hørte jeg farmor skryte av at hun hadde gitt mer enn farfaren osv. En trenger ikke å være rakettforsker å forså at e ikke akn gi store summer når en har nesten 30 barnebarn/bonusbarnebarn og hun har to barnebarn. Når mitt eldste barn konfirmerte seg så var hun klinkende klar på at slik skulle det ikke være i hennes konfirmasjon. Joda, hun ønsket seg penger som alle andre, men for henne så var det ikke penger som var viktigst. Hun fikk 48tusen, noe jeg syns var veldig mye. Faren ga henne penger som tilsvarte mopedlappen og farfar ga henne penger til sykkel. Han er ett sykkelmenneske, så hun fikk ikke lov å bare kjøpe en billig sykkel. Så mye av pengene var øremerket. Hun kunne bare fått mopedkurset feks eller farfar kjøpt sykkel, men siden det var like før salg så ble det penger så hun kunne finne en bra sykkel på salg. Anonymkode: 3cf70...df2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden): Her vet jeg at gutta får 80 tusen i kontanter pluss en valgfri reise . Dette er fra oss , besteforeldre , bonus besteforeldre og min nærmeste familie . Utover det blir det nok noe fra gjester i selskapet. Grunnen til at jeg vet summen nå er at vi snart har selskap for eldste og penger er satt inn på konto . Vi kommer ikke til å ha fokus på penger og ønsker ikke kontanter i selskapet. Når jeg selv ble konfirmert så var det store forskjeller . Jeg fikk rundt 30 og min beste venninne 200. Selvfølgelig får de 80 000 i kontanter + en reise...... Men dere har overhodet ikke fokus på penger, neida..... Anonymkode: c4902...6af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå