Gå til innhold

Hvis du bodde alene med 4 barn

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Var i samme situasjon, men bare tre barn. Valgte nr 2 og har ikke angret en dag. Bare det å slippe å tenke på det store huset gir meg sjelefred og frigjør tid. Det er en myte at man trenger stor plass for å være lykkelig. Mindre plass og færre ting fører til sjelefred. Har et rekkehus på 130 kvm med fire gode soverom og to bad, stor balkong oppe og terrasse og en liten hage nede. Overkommelig og helt ypperlig for oss. 

Noen har mye overskudd og elsker hagearbeid og vedlikehold av hus. Det gjør definitivt ikke jeg. Velg det som gir deg ro i sjelen. 

Anonymkode: cc601...ee0

Du valgte et rekkehus med nok soverom og to bad, med tre barn

Hi har fire barn og vurderer et rekkehus med for få soverom og et bad.

Det kan ikke sammenlignes altså. Tenk å bo med fire ungdommer i et rekkehus med et bad, og for få soverom så de ikke får hatt besøk...

Anonymkode: b1520...418

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det kan ikke sammenlignes altså. Tenk å bo med fire ungdommer i et rekkehus med et bad, og for få soverom så de ikke får hatt besøk...

Jeg bor i rekkehus med 4 soverom, og 2 bad. Kunne jo bodd her med 4 tenåringer, da hadde jeg noen få år, måtte sove på stua. For når yngste blir tenåring, så flytter vel gjerne eldste ut.

Det er noen familier her jeg bor, som har både 4 og 5 barn. Og med begge foreldrene. 

Anonymkode: 74c2f...cbc

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

HI kan vel lete etter noe mer passende også. Det er sikkert flere alternativer. 

Anonymkode: cc601...ee0

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hvordan er det best å bo?

1. Stort hus på 220 m2. 2 stuer. 2 bad. Garasje og mange soverom og stor hage 

2. Leilighet evt rekkehus med 3-4 soverom. 1 bad. 1 stue. Ingen hage 

Anonymkode: 4370d...c1a

Garasje? Du må ikke ha det... 

Anonymkode: e951e...99e

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Med fire små barn og bil? Jo, da er det faktisk nesten et must, altså. Å måke av en bil og skrape den fri for is når du har en travel morgen og fire potensielt utålmodig barn og selv er stresset... jeg har prøvd og fraråder det på det sterkeste!

Anonymkode: e44a2...6ca

Jeg har vært 100% alene med tre barn i 15 år.

Ville definitivt valgt alternativ 1! Når barna blir tenåringer kommer du til å takke høyere makter for stue nr 2!

Vi bor i en «finere» bydel i Oslo. Leilighet på 80m2 med tre soverom. Jeg har sovet i stua i flere år så de har hvert sitt rom. Ikke optimalt.  Hadde vi ikke vært så bundet til byen her hadde jeg solgt og kjøpt meg stort hus et annet sted. 

Anonymkode: a37ca...352

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har ikke de fleste rekkehus garasje? Har bodd i 3 forskjellige rekkehus, alle med garasje. Og alle jeg kjenner med rekkehus har garasje, og de i Oslo har garasje.

Anonymkode: 74c2f...cbc

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi bor i leilighet på 100 kvm med tre soverom og ett bad, og vi er to voksne og fire barn. Det er virkelig ikke synd på noen av dem, vi lærer ikke barna våre at de må ha 40 kvm for seg selv for å ha det bra og kunne ha besøk.

Anonymkode: 81bc5...db0

Jeg er noen år foran deg i løypa, med tre skolebarn mellom 8 og 14 år. Mann har jeg også, men pga pendling er jeg alene om logistikken i ukedagene. 

Jeg vil si hold ut i hus nå i kaosperioden/småbarnsperioden. Når de blir eldre, kommer og går, fyller opp huset med liv og venner, OG er store nok til å bidra i husarbeidet og rydde etter seg selv.  Det å ha flere oppholdssoner/stuer/TV-er, store soverom med plass til besøk, hage til lek/måltider/basseng/trampoline/fotball er gull verdt. De som bor «trangt» i vennekretsen til mine barn har lite eller ingen besøk. Jeg ville ikke gått glipp av det gode forholdet til alle barnas venner. 

Anonymkode: a2287...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...