Gå til innhold

Sjekk denne eiendommen 😍

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde klart meg lenge med "lillehuset" her jeg altså. Synd det ikke var bilder innenfra det :) Mulig jeg tar feil, men det store er jo bare en kopi av det lille, som er langt vakrere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det der var sjarmløst og overhodet ikke noe jeg kunne tenke meg ihvertfall 

Kunne gjerne bodd ved sjøen, men ikke i det der.

Anonymkode: 97729...ce7

Skrevet

Jeg kunne ikke kjøpt det, men jeg ville ikke heller, om jeg hadde hatt råd. Jeg synes det var mørkt, prangende, harry og helt uten sjarme. 

Skrevet

Fint hus og nydelig utsikt. Men for den prisen ville jeg ikke kjøpt noe med naboer så tett på. Det blir vel slik i strandsoner. Mest mulig hus inn. 
Huset var fint men ville nok pusset opp endel. Sett huset på en tre mål stor tomt uten masse naboer så hadde det vært veldig bra. Deilig med sjø og utsikt men det er ikke verdt de millionene ekstra i dette tilfellet. 

Anonymkode: 622cf...6dc

Skrevet

Åh, enda godt det ikke er boplikt der! Det kan kanskje fungere som sommerhytte liksom, men å BO der…? Skulle tatt seg ut!

Anonymkode: e3913...6f8

Skrevet

Huff, nei takk. Da måtte jeg i så fall kjøpt naboeiendommene også, revet bygningene der og plantet noen, (mange), trær. Samt totalrenovert huset innvendig. Bygningene var i og for seg pene sett utenfra. Men helheten, eiendommen og interiøret, nei takk. 

Skrevet

Fint hus, minus trapp og interiør, men om jeg hadde hatt så mye penger ville jeg valgt noe uten naboer så tett.

Skrevet

Men jeg bare lurer… kan hvem som helst bruke strandsonen der? Ser jo ikkenoe som det er en strandsone i det hele tatt?

Skrevet

Hadde jeg hatt en slik sum penger disponibel for bolig, så hadde jeg definitivt funnet meg et lekrere hus på større, mer usjenert tomt. 

Anonymkode: 95f35...3ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men jeg bare lurer… kan hvem som helst bruke strandsonen der? Ser jo ikkenoe som det er en strandsone i det hele tatt?

Dette var FRP-land. Frp og Høyre som fikk gjennom dette, som så mye av resten av raseringen av allemannsretten i strandsonen i Tønsberg, Nøtterøy og Tjøme (tidligere Frps "flaggskip" og utstillingsvindu, hvor de skulle vise frem hvor fantastisk sin politikk var... de sa lite om hvor lite menneskeverdig f.eks. eldreomsorgen var med dem ved makten, hvor de bl.a. ikke ville kaste bort penger på fastvakt hos døende, eller gi behandling til langtidsbeboere i institusjoner).

Kalvetangen var regulert til næringsvirksomhet, ikke til private luksusvillaer og ferieboliger! Det var ikke lov med private boliger der iflg. kommunens egne reguleringsplaner.

For de som husker tilbake så kjøpte Carl I. Hagen "vaktmesterbolig" der...

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-hagens-industrivilla/65917936

Hele greia er korrupsjon, hvor Frp og de rike beskyttet hverandre. Et skammens kapittel.

Alle har rett til å bevege seg fritt i strandsonen. Det kan være restriksjoner ved næringsbygg (som de jo påstår disse luksusboligene er), men siden kommunen praktiserer det som privatboliger, så skal alle ha rett. Så  man har rett til å gå der om man vil. Derfor jeg synes det er greit om folk begynner å benytte seg av retten til å være der. Kommunene der har også en historikk hvor de ikke har pålagt huseiere i kommunene å fjerne gjerder, høye murer og annet som huseierne setter opp for å hindre folk i å benytte seg av allemannsretten i strandsonen.

Anonymkode: b68bd...25f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette var FRP-land. Frp og Høyre som fikk gjennom dette, som så mye av resten av raseringen av allemannsretten i strandsonen i Tønsberg, Nøtterøy og Tjøme (tidligere Frps "flaggskip" og utstillingsvindu, hvor de skulle vise frem hvor fantastisk sin politikk var... de sa lite om hvor lite menneskeverdig f.eks. eldreomsorgen var med dem ved makten, hvor de bl.a. ikke ville kaste bort penger på fastvakt hos døende, eller gi behandling til langtidsbeboere i institusjoner).

Kalvetangen var regulert til næringsvirksomhet, ikke til private luksusvillaer og ferieboliger! Det var ikke lov med private boliger der iflg. kommunens egne reguleringsplaner.

For de som husker tilbake så kjøpte Carl I. Hagen "vaktmesterbolig" der...

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-hagens-industrivilla/65917936

Hele greia er korrupsjon, hvor Frp og de rike beskyttet hverandre. Et skammens kapittel.

Alle har rett til å bevege seg fritt i strandsonen. Det kan være restriksjoner ved næringsbygg (som de jo påstår disse luksusboligene er), men siden kommunen praktiserer det som privatboliger, så skal alle ha rett. Så  man har rett til å gå der om man vil. Derfor jeg synes det er greit om folk begynner å benytte seg av retten til å være der. Kommunene der har også en historikk hvor de ikke har pålagt huseiere i kommunene å fjerne gjerder, høye murer og annet som huseierne setter opp for å hindre folk i å benytte seg av allemannsretten i strandsonen.

Anonymkode: b68bd...25f

Ja, dette er en skikkelig skam i Norges historie. Det skal jeg si meg helt enig i. Forslaget ditt er knallbra, jeg kunne fort finne på å sponset de som satt i gang en aksjon av lokale for å «invadere» tilbake strandsonen. 

Anonymkode: 38773...ad9

Skrevet

Hadde eg hatt 69 millionar ville eg brukt nokre på å bygge på mitt eige koselege hus til å bli eit koseleg og funksjonelt hus, sett eindel i banken og gjett vekk mesteparten til nokon som treng det. Faktisk. Folk svelt og frys og dør og går utan skulegang her i verda. Å bruke 69 millionar på ein eigedom som dette er berre kvalmt. 

Anonymkode: 1565d...c0b

Skrevet

Nei nei....heller et gammelt skipperhus med utedo enn det makkverket der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...