Gå til innhold

Hvor lenge klør ett vepsestikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble stukket av veps i fingeren tirsdag kveld.La på sukkerbit med edikk med en gang, og la på edikk og papir etter det.. Ga seg ganske fort med å gjøre vondt.Ikke særlig hoven heller.2 dager etter begynte stikket å klø, og det var ømt, litt bedre i går men idag 4 døgn etter så klør det ner og er ømt igjen..En liten klump der stikket er.Klør mer når jeg først har begynt å klø 🤪 Klumpen er hvit og fingeren er litt stiv når jeg bøyer den..Ikke noe særlig varm lenger...Jeg jan bli drikke av myggstikk også, 2 døgn etter bittet kommet kløen og hevelsen.. 

Flere som blir slik av stikk?

Anonymkode: c51aa...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått ut brodden? Om den blir igjen i huden kan det dannes abscess. 

Anonymkode: 4ba70...77c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du fått ut brodden? Om den blir igjen i huden kan det dannes abscess. 

Har ikke sett noen brodd så vil tro det..Var bare en rød prikk der stikket var og nå mere hvitt..

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Har ikke sett noen brodd så vil tro det..Var bare en rød prikk der stikket var og nå mere hvitt..

Jeg vet legevakten har mulighet for videosamtale, du kan kanskje ringe dem og få vurdert om det bør undersøkes i dag eller om det kan vente til fastlegen åpner. 

Skrevet

Ene barnet mitt klør og får hevelse o flere dager. Jeg merker så vidt still og det klør ikke. Gir henne zyrtec, så går det fort over

Anonymkode: 98ec1...345

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet legevakten har mulighet for videosamtale, du kan kanskje ringe dem og få vurdert om det bør undersøkes i dag eller om det kan vente til fastlegen åpner. 

Idag er det nesten borte, litt ømt der stikket er bare 😊 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mener du virkelig at man skal ringe legevakt for dette?

Anonymkode: 56cbf...58c

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Ble stukket av veps i fingeren tirsdag kveld.La på sukkerbit med edikk med en gang, og la på edikk og papir etter det.. Ga seg ganske fort med å gjøre vondt.Ikke særlig hoven heller.2 dager etter begynte stikket å klø, og det var ømt, litt bedre i går men idag 4 døgn etter så klør det ner og er ømt igjen..En liten klump der stikket er.Klør mer når jeg først har begynt å klø 🤪 Klumpen er hvit og fingeren er litt stiv når jeg bøyer den..Ikke noe særlig varm lenger...Jeg jan bli drikke av myggstikk også, 2 døgn etter bittet kommet kløen og hevelsen.. 

Hva skal sukkerbit og eddik gjøre, tenker du? 

Anonymkode: 85add...582

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mener du virkelig at man skal ringe legevakt for dette?

Anonymkode: 56cbf...58c

Man kan alltid ringe legevakten og spørre om råd når man er bekymret!! Det betyr ikke automatisk at jeg mener det er nødvendig å reise til legevakten for det. Det er opp til sykepleieren der å vurdere om det er behov for legetilsyn eller ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg måtte til legen ei uke etter et vepsestikk. Hevelsen ble bare værre og værre. Fikk en krem jeg skulle smøre på. Jeg spurte legen om det ville ha gått over av seg selv men det ville det ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...