mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. august 2021 #26 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hi her igjen. Ser det er ca 50/50 ut ifra svarene deres. Jeg er redd for hester, og det å stramme hjorten og rense hovene syns jeg er ubehagelig. Noen sparker og noen biter. Det er store hester på denne rideskolen, så det er lenge til min tiåring på 140 cm klarer det selv. Vi får hjelp, men mye av timen går til dette og da blir det ofte lite instruksjon igjen. Forøvrig syns jeg det er fint at barna lærer dette, men jeg hadde trodd at det ble om noen år når de var større og høyere. Anonymkode: 3c225...bad Vel… siden det er snakk om rideskole hester så regner jeg med at de er forholdsvis rolige og vant til forskjellige mennesker og spesielt barn . Jeg ville sagt til min 10 åring at hun måtte prøve å rense hovene selv , børste hesten selv , ta på hodelag og bitt selv og prøve å løfte på salen selv . Salen kan legges over ryggen og strammes lett og når dere går inn i hallen kan du holde i stigbøylen og hun stramme den godt til mens hun sitter på hesten.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #27 Skrevet 21. august 2021 Først og fremst: jeg er oppvokst med hest og har drevet aktivt med det hele livet. Jeg gikk bare et par år på rideskole siden vi hadde hester hjemme, men husker jo hvordan ting ble gjort der og vet hvordan det burde gjøres. Jeg synes det er helt sinnsykt å høre at rideskolen overlater dette til mennesker som ikke er hestekyndige. Mye av dette er det veldig viktig at blir gjort ordentlig. Får dere skikkelig hjelp? Blir alt sjekket når dere er ferdige? Er det noen som sørger for at ting som nesereim og gjord ikke er strammet for mye? At bittet ligger riktig? Jeg hadde jo aldri overlatt stell og påsaling av egen hest til noen som ikke kan det! Selvfølgelig må barna lære seg dette, men da må jo ansatte være der ikke bare overlate det til dere. Dessuten, hvis ungene ikke lærer noe og det bare tar masse tid som burde brukes til ridning eller annen undervisning synes jeg det er helt uakseptabelt. Ikke greit, jeg ville klaget. Anonymkode: 5039f...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå