Gå til innhold

Bordplassering i konfirmasjon og korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i konfirmasjon i dag og har fått vite at det skal være 52 gjester, buffé, langbord og blanding av familier. Altså, hva i svarte? Jeg kjenner at jeg bare har lyst til å bli hjemme. Er jo totalt idioti. Hvis én er smittet der, så blir det jo reine smittefesten. Hva tenker folk med? 

Anonymkode: d77b9...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker er hvis folk er vaksinerte så er dette uproblematisk. 

Anonymkode: 9203d...6e0

Skrevet

Er vel lov med 100 så.. 

Anonymkode: 4d709...e2a

Skrevet

Jeg er ikke oppdatert på reglene nå, men de må da være enkle å finne? Om de ikke følger dem hadde jeg meldt avbud. 

Smittetrykket er på vei opp og det bør man ta på alvor. 

Anonymkode: 07bdb...71e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skal i konfirmasjon i dag og har fått vite at det skal være 52 gjester, buffé, langbord og blanding av familier. Altså, hva i svarte? Jeg kjenner at jeg bare har lyst til å bli hjemme. Er jo totalt idioti. Hvis én er smittet der, så blir det jo reine smittefesten. Hva tenker folk med? 

Vel…. Hvor mange tenker du er for mange? Så lenge de følger gitte regler så er det da greit? 
Du må jo selv avgjøre om du ønsker å delta. Vi blir 47 på min sønns fest . Alle unntatt ungdommene er vaksinert . 

Skrevet

Vi blir 35 gjester. 

men buffet er avlyst og vi skal ha «kohort-bord».

Anonymkode: 730fc...0df

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker er hvis folk er vaksinerte så er dette uproblematisk. 

Ja det er jo det som er problemet - at folk driter i blant annet avstandskrav fordi man er vaksinert. Ungdommen er ikke vaksinert, og selv voksne vaksinerte blir syke og sprer smitte. 

Vi har gått EN uke på skolen. Nå er det smitte på 15 skoler i nærområdet, karantekrav er gjeninnført og alke skoler i kommunen er på gult nivå. Fotballcuper som skulle vært i helgen er avlyst, to restauranter måtte stenge pga smitte. Blir sikkert enda verre etter helgens konfirmasjoner. …..

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er jo det som er problemet - at folk driter i blant annet avstandskrav fordi man er vaksinert. Ungdommen er ikke vaksinert, og selv voksne vaksinerte blir syke og sprer smitte. 

Vi har gått EN uke på skolen. Nå er det smitte på 15 skoler i nærområdet, karantekrav er gjeninnført og alke skoler i kommunen er på gult nivå. Fotballcuper som skulle vært i helgen er avlyst, to restauranter måtte stenge pga smitte. Blir sikkert enda verre etter helgens konfirmasjoner. …..

Begynner folk å skylde på de vaksinerte klikker jeg. Dette er ene og alene sydenturister og alle de som bare MÅTTE ut av landet i sommer sin feil. Takk til de. 

Anonymkode: 6b674...943

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Begynner folk å skylde på de vaksinerte klikker jeg. Dette er ene og alene sydenturister og alle de som bare MÅTTE ut av landet i sommer sin feil. Takk til de. 

Skyld og ikke skyld. Folk genrelt er lei tiltak og lever ikke på samme måte som når tiltakene ble innført . Smitte oppstår alle steder og i alle miljøer . 

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet

Anonymkode: 2a3e9...34e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke sydenturister. Det er de som reiser i skytteltrafikk fram og tilbake til Pakistan. 

Anonymkode: 11c9a...003

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men hele poenget med å bli vaksinert er jo at man ikke blir så dårlig. Smitte i seg selv er da ikke farlig. 

Vi lå begynne å tenke at vi skal til en normalisert hverdag altså. 

Skrevet

Poenget mitt er at det går ann å bruke hue. Akkurat antall gjester er ikke det jeg reagerer på, men at det er buffé og at de plasserer folk hulter til bulter, uten tanke på hvem som i utgangspunktet er nærkontakter. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Poenget mitt er at det går ann å bruke hue. Akkurat antall gjester er ikke det jeg reagerer på, men at det er buffé og at de plasserer folk hulter til bulter, uten tanke på hvem som i utgangspunktet er nærkontakter. 

Hi

Er ikke gjestene stort sett vaksinert ? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hi

Sjekk opp reglene. Regner med at de fleste er i familie og omgås i det daglige. Har du egentlig lyst til å dra dit? 

Mange er fullvaksinerte nå. Hvis alle vasker hender så går det nok bra. 😊

Anonymkode: 70f08...e34

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Sjekk opp reglene. Regner med at de fleste er i familie og omgås i det daglige. Har du egentlig lyst til å dra dit? 

Mange er fullvaksinerte nå. Hvis alle vasker hender så går det nok bra. 😊

Anonymkode: 70f08...e34

Jeg ble sittende med folk som er i familie til morens nye samboer, aldri truffet dem før. Hvem som var fullvasksinert vet ikke jeg, men jeg har i alle fall ikke fått begge dosene. Det var også mange barn og ungdommer her som gikk om hverandre. Poenget mitt er at, selvfølgelig kan det gå bra. Men om det var noen smittede her, så har de i alle fall nå spredd smitten lengre enn om man hadde plassert folk sammen med sine nærkontakter. Men jeg holdt klokelig kjeft, og hadde det hyggelig jeg altså. Bare en litt tankeløs måte å løse det på etter mitt syn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...