Gå til innhold

Dokumentaren De utvalgte barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

Temmelig spesiell skole🙃

Veldig skummel tankegang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant dokumentar. Han gamle rektoren var rimelig spesiell og litt skummel. Han manglet flere skruer han der…. P

Anonymkode: d9f9a...542

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Interessant dokumentar. Han gamle rektoren var rimelig spesiell og litt skummel. Han manglet flere skruer han der…. P

Anonymkode: d9f9a...542

Litt av en karakter ja og åpenbart at barna hans var svært kritiske. 

Skrevet

Interessant dokumentar. Steinerpedagogikk har absolutt gode elementer, men denne tolkningen var ekstrem. Synd Ahlbom (han "gærne") hadde mange skumle trekk, og forbauser meg over forvandlingen etter konens bortgang. 

For litt siden ble jeg kjent med en mann som gikk på Steinerskole. Underveis i en samtale uttrykker han "jeg er ikke noe sterk i matte, historie og slikt, men jeg kan i hvert fall synge navnet mitt". 

Jeg lo selvfølgelig, men nå skjønner jeg litt mer av utsagnet. 

Skrevet

Jeg tror nok  norske steinerskoler også har hatt mye av samme mentaliteten selv om denne skolen var ekstrem og dro det alt for langt. 

Mener jeg har hørt noe om mobbing og konflikter som visstnok kom av uløste ting fra "tidligere liv"😅

Skrevet
Nyttårs barn skrev (På 2021-8-21 den 2.00):

Jeg tror nok  norske steinerskoler også har hatt mye av samme mentaliteten selv om denne skolen var ekstrem og dro det alt for langt. 

Mener jeg har hørt noe om mobbing og konflikter som visstnok kom av uløste ting fra "tidligere liv"😅

Det har du helt rett i. Antroposofien ligger bak all steinerpedagogikk. Vanskelig å si om skolen dro det litt langt, eller bare mer synlig.  

Anonymkode: 05f58...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...