Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Jeg har en forsiktig gutt på 10 år som brukte 20 tommer sykkel ifjor. Allerede da var den egentlig for liten men han ville ikke ha større pga han følte det var tryggere med den. Nå er han ca 143 cm. Nå vil han ha en større sykkel ettersom det er flaut å bruke den lille han har nå. Tenkte å kjøpe 24 tommer men vil den passe til neste år? En sykkel er ikke akkurat billig så litt dumt å kjøpe en sykkel til 4000 kr om den kun passer i år. Anonymkode: c7935...bcb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Dere må gå i butikken og prøve! Barnets totallengde er selvfølgelig avgjørende , men også barnets beinlengde ift lenge på rygg, hvordan sturet er på de ulike syklene osv. Anonymkode: 9236e...2b1
Mostly Harmless Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Hvis han er utrygg, er litt for liten sykkel bedre enn litt for stor. Kan dere sjekke bruktmarkedet? Vi har kjøpt alle våre sykler brukt, for det er dyrt å kjøpe alle størrelser. Samtidig så er det vanskelig å «vokse inn i» en sykkel om man ikke er så veldig komfortabel med å sykle.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Mostly Harmless skrev (15 minutter siden): Hvis han er utrygg, er litt for liten sykkel bedre enn litt for stor. Kan dere sjekke bruktmarkedet? Vi har kjøpt alle våre sykler brukt, for det er dyrt å kjøpe alle størrelser. Samtidig så er det vanskelig å «vokse inn i» en sykkel om man ikke er så veldig komfortabel med å sykle. Joda men 20 tommer er altfor liten. Å neste størrelse er jo 24 tommer som jeg vurderer. Ja kan jo se om jeg får taki en brukt. Anonymkode: c7935...bcb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Jeg har også en forsiktig gutt på 10 år. Han er 147 cm og har sykkel på 24 tommer. Jeg ser for meg at den kommer til å vare en stund til, da setet fortsatt kan heves en del, er bare litt over det laveste. Kompisen hans er et par cm lavere enn ham og har 26 tommer, men han er tøffere. Men ville uansett prøvd sykkelen først om dere skal kjøpe den ny. Anonymkode: 48ac5...58c
Mostly Harmless Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Joda men 20 tommer er altfor liten. Å neste størrelse er jo 24 tommer som jeg vurderer. Ja kan jo se om jeg får taki en brukt. Anonymkode: c7935...bcb Vi har pleid å ta barnet med for å teste sykkelen. Da kan de kjenne hvor langt det er å rekke frem til styret og om sittestilling de får er ok.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 Kjøp brukt, ligger utallige sykler på finn og facebook. Jeg har fire barn selv og jeg aner ikke hvor mange sykler vi har tatt her i huset 😉 Alle størrelser, gutte og jentesykler, offroad og bmx. Herlighet, det blir mange altså Men vi har kjøpt ytterst få til full pris. Mange av de du kjøper brukt er brukt forsiktig av et barn i et år liksom, like fine. Det er viktig at barna ikke har for stor sykkel, det er oppskriften på null sykkelglede. Ene sønnen min hadde kronisk litt for liten sykkel i mange år, for han var det viktigst å rekke ned med bena på begge sider. Anonymkode: 81fa4...94d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 En 20 tommer må være alt for liten til gan nå. Og er han såpass høy nå så hadde jeg gått for en 26 tommer. Selvom han er forsiktig av seg må jo sykkelen passe. Min datter på 10 år er såvidt over 1. 30 høy. Og 20 tommeren var alt for liten nå i år. Var forsåvidt det i fjor høst også. Kunne ikke sykle på den engang. Så hun fikk ny i år. Anonymkode: 559a0...865
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En 20 tommer må være alt for liten til gan nå. Og er han såpass høy nå så hadde jeg gått for en 26 tommer. Selvom han er forsiktig av seg må jo sykkelen passe. Min datter på 10 år er såvidt over 1. 30 høy. Og 20 tommeren var alt for liten nå i år. Var forsåvidt det i fjor høst også. Kunne ikke sykle på den engang. Så hun fikk ny i år. Anonymkode: 559a0...865 Min datter fikk en 24 tommer. Men tenker også at en 24 tommer kan vare en stund for din sønn. Ihvertfall i år og neste år. Det eldste barnet her fikk 24 tommer da han var 7 år, og er nå 12 og bruker den fremdeles. Men ser at den straks kan bli for liten, så byttes ut neste år. Han er 1.52 høy. Anonymkode: 559a0...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå