Gå til innhold

Matservering på fest. Hva foretrekker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha fest, men vil gjerne ha det litt uformelt. Jeg tenker enten å dekke på spisebordet og sette maten der eller å sette maten på kjøkkenbenken slik at folk kan gå litt til og fra spisebordet og fylle på etter lyst/behov. Da får man strukket litt på bena/manglet litt. Hva foretrekker du?

Anonymkode: 8faef...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor trangt det blir å gå inn på kjøkkenet. Hvis det blir sånn at folk må flytte seg for å slippe noen frem, så ville jeg satt alt på bordet

Anonymkode: 97839...ebb

Skrevet

Jeg setter maten på kjøkkenet hvis vi er mange, men på bordet om vi er få (under 7-10 stykker). I de store selskapene, f.eks. familiebesøk når noen har bursdag eller fest for avdelingen på jobb (15-24 stykker som regel, begge deler) blir det rett og slett tungvint å sende rundt maten. Det er ikke noe problem å gå litt i puljer. Vi har et veldig stort hus, så det er god plass. 

Anonymkode: 96c75...b43

Skrevet

Maten på kjøkkenet slik at det er god plass på bordet. Jeg elsker overdådig pyntede bord, så mat på bordet er bare feil. Unntak for ost og kjeks eller annen fingermat.

Skrevet

På kjøkkenet. Som hun over liker jeg pyntede bord så vi har et avlastningsbord til fat ved middag ig ofte buffet på kjøkkenet i selskap. 

Anonymkode: ff57e...c86

Skrevet

Akkurat det er da ett fett. Er liksom ikke hvor maten setter som er avgjørende.

Anonymkode: 770a3...598

Skrevet

Her settes også maten på benken i kjøkkenet, så kan folk forsyne seg selv. Er ca 25 stk ved familiebursdager feks, da gjøres det alltid slik (også hos de andre, ikke bare hos meg). 

Anonymkode: 94fde...fcb

Skrevet

Jeg lager alltid buffét bortover en lang kjøkkenbenk. Varmrettene på plata så de holder seg varme, og tilbehøret bortover. Så går gjestene og forsyner seg der. Både fordi jeg synes det er vanskelig å dekke fint bord når all maten skal stå på bordet, og fordi mange synes det blir masete å be om å få tilsendt alt mulig, og jeg er redd for at noen bare forsyner seg med det som står nærmest. Vi lager som regel mat med mye forskjellig tilbehør, så da kan man heller forsyne seg. 
Når vi er familien, og kanskje noen venner på besøk, 5 til 10 personer bare, så blir det ganske mye «kan du sende?»-mas til et vanlig tacomåltid. Med 20+personer er det ingen vits i å prøve, tenker jeg. 

Hadde vi invitert til grøt, lapskaus eller annen «one pot» rett er det lettere å sette rett på bordet. 

Anonymkode: 0ba69...217

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg lager alltid buffét bortover en lang kjøkkenbenk. Varmrettene på plata så de holder seg varme, og tilbehøret bortover. Så går gjestene og forsyner seg der. Både fordi jeg synes det er vanskelig å dekke fint bord når all maten skal stå på bordet, og fordi mange synes det blir masete å be om å få tilsendt alt mulig, og jeg er redd for at noen bare forsyner seg med det som står nærmest. Vi lager som regel mat med mye forskjellig tilbehør, så da kan man heller forsyne seg. 
Når vi er familien, og kanskje noen venner på besøk, 5 til 10 personer bare, så blir det ganske mye «kan du sende?»-mas til et vanlig tacomåltid. Med 20+personer er det ingen vits i å prøve, tenker jeg. 

Hadde vi invitert til grøt, lapskaus eller annen «one pot» rett er det lettere å sette rett på bordet. 

Anonymkode: 0ba69...217

Haha, vi er 6 stykker til vanlig, gjerne + 1-2 av barnas venner, så for meg er alt under 10 personer å regne som relativt få. Og da står maten på bordet. Det er ikke mye "kan du sende" egentlig. Men jeg er helt enig i at om det er flere er det best om maten står et annet sted.

Anonymkode: 96c75...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...