Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #26 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, kanskje trygden i seg selv. Men som jeg svarte over har jeg mye mer nå utbetalt som trygdet alenemor enn som 100% arbeidstaker og sammen med barnefar. Alt er jo ikke trygd, men tilleggsstønader fordi jeg går på trygd og fordi jeg er alene. Anonymkode: 8c127...51a Du har kanskje, alene, men inntekt fra to personer er likevel mye mer enn fra bare én. Og da er man også alene om alle utgifter. Anonymkode: b49d3...fbd
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #27 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ja, kanskje trygden i seg selv. Men som jeg svarte over har jeg mye mer nå utbetalt som trygdet alenemor enn som 100% arbeidstaker og sammen med barnefar. Alt er jo ikke trygd, men tilleggsstønader fordi jeg går på trygd og fordi jeg er alene. Anonymkode: 8c127...51a Hvilken stønader er det du får som uføretrygdet som du ikke fikk som arbeidstaker, og som nesten dobler inntekten din? Anonymkode: 9e8cb...5f2
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #28 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du har kanskje, alene, men inntekt fra to personer er likevel mye mer enn fra bare én. Og da er man også alene om alle utgifter. Anonymkode: b49d3...fbd Nå var ikke spørsmålet hva man tjener sammen med en partner da. Det vil jo alltid være mer enn man gjør alene. Anonymkode: 8c127...51a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2021 #29 Skrevet 21. august 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Burde ikke denne restarbeidsevnen da vært brukt til å jobbe litt nå også? Anonymkode: 7ad50...a99 Jo om man har mulighet. Men i enkelte tilfeller er det vanskelig å forutse når en får til og ikke. Svært få arbeidsgivere vil ha så uforsutsigbar arbeidskraft. Utover det vil jeg påpeke til alle som tror uføretrygd er så fett, at dere retr og slett er uvitende. På 100% uføre har man som sagt sats etter hva en tjente før en ble ufør. Enkelte har ett ung uføre tilegg i denne. Er du singel, men så gifter deg, faller en viss prosent bort fra stønaden. Får du flere enn tre barn reduseres forsørgertilegget for det neste barnet. Du kan tjene en viss sum utenom uføre uten at uføre reduseres. Den summen er for meg på 40 tusen i året, før skatt, inkludert feriepenger. Om jeg tjener disse kronene så reduseres evt forsørgertilegg, om en betalee bidrag for barna sine, økes bidraget. Med andre ord har du egentlig ingen reell mulighet til å øke inntekten din. I en jobb har du mulighet til å utvikle deg, øke lønnsgraden din, skifte jobb, videreutdanne deg osv. Du har all verdens mulighet til å komme deg opp og frem i verden. Som ufør kan du glemme å få lån i banken. Du kan glemme billån til en ny bil. Du kan legge bort drømmen om hytte, reiser, båt, eller hva som helst annet du ønsker deg. Din eneste mulighet til å endre livet økonomisk er å vinne i lotto eller finne seg en mann med mye penger... Men husk at menn med mye penger ikke akkurat tørster etter en ufør alenemor. Enkelte høres nærmest misunnelig ut, det avslører bare hvor trangsynte og uvitende de faktisk er. Jeg vil heller være frisk og lavtlønnet. For da hadde jeg iallefall hatt muligheter til å jobbe meg opp i livet. Anonymkode: 9dbef...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå