Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #76 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (På 21.8.2021 den 8.53): Og så da? Om det så var hans ide denne gang at de skulle feste på Brann stadion så er de da alle voksne menn som kan tenke selv. De var da alle med på å feste der de som var der. Barmen er nå faktisk en av de få som har vært mann nok til å stå frem og si at han var med på festen. De andre tørr jo ikke stå frem og blir beskyttet av ledelsen. Anonymkode: d0f9b...9dc Han har fått flere advarsler for det samme tidligere Anonymkode: fae7e...75a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #77 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor jeg må gjenta meg selv. Jeg har ikke på noe tidspunkt forsvart disse mennene, snarere tvert imot. Det jeg påstår er at de neppe har hatt behov for å lokke disse jentene med på nachspiel. Tvert imot tipper jeg disse jentene har blitt med med stor glede og iver. At du sidestiller det med «å legge skylden på jentene» for de ulovlighetene som eventuelt har funnet sted er rimelig snodig. Du trenger ikke gå til personangrep bare fordi jeg er uenig med deg. Du er farlig nære med beskyldningene dine. Vi kan gjerne diskutere dette inn i uendeligheten, men da kan du/dere ikke samtidig anklage meg for «oppheng» eller «avsporing». Det er bare å slutte å svare hvis jeg kjeder deg/dere. Anonymkode: 4d6a5...d32 Jeg er helt enig med deg d32 og synes de andre vrir det du sier slik at det skal sees ut som de forsvarer spillerne og med det "vinne" diskusjonen. Synes forøvrig dette er en avsporing på det semantiske nivå. Disse jentene ble ikke lokket. Slike spillere trenger ikke lokke med noe. Mange jenter (men oftere yngre enn eldre) vil stå i kø for en mulighet til å feste med en kjendis. Jo større status vedkommende har, jo større er køen. Hadde en av spillerne vært Ronaldo hadde en veldig stor del av Bergen vært med. Det å si at d32 bagatelliserer overgrep med å skrive slik hun gjør er heller ikke riktig. Det er viktigere å anerkjenne dynamikken her enn å bruke et ord som faktisk ikke stemmer. Når jentene er såpass unge har spillerne misbrukt sin status. Maktforholdet mellom spillerne og jentene er skjevt noe som gjør at jentene letter blir med på ting de ikke burde. Du ser det samme hos mennesker i alle aldre (selv om yngre mennesker og andre med mindre livserfaring er mer sårbare). Det gjelder alle mennesker med status/makt som f.eks. rike, kjendiser, ledere i organisasjoner (f.eks. politiske), i pasient/behandler-relasjon osv. Dette er en annen dynamikk enn ved lokking. Om det var lokking kunne man gitt råd om å ikke gå med personer som lokker med alkohol, narkotika, frimerker, kattunger, osv. Det ville ikke hjulpet her. Her er det ingenting ytre som har lokket jentene (selv om det kan forsterke status). Det som er i spill her er personens status, det ujevne maktforholdet og rusen med å være utvalgt av en kjendis. Uavhengig av hvilke dynamikk som gjelder er det ikke jentenes skyld om de ble lokket eller blendet av personens status. Det er uansett den med makt som har ansvaret. Anonymkode: 43dbf...031
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #78 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor jeg må gjenta meg selv. Jeg har ikke på noe tidspunkt forsvart disse mennene, snarere tvert imot. Det jeg påstår er at de neppe har hatt behov for å lokke disse jentene med på nachspiel. Tvert imot tipper jeg disse jentene har blitt med med stor glede og iver. At du sidestiller det med «å legge skylden på jentene» for de ulovlighetene som eventuelt har funnet sted er rimelig snodig. Du trenger ikke gå til personangrep bare fordi jeg er uenig med deg. Du er farlig nære med beskyldningene dine. Vi kan gjerne diskutere dette inn i uendeligheten, men da kan du/dere ikke samtidig anklage meg for «oppheng» eller «avsporing». Det er bare å slutte å svare hvis jeg kjeder deg/dere. Anonymkode: 4d6a5...d32 Du tipper... Men om du leste intervjuet i vg som en annen linket til, så innrømmet en av de som var der at de lokket jentene med å få være med på fest på Stadioen. Så han innrømmer jo at de lokket jentene, og han innrømmer også at det overhodet ikke var greit av dem. Merkelig at de involverte innrømmer det, men du blånekter på det. Var du der? Anonymkode: bc59f...164
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #79 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er helt enig med deg d32 og synes de andre vrir det du sier slik at det skal sees ut som de forsvarer spillerne og med det "vinne" diskusjonen. Synes forøvrig dette er en avsporing på det semantiske nivå. Disse jentene ble ikke lokket. Slike spillere trenger ikke lokke med noe. Mange jenter (men oftere yngre enn eldre) vil stå i kø for en mulighet til å feste med en kjendis. Jo større status vedkommende har, jo større er køen. Hadde en av spillerne vært Ronaldo hadde en veldig stor del av Bergen vært med. Det å si at d32 bagatelliserer overgrep med å skrive slik hun gjør er heller ikke riktig. Det er viktigere å anerkjenne dynamikken her enn å bruke et ord som faktisk ikke stemmer. Når jentene er såpass unge har spillerne misbrukt sin status. Maktforholdet mellom spillerne og jentene er skjevt noe som gjør at jentene letter blir med på ting de ikke burde. Du ser det samme hos mennesker i alle aldre (selv om yngre mennesker og andre med mindre livserfaring er mer sårbare). Det gjelder alle mennesker med status/makt som f.eks. rike, kjendiser, ledere i organisasjoner (f.eks. politiske), i pasient/behandler-relasjon osv. Dette er en annen dynamikk enn ved lokking. Om det var lokking kunne man gitt råd om å ikke gå med personer som lokker med alkohol, narkotika, frimerker, kattunger, osv. Det ville ikke hjulpet her. Her er det ingenting ytre som har lokket jentene (selv om det kan forsterke status). Det som er i spill her er personens status, det ujevne maktforholdet og rusen med å være utvalgt av en kjendis. Uavhengig av hvilke dynamikk som gjelder er det ikke jentenes skyld om de ble lokket eller blendet av personens status. Det er uansett den med makt som har ansvaret. Anonymkode: 43dbf...031 Invitere til å fortsette festen og alkohol å drikke (og dop?) på Stadioen, det er å bruke lokkemidler overfor jenter som ikke er myndige en gang. De bruker sin status til å lokke jentene med seg, ulovlig fest, alkohol til umyndige m.m. Anonymkode: bc59f...164
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #80 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du tipper... Men om du leste intervjuet i vg som en annen linket til, så innrømmet en av de som var der at de lokket jentene med å få være med på fest på Stadioen. Så han innrømmer jo at de lokket jentene, og han innrømmer også at det overhodet ikke var greit av dem. Merkelig at de involverte innrømmer det, men du blånekter på det. Var du der? Anonymkode: bc59f...164 At spilleren brukte ordet «lokke» betyr jo ikke at de faktisk har lokket. Hvordan tror du egentlig disse samtalene har foregått? Tror du at jentene gjentatte ganger har sagt at nei, de ønsker ikke å være med på festen, før de etterhvert har gitt opp, sukket tungt og sagt «ok, så blir vi med da!» Tror du det er sånn det skjedde, helt seriøst? Hvorfor provoserer det deg at jeg tror at disse jentene har blitt med på fest av egen fri vilje og av egen sterke lyst? Anonymkode: 4d6a5...d32
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #81 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): At spilleren brukte ordet «lokke» betyr jo ikke at de faktisk har lokket. Hvordan tror du egentlig disse samtalene har foregått? Tror du at jentene gjentatte ganger har sagt at nei, de ønsker ikke å være med på festen, før de etterhvert har gitt opp, sukket tungt og sagt «ok, så blir vi med da!» Tror du det er sånn det skjedde, helt seriøst? Hvorfor provoserer det deg at jeg tror at disse jentene har blitt med på fest av egen fri vilje og av egen sterke lyst? Anonymkode: 4d6a5...d32 Å lokke er ikke det samme som å overtale eller tvinge. Anonymkode: 5859d...854
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #82 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Invitere til å fortsette festen og alkohol å drikke (og dop?) på Stadioen, det er å bruke lokkemidler overfor jenter som ikke er myndige en gang. De bruker sin status til å lokke jentene med seg, ulovlig fest, alkohol til umyndige m.m. Anonymkode: bc59f...164 I helgen var jeg ute på elvefestivalen i Drammen. Da festen ute var over, sa han ene karen at han hadde både øl og vin og bodde en kort spasertur unna. Ble jeg lokket eller spurt? Anonymkode: fae7e...75a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #83 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): I helgen var jeg ute på elvefestivalen i Drammen. Da festen ute var over, sa han ene karen at han hadde både øl og vin og bodde en kort spasertur unna. Ble jeg lokket eller spurt? Anonymkode: fae7e...75a Du ble spurt, og han lokket med vin og øl. Anonymkode: 5859d...854
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #84 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I helgen var jeg ute på elvefestivalen i Drammen. Da festen ute var over, sa han ene karen at han hadde både øl og vin og bodde en kort spasertur unna. Ble jeg lokket eller spurt? Anonymkode: fae7e...75a Det kommer jo an på om han var en lokal kjendis og om du var en svært ung jente. Hvordan er det mulig å ikke skjønne at det er nyanser i saker som dette? Anonymkode: d9645...191
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #85 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du ble spurt, og han lokket med vin og øl. Anonymkode: 5859d...854 Eventuelt tilbudt vin og øl… Anonymkode: 4d6a5...d32
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #86 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det kommer jo an på om han var en lokal kjendis og om du var en svært ung jente. Hvordan er det mulig å ikke skjønne at det er nyanser i saker som dette? Anonymkode: d9645...191 Altså er det ikke lov for en c-kjendis (det er det de er. Ingen Brann-spillere er store kjendiser annen enn mulig lokalt) å spørre om noen blir med på noe uten at det er lokking fordi jentene er unge? Husk at en del av de som spiller i Tippeligaen ikke er spesielt mye eldre. De er fra 17 år og oppover. Anonymkode: fae7e...75a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #87 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Altså er det ikke lov for en c-kjendis (det er det de er. Ingen Brann-spillere er store kjendiser annen enn mulig lokalt) å spørre om noen blir med på noe uten at det er lokking fordi jentene er unge? Husk at en del av de som spiller i Tippeligaen ikke er spesielt mye eldre. De er fra 17 år og oppover. Anonymkode: fae7e...75a Det er selvsagt hele konteksten dette skjedde i som er hele saken her. Som jeg har skjønt det så var alle uten en eller to ‘godt voksne’ menn, og ja, kjendiser i Bergen. Anonymkode: d9645...191
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #88 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er selvsagt hele konteksten dette skjedde i som er hele saken her. Som jeg har skjønt det så var alle uten en eller to ‘godt voksne’ menn, og ja, kjendiser i Bergen. Anonymkode: d9645...191 brannspillerne er fra 16(!) til 39 år. 14 av spillerne er under 25.... Altså ikke bare "godt voksne menn" Anonymkode: 90276...45a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #89 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er selvsagt hele konteksten dette skjedde i som er hele saken her. Som jeg har skjønt det så var alle uten en eller to ‘godt voksne’ menn, og ja, kjendiser i Bergen. Anonymkode: d9645...191 Jentene kunne fint sagt nei, men de valgte å takke ja. Jeg kan tenke meg at de ikke hadde trengt å si så mye mer enn «bli med på nach». De trengte ikke si «vi har alkohol» eller noe. De trengte bare å spørre om de ble med, og så takket de ja. Hvem vil ikke på fest med lokalkjendis når du er 16-17 år. Da var det altså ikke å lokke noen med noe annet en at de er kjendiser. Anonymkode: fae7e...75a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #90 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): brannspillerne er fra 16(!) til 39 år. 14 av spillerne er under 25.... Altså ikke bare "godt voksne menn" Anonymkode: 90276...45a Men de fleste som var med på dette var voksne menn, flere med kone/samboer og barn. Anonymkode: 0f9b3...341
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #91 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men de fleste som var med på dette var voksne menn, flere med kone/samboer og barn. Anonymkode: 0f9b3...341 så hvis du har kone og barn så kan du ikke feste? Anonymkode: 90276...45a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #92 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): så hvis du har kone og barn så kan du ikke feste? Anonymkode: 90276...45a Kanskje ikke med videregåendeelever? Anonymkode: d9645...191
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #93 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): så hvis du har kone og barn så kan du ikke feste? Anonymkode: 90276...45a Kanskje ikke for å ligge med 17 åringer Anonymkode: 0f9b3...341
amandine Skrevet 23. august 2021 #94 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): så hvis du har kone og barn så kan du ikke feste? Anonymkode: 90276...45a Jo det er klart du kan. Men ikke der du ikke har lov om du er en ansvarlig fyr. Og de hadde ikke lov til å være på Stadion. Du kan feste om du har kone og barn, selvfølgelig, men ikke forvent klapp på skulderen om du kommer hjem og har hatt sex med en 17-åring og har oppført seg sånn at du mister jobben.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #95 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): så hvis du har kone og barn så kan du ikke feste? Anonymkode: 90276...45a Ikke steder der du vet du ikke har lov å feste. Ikke når du bevisst velger å bryte egen arbeidskontrakt. Ikke når du bevisst velger å bryte smittevernregler midt i en pandemi, noe du vet kan få enorme økonomiske konsekvenser for din arbeidsgiver. Ikke når du har planlagt å tilby/skjenke umyndige med alkohol (noe som også er ulovlig). Og ikke når du eller en eller flere av de du er med ikke greier å skille mellom frivillig sex og voldtekt. Og ikke når du vet at egne valg i denne situasjonen kan koste deg jobben. I slike saker er kone/barn hjemme egentlig irrelevant. Men tatt det andre i betraktning blir det mye verre, fordi man burde kunne forvente at en mann som har valgt å få seg kone og barn og stifte familie kanskje tar litt mer hensyn til de han har hjemme, enn det disse fotballspillerne har gjort. Anonymkode: bc59f...164
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #96 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): brannspillerne er fra 16(!) til 39 år. 14 av spillerne er under 25.... Altså ikke bare "godt voksne menn" Anonymkode: 90276...45a Yngste spiller er 17 år. Det er kun relevant om han var med på festen. I så fall blir det jo enda mer alvorlig hvis de eldre har gitt også ham alkohol. Anonymkode: bc59f...164
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #97 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men de fleste som var med på dette var voksne menn, flere med kone/samboer og barn. Anonymkode: 0f9b3...341 Og det er ingen som har forsvart at de festet ulovlig på stadion. Det er heller ingen som roser dem for å eventuelt ha vært utro, selv om dette er en sak mellom ektefellene. Det som diskuteres er hvorvidt jentene måtte LOKKES for å bli med på festen. Og det er vi altså flere som mener de ikke måtte, da det trolig er veldig poppis å feste med elitespillere. Anonymkode: 4d6a5...d32
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #98 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og det er ingen som har forsvart at de festet ulovlig på stadion. Det er heller ingen som roser dem for å eventuelt ha vært utro, selv om dette er en sak mellom ektefellene. Det som diskuteres er hvorvidt jentene måtte LOKKES for å bli med på festen. Og det er vi altså flere som mener de ikke måtte, da det trolig er veldig poppis å feste med elitespillere. Anonymkode: 4d6a5...d32 Mitt svar var til en kommentar om alderen generelt på brannspillerene. Anonymkode: 0f9b3...341
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #99 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og det er ingen som har forsvart at de festet ulovlig på stadion. Det er heller ingen som roser dem for å eventuelt ha vært utro, selv om dette er en sak mellom ektefellene. Det som diskuteres er hvorvidt jentene måtte LOKKES for å bli med på festen. Og det er vi altså flere som mener de ikke måtte, da det trolig er veldig poppis å feste med elitespillere. Anonymkode: 4d6a5...d32 Hva så om en 17 åring synes det er poppis å feste med brannspillere, gjør det det greit? Igjen, skulle nesten tro du var en av spillerene som var der. Anonymkode: 0f9b3...341
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #100 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva så om en 17 åring synes det er poppis å feste med brannspillere, gjør det det greit? Igjen, skulle nesten tro du var en av spillerene som var der. Anonymkode: 0f9b3...341 Det er selvsagt rimelig patetisk av godt voksne menn, gift eller ugift, å feste med 17-åringer. Enda verre er det hvis de har tilbudt dem alkohol. Dessverre er foeballspillere poppis å feste med, så disse overbetalte arrogante spillerne får med seg masse unge jenter på fest hvis de vil. Helt uten å måtte ty til «lokking». Anonymkode: 4d6a5...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå