Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Jeg var syk. Men feber og hele pakken. Jeg testet meg litt sent, men anså det ikke som forsvarlig å sette meg i bilen med 40 i feber, og kjøre i 30 min for å komme meg til teststasjonen. Men jeg har testet meg to ganger, for symptomene vedvarte en tid. Nå er jeg på 3. uke med symptomer, og enda en test ble tatt i går, og er negativ. Altså tenker jeg at jeg nå bør kunne gå på jobb. Jeg hoster en del slimhoste og har vondt i halsen av og på. Men etter 3 negative tester og nesten 3 uker med sykdom, så bør vel ikke dette være et problem? Neste uke er jeg alene på kontoret også, så det bør jo gå greit Anonymkode: c251e...c7c
the amazing spidermamma Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Så lenge du ikke utsetter andre for smitte, så bør det vel gå greit? Du har jo trolig ikke Corona, men kjedelig for andre også å bli smittet av en hard forkjølelse og måtte være hjemme og styre med testing og alt det der.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 siden du har kontorjobb, bør du kanskje jobbe hjemmefra? Men Ja, du kan gå på jobb. Det er ingenting i covid19-forskriften som lovmessig holder deg hjemme. Om det er greit ovenfor de andre kollegane dine er vel en annen ting.... Anonymkode: e07ec...05f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Problemet er at selv om det er en vanlig forkjølelse så smitter også det. Andre kan få denne forkjølelsen, tolke det som symptomer, må holde seg hjemme og teste seg. Siden du jobber på kontor skal du fremdeles være på hjemmekontor. Siden det har vart så lenge hadde jeg også tatt en tur til legen. Masse god bedring Anonymkode: 0d890...304
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at selv om det er en vanlig forkjølelse så smitter også det. Andre kan få denne forkjølelsen, tolke det som symptomer, må holde seg hjemme og teste seg. Siden du jobber på kontor skal du fremdeles være på hjemmekontor. Siden det har vart så lenge hadde jeg også tatt en tur til legen. Masse god bedring Anonymkode: 0d890...304 Skal hun teste seg et par ganger i uka i flere måneder? Hvor mange negative tester skal hun ha før hun får lov til å slippe ut av karantenen? Anonymkode: 50efa...ec7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Skal hun teste seg et par ganger i uka i flere måneder? Hvor mange negative tester skal hun ha før hun får lov til å slippe ut av karantenen? Anonymkode: 50efa...ec7 Problemet er at flere andre kan også få symptomer. Som jeg også skrev, når det har vart så lenge hadde jeg tatt en tur til legen. Gjør hun det kan hun kanskje få noen medisiner slik at det går over på en ukes tid Anonymkode: 0d890...304
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Problemet er at selv om det er en vanlig forkjølelse så smitter også det. Andre kan få denne forkjølelsen, tolke det som symptomer, må holde seg hjemme og teste seg. Siden du jobber på kontor skal du fremdeles være på hjemmekontor. Siden det har vart så lenge hadde jeg også tatt en tur til legen. Masse god bedring Anonymkode: 0d890...304 En forkjølelse smitter ikke etter så lang tid uansett. Anonymkode: 590e2...488
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skal hun teste seg et par ganger i uka i flere måneder? Hvor mange negative tester skal hun ha før hun får lov til å slippe ut av karantenen? Anonymkode: 50efa...ec7 Det må være en avklart situasjon. Det er forsåvidt avklart at det ikke er covid-19 etter testene og jeg tror ikke situasjonen endrer seg om man fortsetter å ta tester. Men om det er luftveissymptomer som kan gjøre andre like syke kan det være leder foretrekker at man fortsetter med hjemmekontor om man har mulighet til det. Her jeg jobber skal man ha hjemmekontor om man er frisk også så det å be om at ansatte er hjemme om man er smittsom sitter nok løst andre steder også. For å gjøre det enklere for ledere (og en selv) hadde jeg nok gått til legen for å få en diagnose. Da er det enklere å se hvor smittsom man f.eks. er antatt å være og om det er noe behandling som kan hjelpe. Hoste f.eks. sitter jo ofte veldig lenge i etter en forkjølelse som et restsymptom og det er nok ikke hensiktsmessig å holde seg isolert i månedsvis. Hoste gjør dessverre mange engstelig så om man skremmer kunder eller kolleger med hosten er det greit å ha avklart hva denne skyldes. Jeg kjenner andre som er allergiske og som hoster ofte. De er mer åpen og tydelig med dette nå enn det var nødvendig å være før for å ikke skremme andre. Ved testene dine har du funnet ut at det ikke er covid-19, men du vet jo ikke hva det er som drar ut i langdrag. Det kan f.eks. bare være restsymptomer, eller en hoste som ikke slutter pga. allergi, men det kan også være at du hadde trengt behandling. F.eks. mikroplasma lungebetennelse kan være langdryg uten behandling. Anonymkode: c9af0...fed
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor. Og, som nevnt, jeg er alene på kontoret neste uke, altså er det ingen å smitte Anonymkode: c251e...c7c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det må være en avklart situasjon. Det er forsåvidt avklart at det ikke er covid-19 etter testene og jeg tror ikke situasjonen endrer seg om man fortsetter å ta tester. Men om det er luftveissymptomer som kan gjøre andre like syke kan det være leder foretrekker at man fortsetter med hjemmekontor om man har mulighet til det. Her jeg jobber skal man ha hjemmekontor om man er frisk også så det å be om at ansatte er hjemme om man er smittsom sitter nok løst andre steder også. For å gjøre det enklere for ledere (og en selv) hadde jeg nok gått til legen for å få en diagnose. Da er det enklere å se hvor smittsom man f.eks. er antatt å være og om det er noe behandling som kan hjelpe. Hoste f.eks. sitter jo ofte veldig lenge i etter en forkjølelse som et restsymptom og det er nok ikke hensiktsmessig å holde seg isolert i månedsvis. Hoste gjør dessverre mange engstelig så om man skremmer kunder eller kolleger med hosten er det greit å ha avklart hva denne skyldes. Jeg kjenner andre som er allergiske og som hoster ofte. De er mer åpen og tydelig med dette nå enn det var nødvendig å være før for å ikke skremme andre. Ved testene dine har du funnet ut at det ikke er covid-19, men du vet jo ikke hva det er som drar ut i langdrag. Det kan f.eks. bare være restsymptomer, eller en hoste som ikke slutter pga. allergi, men det kan også være at du hadde trengt behandling. F.eks. mikroplasma lungebetennelse kan være langdryg uten behandling. Anonymkode: c9af0...fed Skal man begynne å fly til legen for å få konstatert at man har en forkjølelse? Stakkars folk som står i sykehuskø. Er man engstelig? Nå er vel de fleste vaksinert med 1 dose, og det er gått 3 uker siden vaksinasjonen. Hvis de fortsatt er engstelige for hoste, bør de lese seg opp og reflektere over hvorfor de lot seg vaksinere. Anonymkode: 50efa...ec7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 Jeg var forkjøla 7 uker i strekk i sommer. Etter 4 uker levde jeg som «normalt». Dvs jeg hadde ferie, så jeg var ikke på jobb. Men hadde besøk, var ute med folk osv. Ingen jeg omgikk ble forkjøla etterpå. Anonymkode: d87a9...611
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Skal hun teste seg et par ganger i uka i flere måneder? Hvor mange negative tester skal hun ha før hun får lov til å slippe ut av karantenen? Anonymkode: 50efa...ec7 Hvis hun er like forkjøla i mange måneder, har hun verre problemer enn noen hjemmetester… Anonymkode: 7928b...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå