Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #1 Del Skrevet 19. august 2021 Så på en webside at det som forelder kan være lurt å bidra til å hjelpe barnet sitt med å ta boliglån når det vokser opp. konen har fortsatt babyen i magen, og vi lurer på om noen vil anbefale en slik "babyboligsparekonto"? Og hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 6bf0e...6c8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420577-starte-boligsparing-for-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #2 Del Skrevet 19. august 2021 Svarer selv om linken vel er spam/reklame (ikke klikk på den 😄), i fall noen andre lurer. Når det er så langsiktig som (minst) 18 år ville jeg satset på fond. Jeg sparer til mine to i enkle indeksfond, hatt grei avkastning (sparer «bare» til førerkort). Har man tid til å setter dere mer inn i aksjer ol. kan man sikkert gjøre det bedre enn meg, men jeg er veldig risikoavers. Fordi man sparer månedlig over lang tid vil du sjelden tape på det sammenlignet med en hvilken som helst banksparing. Jeg ville også brukt penger på å bli gjeldfri selv, da har man mulighet til å hjelpe med sidesikkerhet el. ved boligkjøp. Man kan også vurdere å kjøpe noe mindre når ungene flytter ut og gi forskudd på arv (det er min plan). Jeg mener ikke at foreldre er forpliktet til å hjelpe barna inn på boligmarkedet, det må være opp til hver enkelt, og ikke alle har mulighet. Jeg har fått mye hjelp selv, så for meg blir det litt «pay it forward», når jeg har mulighet nettopp pga. denne hjelpen samt litt flaks i boligmarkedet. Anonymkode: 425ab...c6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420577-starte-boligsparing-for-baby/#findComment-149595242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå