Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Noen som kan tipse om klær som kan kle meg som er 47 år, 160 høy og epleform? Gjerne antrekk til kontorjobb inkl sko og veske. har midjelangt hår og litt overvektig. Ønsker å freshe meg opp. Anonymkode: 828d7...cc3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Høres deilig ut å freshe seg opp med flere antrekk Jeg har en annen kroppsfasong, men det ble mye enklere for meg å finne klær etter at jeg leste litt om hvilke type snitt og stoffer som kler min fasong. Det å bli bevisst hvilke snitt og stoff jeg bør gå etter så ser jeg mye lettere hva som passer meg, og jeg slipper fullt så mange feilprøvinger, som tidligere gjorde meg frustrert og at jeg fikk et dårligere forhold til egen kropp, fordi jeg følte ingenting passet. Så mitt tips er å søke litt på nettet for å bli bevisst dette. Noen jeg kjenner med lignende fasong som du har er flott i smale bukser som fremhever beina. Eller skjørt. Hvilke topper de velger varierer litt ut fra hvor store bryster de har. Noen er fin med empireliv, eller illusjon av det. Andre er finere med litt mer løse stoffer som ikke gir like klart skille mellom mage/bryst. Noen leker seg med mønster for å gi inntrykk av smalere midje, andre med stoff. Jeg kan tenke meg at du kanskje er fin i en smal bukse, en topp/bluse/genser som sitter litt løst rundt magen og en jakke av godt snitt utenpå som gir deg litt innsving i midjen. Ei jeg kjenner med lignende fasong og høyde er veldig fin i topper, kjoler, gensere med båthals, da disse gir inntrykk av bredere skuldre, noe som gjør at magen virker litt mindre. Mitt aller beste tips er å skaffe seg virkelig gode bh'er! Det gir en bedre følelse, og ikke minst så gjør bh'er mye med kroppsprofilen. Det har så mye å si for hvordan klær sitter også. Så jeg ville begynt i undertøysbutikk, om jeg var deg. Det er verdt å bruke ekstra penger på en eller flere bh'er! De jeg bruker er såpass dyre at jeg ikke har råd til å kjøpe trusene som egentlig passer til, men da kjøper jeg heller noen billigere truser som passer i fargene, for bh'en er viktigst. Lykke til Anonymkode: 4cf94...35e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Oi, tusen takk for så bra svar , og du har så rett. Det er som regel slike kles snitt jeg ender opp med, så da gjør det nok letingen litt enklere. Jeg kler V- utringing og bluser godt. Har kjøpt endel BH er på Change, og det utgjør veldig stor forskjell. Jeg har store bryst, men også stor mave og lite midje. Så liker ikke ha topper "tucked in" på en måte under dressjakken, og føler da det blir ufresht.... så får det likssom ikke helt til selv om snittene hver for seg passer, om det gir mening? Anonymkode: 828d7...cc3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Oi, tusen takk for så bra svar , og du har så rett. Det er som regel slike kles snitt jeg ender opp med, så da gjør det nok letingen litt enklere. Jeg kler V- utringing og bluser godt. Har kjøpt endel BH er på Change, og det utgjør veldig stor forskjell. Jeg har store bryst, men også stor mave og lite midje. Så liker ikke ha topper "tucked in" på en måte under dressjakken, og føler da det blir ufresht.... så får det likssom ikke helt til selv om snittene hver for seg passer, om det gir mening? Anonymkode: 828d7...cc3 Med store bryst så er v-hals fint, ja, og med gode bh'er er du jo allerede halvveis der. Det med topper/dressjakker - jeg tror det har alt å gjøre med jakkens snitt og blusens snitt og stoffkvalitet. Jeg ville forsøkt å leke litt med det, kanskje spørre om hjelp til å finne ut av det også. Jeg har noen ganger fått god hjelp i dyrere butikker, men det er store forskjeller på hvor gode de som jobber der er til å se hva som faktisk kler deg og samtidig er noe som passer deg som type. Men innimellom har jeg fått noen aha-opplevelser mtp. å tørre å prøve ut kombinasjoner jeg selv ikke hadde kommet på. Men har du riktig snitt og skal ha en dressjakke eller strikkajakke utenpå, så kan det være fint med bluser/topper som kanskje går inn i siden eller bak i ryggen, for å forme en midje, men samtidig ikke går stramt over magen. Jeg har blitt veldig glad i skjerf også, og ser at de kan man bruke på flere forskjellige måter. , og det kan også være med på å skjule områder man ev. ikke er like bekvem med. Jeg har skjerf i ulike kvaliteter, former og farger, alt fra tykke ullskjerf/-sjal til sommersjal/-skjert til tynne, gjennomsiktige silkeaktige skjerf. De gangene jeg kjøper skjerf tenker jeg ikke mote, men farger som passer meg, og litt mer tidløse. Finner gjerne slike på salg. Jeg har ikke god råd, men finner jeg et kvalitetsplagg som passer meg, så velger jeg heller ett plagg som jeg kan ha i årevis og være fornøyd med, enn å kjøpe flere billige (sparer gjerne). Etter at jeg ble mer bevisst hva som passer meg så har jeg også gjort noen kupp på salg, ting jeg ikke ville sett før. Kan sikkert bruke smykker eller vesker også for å dra fokuset dit du vil. Vil tro det er en del strikkajakker som kan være fine til deg, og da er du jo mindre avhengig av hvordan toppen under sitter, hvis du ikke skal ha jakken av deg. Men les deg opp på din kroppsform, og begynn å se etter slike snitt når du går i butikker, så blir du bedre til å skille ting fra hverandre. Og be om hjelp i en butikk hvor de selger klær du liker. Kos deg i prosessen Anonymkode: 4cf94...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå