Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 De begynte på mandag. Og har enda ikke fått en eneste mld på transponder om hvordan det går (han fortel svært lite). Har fått eit par for de som går på mellomtrinnet. Vet at dette nok varierer fra lærer til lærer kor mye de skriv. Vil ikke virke for masete så har ikke spurt selv heller, tenker at lærerne har nok å gjøre. Hvordan er det på deres skole? (Hadde annen lærer i første og fikk mer informasjon om hvordan det gikk da). Anonymkode: 0cb0b...3fa
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Mener du melding som gjelder kun ditt barn? Det har jeg aldri fått. Har ikke tenkt at det har vært nødvendig heller. Anonymkode: 6b794...16d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mener du melding som gjelder kun ditt barn? Det har jeg aldri fått. Har ikke tenkt at det har vært nødvendig heller. Anonymkode: 6b794...16d Nei, meldinger som gjeld hele klassen. Kva de gjer eller korleis det går generelt. Anonymkode: 0cb0b...3fa
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Har ei i 6.klasse og ei i 8.klasse. Har aldri fått slike meldinger fra skolen. Vi får praktisk info om turdager, leirskole, foreldremøter, hjertesone etc. Anonymkode: 156fa...ce8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Sånne meldinger har vi aldri fått, barnet vårt går i 5. klasse nå. Det pleier å stå et par setninger på ukeplanen om hva de jobber med for tiden og evt om det er noe vi foreldre bør bidra med. (Øve på gangetabellen f.eks.) Anonymkode: 985df...0f5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Har fire barn og aldri opplevd å få slike meldinger... Det står på ukeplanen hva de jobber med, og læreren tar kontakt om det er spesielle utfordringer o.l. men aldri fått tilbakemeldinger om hvordan det går på skolen altså. Det var nok mer spesielt om dere fikk det i fjor. Anonymkode: 50132...c87
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Tror ikke slik info er vanlig. Det vi har fått er ukeplan for neste uke med læringsmål (et par setninger) og info om det var noe spesielt de skulle f.eks. tur (der de trengte klær etter vær), utflukter, etc. Utover dette har vi ikke fått info om hva klassen gjør eller hvordan det går. Det har vi fått på foreldremøter og utviklingsamtaler (2 i året). Anonymkode: b239e...506
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Det er heller ikke vanlig med slik oppdatering på vår skole. Med tre barn har det aldri skjedd at vi får mer opplysninger enn det som står på ukeplanen, om det ikke har skjedd noe spesielt. Anonymkode: fb27b...b8b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Hvor mye jobb skal vi pålegge lærerne? Synes de kan bruke tida si på viktigere ting enn å sende ut meldinger om hvordan det går. Tipper alt går fint med hele klassen. Man får høre om ting ikke er slik de skal. Anonymkode: ec472...2d0
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 Førsteklassing her og vi har heller ikke fått noe melding. Trodde ikke det var vanlig med sånne oppdateringer heller så jeg har ikke savnet det. Regner med at det går bra så lenge de ikke sier noe eller førsteklassingen gir uttrykk for noe annet. Anonymkode: 27e85...6b8
Tekla123 Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Vi får ukesbrev hver fredag (fikk iallefall i 1. og 2. klasse). I tillegg til info på ukeplan hvis det skal være noe spesielt den uka. Som f.eks uteskole, fotografering, vaksinering, utflukter, svømming o.a. Her bruker skolen også fb siden sin aktivt. Der legges det ut hva de ulike trinnene har hatt fokus på denne måneden eller bare noen situasjonsbilder (selvfølgelig anonymisert). Vi har også en foreldregruppe på fb, hvor kun klassens foreldre er med, i tillegg til foreldrerådets fb side.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Hva vil du de skal oppdatere om?denne uka har vi øvet på å huske å rekke opp hånda etter ferien. Vi leser den boka og skriver sånne bokstaver? De er flinke å kle på seg før de skal ut? Hva med å øve at ungen forteller selv? Kanskje du spør på feil måte? Prøv å vinkle spørsmålene mer åpent. Feks hva gjorde deg mest glad/lei idag på skolen? Klarte du hjelpe noen andre så de ble glade? Hva likte du best lærer gjorde idag? fortell gjerne først om din dag på jobb. Idag hjalp jeg per fordi han fikk ikke til kopimaskinen, jeg visste hvordan jeg satte i nye papir. Vet du hva som gjorde meg glad idag? Anne på jobben kom innom kontoret mitt med en kopp kaffi til meg og så pratet vi om feriene vår. Har du gjort noe fint for andre idag? Osv. Anonymkode: 5dd32...5ad
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Her får vi fredagsbrev der det står litt om uka. Fikk noen mld i 2 klasse ang min sønn, men det var pga utfordringer han hadde da. Anonymkode: 72681...636
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Har aldri fått noe sånt. Har barn i 3. og 5. og erfaring fra flere skoler. Har ikke behov for det heller. Selv om barna forteller lite. Ukebrevet kommer på fredag, men hadde klart oss uten oppsummeringen av inneværende uke der og (selv om det er hyggelig). Anonymkode: 5b7e3...00e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Det har jeg aldri vært borti. Anonymkode: 90693...d7b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 Slik har jeg ikke fått hos noen av de fire ungene jeg har hatt på skolen. På ukeplanen som vi kan gå inn på og se selv på foreldreportalen står det oppsumert hva de skal jobbe med denne uka, viktige beskjeder og evt annet. Mine tidligere bonusbarn måtte vi sjekke ukeplanen hver uke, for de var som tause Birgitte når vi spurte. Mine to unger skravler nesten litt for mye om hva som har skjedd om står det informasjon på ukeplanen vi skal ha så sier de det. Så de har jeg igrunn aldri sjekka ukaplanen til utover i 1kl, Anonymkode: 0591e...4bb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 Vi har fått ukeplan og info om blåbærtur i morgen. I samme mld står det at det har vært koselig å treffes igjen etter ferien og at de har fått fadderbarn. Går i 4. trinn. Anonymkode: 583c2...5cf
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 No news is good news. Anonymkode: 84337...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå