Gå til innhold

Forstår ikke helt de nye karantene- og testreglene…

Anbefalte innlegg

De nye karantenereglene sier at barn og unge under 18, samt 18-åringer på vgs skal ta hurtigtest om en i klassen/ gruppen får påvist korona. Dersom de tester negativt, kan de gå på skolen. De må testes igjen på dag 3 og 5.

Videre kan personer med en vaksinedose, for minst tre uker siden, testes ut med pcr-test mellom 3-5 dager.

Eldste går 3. året på videregående. Han fikk første vaksinedose for over 3 uker siden, er over 18 år. En elev i klassen, som var på skolen mandag, testet positivt i dag. Min sønn blir da definert som nærkontakt, og har fått sms (sendt ut felles til hele klassen) om oppmøte til testing i morgen. Elevene skal også, i følge sms, testes lørdag og mandag. Sms er signert rektor.

Gjelder ikke ungdom med en dose for voksne? Skal de testes tre ganger i stedet for en? 

Anonymkode: cb6d1...4c3

Fortsetter under...

Min 18-åring er også delvaksinert og hadde en smittet i klassen første skoledag. Han må likevel teste seg på dag 1, 3 og 5, men her får de ikke hurtigtester så han måtte i karantene fram til svar fra første test forelå. I dag tok han den andre testen. Dette kommer til å bli veldig tidkrevende, bare i dag gikk det 2,5 time av min ettermiddag til testing. Håpløst system!

Anonymkode: ada73...bbb

• Opprett ny...