Gå til innhold

Skal deres 16, 17 åringer ta vaksine?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dere som er overbevist om at vaksinasjon av barn og unge er rett - er dere ikke det minste bekymret over eventuelle langtidsbivirkninger? Husk at vaksinen tross alt ikke er endelig godkjent enda.

Anonymkode: 2ff2c...9ff

Nei, ikke i det hele tatt. Selv om akkurat denne vaksinen er ny og bruker relativt ny teknologi, er ikke vaksiner i seg selv noe nytt. Virkestoffet de sprøyter inn dør i løpet av veldig kort tid, og på generell basis er det svært usannsynlig med langtidsbivirkninger av vaksiner, mens det er dokumentert mange langtidsbivirkninger av covid-19. 

Anonymkode: a38d4...006

Fortsetter under...

Hun mener at hun aldri har hørt at barn så frem til å få en sprøyte med andre vaksiner. 

Anonymkode: 95344...ee3

Og poenget mitt er at det kanskje ikke er så rart at hun aldri har hørt om hvis hun ikke har snakket med så mange (ingen?) 16-17-åringer. Jeg på min side har snakket med svært mange, samt at kolleger forteller om sine erfaringer. Det er over 700 16-17-åringer på skolen jeg jobber, mange gleder seg til å bli vaksinert!

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Ikke karantene , men testing . Test 3 ganger hver gang noen er smittet. Det hadde jo vært greit om man slapp det. Dessuten hvis flere generelt vaksineres vil det bli færre tilfeller . 

Jo, det er karantene fram til svaret på første test foreligger. Og mange steder er det ikke lagt opp til hurigtesting enda i hvert fall. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er karantene fram til svaret på første test foreligger. Og mange steder er det ikke lagt opp til hurigtesting enda i hvert fall. 

Det er sant. Det er visst også opp til kommunene å bestemme om testing skal skje i skolen eller ikke. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Det er sant. Det er visst også opp til kommunene å bestemme om testing skal skje i skolen eller ikke. 

Jepp! Har en som har tatt tre tester sist uke pga. de ny reglene, men uten at kommunen har tilrettelagt (Bergen). Gjett om det var gøy å bruke totalt 8 timer(!!!) på kjøring + venting på teststasjon, da? Er faktisk fristet til å la nestemann som får en smittet i klassen heller bare være i karantene i 10 dager 😅

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det henger sammen jo! Og ja, det ER jo rart at barn ser frem til å ta en vaksine. Har jeg aldri hørt om før faktisk.....

Anonymkode: 4eeee...d3f

Er det? Jeg har unger som har sittet inne hele vinterferie og søren meg påske også, pga smitte på skolen og karantene. Som gikk helt frem til denne våren før de kunne gi besteforeldre klem igjen. Klart de gleder seg til mer normale dager. 

Anonymkode: cc07d...892

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De fleste er jo ikke det, verken min sønn eller elevene jeg har. Likevel ser de fram til å være vaksinerte. Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå? Kanskje det kunne være lurt av deg å oppsøke en videregående skole selv og spørre deg for i en vg2-klasse, jeg tror du vil bli overrasket. 

Kjenner du sykdomshistorien til alle dine elever, vet om alle deres sykdommer siden du sier at ingen av de er i risikogruppe?

Anonymkode: fccb4...1cd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kjenner du sykdomshistorien til alle dine elever, vet om alle deres sykdommer siden du sier at ingen av de er i risikogruppe?

Jeg sa at de fleste ikke er det, ikke alle. Det er dog interessant å se hvordan du unngår å respondere på temaet, men henger deg opp i detaljene. Passet det deg dårlig at ungdommer faktisk ser fram til å bli vaksinert?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa at de fleste ikke er det, ikke alle. Det er dog interessant å se hvordan du unngår å respondere på temaet, men henger deg opp i detaljene. Passet det deg dårlig at ungdommer faktisk ser fram til å bli vaksinert?

Unngår å respondere på temaet? Regner med at du blander med en annen anonym.

Jeg har sagt tidligere i tråden at jeg ikke synes det er rart at ungdommer ser frem til å bli vaksinert. Spørsmålet mitt til deg, har jo ikke noe med det å gjøre.

Unngår å respondere på temaet? Regner med at du blander med en annen anonym.

Jeg har sagt tidligere i tråden at jeg ikke synes det er rart at ungdommer ser frem til å bli vaksinert. Spørsmålet mitt til deg, har jo ikke noe med det å gjøre.

Ok, lett for. Nei, jeg kjenner ikke hele sykdomshistorien til alle mine elever, men du ville kanskje blitt overrasket over hvor mye jeg kjenner til. Når noe er en snakkis, som jo covid-19 og vaksiner er og har vært, snakkes det mye om dette dem i mellom. I friminuttene mellom dobbelttimer sitter jeg gjerne i klasserommet og svarer på epost ol., og da er det ofte som om de glemmer at jeg er der. Jeg får vite ganske mye om dem som jeg egentlig ikke vil vite, men oppi dette har jeg også overhørt flere samtaler rundt vaksiner, hvem som er i risikogruppen og om den eller den sykdommen teller som risiko osv., noen ganger spør de til og med meg. Så nei, jeg vet ikke alt, men jeg har faktisk urovekkende god oversikt. 

• Opprett ny...