Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker dere dusjen? Og finnes det et rengjøringsmiddel man bare kan spraye på, og skylle av? Er så lei av å skure. 

Anonymkode: 0233e...d3c

Fortsetter under...

Skrevet

Til oftere, til lettere. Men det kan godt gå noen uker hos oss.

Har prøvd mange sprayer, men har kommet til at det er ingen vei utenom å skure.

Anonymkode: 469ae...d0a

Skrevet

Alt for sjelden.. Kanskje 4-5 ganger i året.

Anonymkode: eceaf...a6e

Skrevet

Jeg drar over badet hver kveld. Skrubber ikke noen gang, men vasker skikkelig hver uke. Hvis du vil ta en skikkelig og grundig rengjøring, kan du starte med mudin i sluket. Det løser det meste. Sluket bør renses minst annenhver uke. For å få det rent uten å skrubbe, så må det vaskes ofte. Wc-rens er ofte funksjonelt 

Anonymkode: 02391...a8b

Skrevet

Tja, en gang i måneden kanskje...

Bruker wc-rens, trenger ikke skrubbe, men må jo vaske over.

Spyler veggene så de blir våte, spruter wc-rens over det hele, bruker en svamp og vasker over vegger og gulv, spyler/skyler med dusjen. Tar ikke så mange minuttene altså.

Anonymkode: 0ac1a...f21

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg drar over badet hver kveld. Skrubber ikke noen gang, men vasker skikkelig hver uke. Hvis du vil ta en skikkelig og grundig rengjøring, kan du starte med mudin i sluket. Det løser det meste. Sluket bør renses minst annenhver uke. For å få det rent uten å skrubbe, så må det vaskes ofte. Wc-rens er ofte funksjonelt 

Wc-rens bruker jeg også. Men det blir ikke akkurat spray på - skyll av.

Annonse

Skrevet

Hva slags wc-rens? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags wc-rens? 

Hvilken som helst. Jeg bruker Europris sin, men har brukt fra dagligvare med samme resultat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken som helst. Jeg bruker Europris sin, men har brukt fra dagligvare med samme resultat.

For prøve det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

For prøve det. 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806

Min erfaring er at man må tørke/vaske over med en svamp, men det fungerer supert 

Bare husk at det ofte er en del klor i wc rens så ikke overdriv og ha vinduet vidåpent så du ikke puster inn mer enn nødvendig 

Anonymkode: 0ac1a...f21

Skrevet

Sprayer hver kveld ig skyller av. Vegger tørker jeg over en gang i uka. Bruker magisk svamp fra europris og tar det en gang jeg dusjer. 

Anonymkode: d5dc7...3c7

Skrevet

En gang i uka. Vasker dusjglassene og dusjhodet med en blanding av zalo og eddik, og vasker fliser på gulv nederst på vegg med enten et spesialmiddel for fliser eller magisk svamp fra Europris. 

Anonymkode: dd54e...898

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

En gang i uka. Vasker dusjglassene og dusjhodet med en blanding av zalo og eddik, og vasker fliser på gulv nederst på vegg med enten et spesialmiddel for fliser eller magisk svamp fra Europris. 

Samme her :) Og skyller alltid av dusjen etter bruk. Da slipper man såperester som er så vanskelige å få bort.

Anonymkode: b9af4...707

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva slags wc-rens? 

Jeg kjøper inn fra american Lincoln.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Akkurat dette gjør jeg også. Har blandet Zalo, eddik og vann på spruteflaske, spruter på og lar det sitte litt, vasker over og spyler. Vi har mye kalk i vannet så eddik er et must.

Skrevet

Før vasket jeg raskt over alt annen hver uke med klor, renset sluk og vasket grundig der det kunne bli litt skittent. Vasket med klor pga ett sykt barn og dermed var jeg sikker på at bakterier ikke fikk gro som kroppen hennes ikke liker. Var det sykdom i hus så vasket ejg litt oftere, men har aldri tatt lang tid siden det aldri har blitt slik at jeg må gnikke og gni. Tar mer noen få minutter å slenge over en klorvask. Nå er vi halvparten så mange i huset og ungen er ikke så syk som hun var før, så nå er jeg litt latere selv om jeg i teorien vil gjøre dette enda for det blir egentlig mindre jobb. 

Anonymkode: a5638...d8c

Skrevet

Aldri, det er mannen sin jobb. Vet faktisk ikke hvor ofte han vasker.

Anonymkode: 2a20d...d52

Skrevet

Hver 14 dag. Og det blir veldig skittent, nå skal jeg prøve WC - vask!

Anonymkode: 0b6b6...f31

Skrevet

Ukentlig. Ofte nok til at det er fort gjort, og vi slipper å skure og gnikke. 

Anonymkode: fc96e...446

Skrevet
amandine skrev (19 timer siden):

Akkurat dette gjør jeg også. Har blandet Zalo, eddik og vann på spruteflaske, spruter på og lar det sitte litt, vasker over og spyler. Vi har mye kalk i vannet så eddik er et must.

Hva slags forhold mellom Zalo, eddik og vann bruker dere?

Anonymkode: b2327...8fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva slags forhold mellom Zalo, eddik og vann bruker dere?

Anonymkode: b2327...8fa

Feeling og slump? Jeg bruker 35% eddik så blander kanskje 1:10 med vann? Og en sprut zalo

Skrevet

To ganger i året her. Ser ikke at det blir så skittent jeg. Gjør jo ingenting om det er litt såperester liksom 🤔

Anonymkode: 8cc0f...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...