Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #51 Skrevet 18. august 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hei Robot. Tusen takk for et skikkelig svar. Jeg skal ta det videre til statsforvaltningen. Jeg er mor ja, har foreldreansvar og hovedomsorgen. I tillegg til at de nekter å gi meg innsyn så henviste de datteren min til kommunepsykolog uten å informere meg. Anonymkode: bb3d2...24a Jeg hadde tatt dette videre HI. Jeg synes det er flere alvorlige brudd på riktig saksbehandling, arbeidsmetoder og samarbeidsvilje hos barnevernet her. Som hun over nevner så kan ikke barnevernet fritt velge hva som skal unntas fra innsyn. Innsyn er hovedregelen og de gyldige unntakene er spesifisert i lov. Anonymkode: d6187...ae0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #52 Skrevet 18. august 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har aldri fått innsyn i saken. Barnevernet sier at de har ikke "for vane" å sende ut møtereferat. Det gjør de bare ikke. De sender ikke ut til noen sa de. Jeg har fått vedtak, bare det. De holder kortene tett til brystet, føler jeg. De sier at det gjør de ikke. De sier og at de har en oppfatning av problemet i saken, men de ønsker ikke å fortelle hva de tenker. Det syns jeg er svært nedlatende. Som om de skal sitte der å grave og dømme uten å fortelle meg hva de tenker om noe som helst Anonymkode: bb3d2...24a Du trenger 4-5 timer med hjelp fra en advokat. Anonymkode: d6187...ae0
robot Skrevet 18. august 2021 #53 Skrevet 18. august 2021 Advokat er dyrt. Snakk med Statsforvalteren. Dersom det stemmer at en barneverntjeneste rutinemessig ikke sender ut referater, bør det foretas tilsyn med hele tjenesten. (Jeg har vansker med å se for meg at en slik praksis forekommer, men vet at noen miniatyrtjenester på landet kan ha ganske ville utslag av inkompetanse).
Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #54 Skrevet 18. august 2021 Du har ikke rett på innsyn i alt det som gjelder andre parter i saken. Feks. vil detaljer om fars helse og økonomi eller hjemmebesøk kunne bli unntatt innsyn, og også enkelte helseopplysninger som gjelder eget barn over en viss alder. Men det som blir unntatt skal grunngis, så om du ber om innsyn skriftlig så skal det grunngis tilbake skriftlig hvilke nummer det er på dokumenter du ikke får se, og hvilken paragraf som gjør at det er unntatt. Det er forvaltningsloven som bestemmer dette, saksbehandleren må følge loven. Anonymkode: 04826...141
Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #55 Skrevet 18. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har ikke rett på innsyn i alt det som gjelder andre parter i saken. Feks. vil detaljer om fars helse og økonomi eller hjemmebesøk kunne bli unntatt innsyn, og også enkelte helseopplysninger som gjelder eget barn over en viss alder. Men det som blir unntatt skal grunngis, så om du ber om innsyn skriftlig så skal det grunngis tilbake skriftlig hvilke nummer det er på dokumenter du ikke får se, og hvilken paragraf som gjør at det er unntatt. Det er forvaltningsloven som bestemmer dette, saksbehandleren må følge loven. Anonymkode: 04826...141 Takk for godt svar. Jeg forstår godt at jeg ikke har rett på innsyn på det du nevner. Jeg ønsker innsyn på det jeg har rett på, og det har jeg ikke fått Anonymkode: bb3d2...24a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #56 Skrevet 18. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette. For at barnet skal tas med på sånt,må det være fattet et vedtak. Er det fatt tvangsvedtak i saken? Anonymkode: 07a86...e5f Ingen tvangsvedtak nei Anonymkode: bb3d2...24a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #57 Skrevet 18. august 2021 robot skrev (1 time siden): Advokat er dyrt. Snakk med Statsforvalteren. Dersom det stemmer at en barneverntjeneste rutinemessig ikke sender ut referater, bør det foretas tilsyn med hele tjenesten. (Jeg har vansker med å se for meg at en slik praksis forekommer, men vet at noen miniatyrtjenester på landet kan ha ganske ville utslag av inkompetanse). Det burde vært tilsyn ja. Det er ganske hårreisende Anonymkode: bb3d2...24a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #58 Skrevet 5. september 2021 Hi her igjen. Nå har barnevernet avsluttet saken, sånn plutselig. Må si at det kom som et sjokk. Jeg har fått avslutningsvedtak, altså; jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i det de skriver. Det står blant annet at jeg ikke har tatt imot hjelp hos psykisk helse, noe som er løgn (?) Har gått til psykisk helse 1 gang i uken i 6 mnd. Det står også at jeg og far ikke ønsket å delta på kurs gjennom helsestasjonen, men vi har aldri fått dette tilbudet! Hvorfor skriver de direkte løgn? Det står også at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle være sammen med miljøarbeidere i sommer, noe som også er feil. Hva skjer ?! Jeg er fortvilet! Anonymkode: bb3d2...24a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #59 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi her igjen. Nå har barnevernet avsluttet saken, sånn plutselig. Må si at det kom som et sjokk. Jeg har fått avslutningsvedtak, altså; jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i det de skriver. Det står blant annet at jeg ikke har tatt imot hjelp hos psykisk helse, noe som er løgn (?) Har gått til psykisk helse 1 gang i uken i 6 mnd. Det står også at jeg og far ikke ønsket å delta på kurs gjennom helsestasjonen, men vi har aldri fått dette tilbudet! Hvorfor skriver de direkte løgn? Det står også at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle være sammen med miljøarbeidere i sommer, noe som også er feil. Hva skjer ?! Jeg er fortvilet! Anonymkode: bb3d2...24a Da ville jeg gjort følgende: - Skaffet dokumentasjon på at du har gått til behandling ukentlig i et halvt år nå. - Samlet all kommunikasjon med bv slik at du kan vise til at dere aldri har fått et tilbud om kurs gjennom helsestasjonen. - Skaffet advokat. - Bedt om møte med bv, ta med advokat og der bedt om å få slettet opplagte feil i journal. Anonymkode: 6a251...891
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #60 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Da ville jeg gjort følgende: - Skaffet dokumentasjon på at du har gått til behandling ukentlig i et halvt år nå. - Samlet all kommunikasjon med bv slik at du kan vise til at dere aldri har fått et tilbud om kurs gjennom helsestasjonen. - Skaffet advokat. - Bedt om møte med bv, ta med advokat og der bedt om å få slettet opplagte feil i journal. Anonymkode: 6a251...891 Nå har jeg tatt kontakt med en advokat på nettet (håper å høre fra de snart) Barnevernet har og sagt at de kan betale for sfo for barna mine, men nå har de avsluttet saken sånn plutselig. Men hvorfor i alle dager gjør barnevernet dette? De sier at de KUN vil hjelpe. Er det løgn? Har de oppfattet saken helt feil? Altså. Jeg forstår virkelig ikke Anonymkode: bb3d2...24a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #61 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hi her igjen. Nå har barnevernet avsluttet saken, sånn plutselig. Må si at det kom som et sjokk. Jeg har fått avslutningsvedtak, altså; jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i det de skriver. Det står blant annet at jeg ikke har tatt imot hjelp hos psykisk helse, noe som er løgn (?) Har gått til psykisk helse 1 gang i uken i 6 mnd. Det står også at jeg og far ikke ønsket å delta på kurs gjennom helsestasjonen, men vi har aldri fått dette tilbudet! Hvorfor skriver de direkte løgn? Det står også at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle være sammen med miljøarbeidere i sommer, noe som også er feil. Hva skjer ?! Jeg er fortvilet! Anonymkode: bb3d2...24a Advokat! Anonymkode: d6187...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #62 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da ville jeg gjort følgende: - Skaffet dokumentasjon på at du har gått til behandling ukentlig i et halvt år nå. - Samlet all kommunikasjon med bv slik at du kan vise til at dere aldri har fått et tilbud om kurs gjennom helsestasjonen. - Skaffet advokat. - Bedt om møte med bv, ta med advokat og der bedt om å få slettet opplagte feil i journal. Anonymkode: 6a251...891 Det er jo slikt som er problematisk: hvordan bevise at du ikke har mottatt noe? For å få slettet feil i journal så må nok advokat på banen. Hvis ikke er det god mulighet for at du får høre at ingenting kan slettes eller endres. men at du kan legge ved et eget skriv der du beskriver hvorfor du mener det de har journalført er feil. Anonymkode: d6187...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #63 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo slikt som er problematisk: hvordan bevise at du ikke har mottatt noe? For å få slettet feil i journal så må nok advokat på banen. Hvis ikke er det god mulighet for at du får høre at ingenting kan slettes eller endres. men at du kan legge ved et eget skriv der du beskriver hvorfor du mener det de har journalført er feil. Anonymkode: d6187...ae0 Men hvorfor skriver de noe som er direkte FEIL? Hvorfor? Jeg forstår virkelig IKKE. Jeg trodde alle var ærlige og åpne i Norge...?.. jeg er helt i sjokk. De har lovet meg støttekontakt til barna mine og betaling for sfo... men nå plutselig er alt over. JEG FORSTÅR INGENTING. Anonymkode: bb3d2...24a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2021 #64 Skrevet 5. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Advokat! Anonymkode: d6187...ae0 Ja. Ser ut som jeg må det. Men hvorfor oppfører barnevernet seg sånn? Uansett hva jeg har sagt til de, se vrir de på alt jeg sier, rister på hodet og nekter for at de har gjort feil. Og nekter for at det jeg forteller stemmer. Jeg trodde vi var trygge i Norge...?.. Anonymkode: bb3d2...24a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå