Gå til innhold

Tar dere celleprøve hos fastlegen eller hos gynekolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gynekolog. Jeg er ikke norsk og forstår ikke at fastlegen skal være "altmuligmann" eller "-kvinne", de har jo ikke inngående kunnskap i ALT om menneskekroppen. Kvinnehelse i Norge er i tillegg nedprioritert, så jeg betaler for gynekolog for å få best mulig vurdering. I landet jeg kommer fra går man alltid til gynekolog for å ta celleprøve, GU og annet som har med dette å gjøre. 

Anonymkode: a3b94...daa

Skrevet

Gynekolog. Betaler heller privat enn å la fastlegen undersøke underlivet mitt. 

Anonymkode: e105f...ca2

Skrevet

Gynekolog, pga tidligere celleforandringer. Er konisert.

Anonymkode: 10a8e...f13

Skrevet

Tidligere unngikk jeg fordi fastlegen var så klein 😅

Byttet nylig fastlege som visstnok er ganske engasjert i kvinnehelse ut fra hva som hang på veggen der. Var i samme liga som en dyktig gynekolog. Veldig glad jeg skiftet. Forrige var ubrukelig, vondt og ekkelt. Har ei venninne som svimte av. Hun er ei som tåler litt, så det sier vel sitt. 

Anonymkode: 9c6b6...b79

Skrevet

Det varierer. Har jeg ærend hos gyn tar jeg den der, ellers blir det hos fastlegen. Jeg tar prøven hvert år. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (9 minutter siden):

Det varierer. Har jeg ærend hos gyn tar jeg den der, ellers blir det hos fastlegen. Jeg tar prøven hvert år. 

Hvorfor tar du den hvert år? Bare lurer på om det er noe jeg også burde gjøre, eller om det er en spesiell grunn til det.

Anonymkode: 0fc0b...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...