Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Hvis jeg bestiller noe. Hvordan kan jeg unngå at Scenker blir brukt til transporten? Anonymkode: 94231...2de
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Mener du Schenker? Anonymkode: 2e855...84a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Hos de fleste nettbutikkene kan du velge hvordan tingene skal leveres når du kommer til kassa, litt forskjellige priser på post i butikk, levert på døra osv. Anonymkode: f374e...b18
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mener du Schenker? Anonymkode: 2e855...84a Ja Anonymkode: 94231...2de
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hos de fleste nettbutikkene kan du velge hvordan tingene skal leveres når du kommer til kassa, litt forskjellige priser på post i butikk, levert på døra osv. Anonymkode: f374e...b18 Ja, men det pleier jo ikke stå hvilket firma som skal gjøre jobben. Hvordan vet jeg at avsender ikke finner på å gi dem oppdraget? Anonymkode: 94231...2de
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 I de fleste nettbutikker kommer det opp valg om sendemåte pm de har flere alternativer, dette er like før betaling. Mange firma har flere alternativer, men noen få har ikke alternativer og da får du det med de som de har avtale med. Dermed kan du ikke velge. Nå er det vel nesten bare bedrifter som sender til bedrifter som bruker schenker, evt store ting da mange andre firma ikke tar imot slikt. Personlig hadde jeg likt å få en vare derfra mer enn fra posten, postnord, helt hjem osv for ejg vet hvor dårlig behandlet det blir. Sorteringsmaskiner er ikke snille med pakker. Anonymkode: 51dc3...406
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 Hvorfor vil du ikke bruke de? Anonymkode: 51ce4...c18
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor vil du ikke bruke de? Anonymkode: 51ce4...c18 1- de leverer aldri som lovet. 2-de har mililang kø på kundesørvis for å finne ut hvordan jeg skalbfå tak i pakken. 3-de roter til tollklareringer så kunden må betale ekstra. 4-de krever lagerleie for pakker som ikke er levert etter 3 dager, selv om de selv har latt vær å kjøre ut. 5-sjåfører lar vær å ringe kunden selv om det står på fraktbrevet siden de ikke kan norsk eller engelsk. 6-de lyver i sporingsdokumentasjonen. 7-de varsler ikke kunden hvis de blir forsinket til avtalt leveringstidspunkt. Det er rett og slett et drittfirma for pakkemottakeren. Desverre er de ganske greie mot avsenderen. For dem fungerer det fint, med unnrak av at kundene ikke får pakkene sine. Anonymkode: 94231...2de
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Tror ikke jeg har mottatt noe fra Schenker når jeg har kjøpt varer privat. Kun via jobb. Men da har de levert når de skal og ringt når de er på vei. På grei norsk eller engelsk. Hvilke nettbutikker bruker du da, som får Schenker til å levere direkte hjem til deg? Anonymkode: 652ef...a20
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Tror ikke jeg har mottatt noe fra Schenker når jeg har kjøpt varer privat. Kun via jobb. Men da har de levert når de skal og ringt når de er på vei. På grei norsk eller engelsk. Hvilke nettbutikker bruker du da, som får Schenker til å levere direkte hjem til deg? Anonymkode: 652ef...a20 Hovedsaklig bedriftspakker. Anonymkode: 94231...2de
Anonym bruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Postnord er verre enn schenker, etter min erfaring. De bryter alle avtaler, leveringsfrister, mister (!) forsendelser, har frekke, uvitende drittunger ansatt på kundeservice, og har gjerne sendingen liggende en uke eller to på terminal i nærmeste by før de gidder å kjøre den ut til mitt hentested, som ligger 15 minutter unna….. Og jeg får selvsagt ikke lov til å hente selv på terminalen. Ikke bare mister de små forsendelser, men også store ting, som en kontinentalseng🤯 Man kan spørre nettbutikken hvilke firma de bruker til transport, og handle i en annen nettbutikk om du får feil svar. Eller spørre nettbutikken om de kan tilby annet transportfirma pga dårlig erfaring. Men bortsett fra det er det ingenting man kan gjøre. Jeg handler konsekvent, så langt det er mulig, hos dem som bruker posten og helt hjem. Vet at det er blandet erfaring med helt hjem også, men jeg har ikke hatt noen problemer. Alltid rask levering og god informasjon på sms. Anonymkode: 175d4...582
Anonym bruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Har ikke prøvd schenker men postnord er helt bånn på hjemlevering. Jeg krysser alltid av på at jeg henter selv på hentested, men noen ganger er det ikke et alternativ. Da kommer de konsekvent utenom avtalt tid, de ringer alltid og står på en tilfeldig adresse og lurer på hvor huset er. Jeg henviser til Google Maps og etter mye om og men må jeg ut i veien og vinke dem inn. En gang leverte de pakken til en tilfeldig nabo som jeg ikke kjenner fordi vi ikke var hjemme (en annen dag enn vi hadde avtalt) og vi fikk ikke beskjed engang før naboen kom med pakken to dager etterpå. En gang fikk jeg sms om at de var 30 min unna kl 22:30 men de kom aldri. Prøvde å ringe kundeservice men det var stengt etter kl 23(ble redd de hadde levert til feil adresse). Ringte dem neste dag igjen og de sa at bilen hadde fått motorstopp og at pakken kom neste dag. Men så stod de der plutselig samme kveld, uten noen forvarsel. Det er så mye rot og tull! Beklager jeg ikke kan hjelpe, Hi. All irritasjonen bare veltet opp i meg på dine vegne🤣. Anonymkode: cbec1...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå