Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Ser ut som det går mot skilsmisse her hjemme. Vi har ikke felles barn. Vi eier bolig og hytte sammen. Jeg har vesentlig mer penger inn i boligen enn han men skjøtet sier 50-50 eierandel. Uansett hvordan vi gjør det med penger så må overdragelsen dokumenteres. Er det bare å fylle ut skjøtet og sende inn med signering av begge parter? Anonymkode: 308fa...e63
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ser ut som det går mot skilsmisse her hjemme. Vi har ikke felles barn. Vi eier bolig og hytte sammen. Jeg har vesentlig mer penger inn i boligen enn han men skjøtet sier 50-50 eierandel. Uansett hvordan vi gjør det med penger så må overdragelsen dokumenteres. Er det bare å fylle ut skjøtet og sende inn med signering av begge parter? Anonymkode: 308fa...e63 Glemte å skrive.. jeg skal ta over huset da han flytter tilbake til sitt hjemland. HI Anonymkode: 308fa...e63
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Det må tinglyses. Jeg ville investert et par timer hos en advokat så blir alt riktig første gang, det er mye styr når det mangler dokumentasjon osv. Er det gjeld på boligen, som hans navn også står på? Da må dette også godkjennes i banken. Litt annerledes, men vi tok akkurat over boligen til svigerfar da han kom på sykehjemmet, og de timene med advokat var vel verdt pengene altså, for han visste akkurat hvordan alt skulle gjøres. Anonymkode: 75830...7e6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det må tinglyses. Jeg ville investert et par timer hos en advokat så blir alt riktig første gang, det er mye styr når det mangler dokumentasjon osv. Er det gjeld på boligen, som hans navn også står på? Da må dette også godkjennes i banken. Litt annerledes, men vi tok akkurat over boligen til svigerfar da han kom på sykehjemmet, og de timene med advokat var vel verdt pengene altså, for han visste akkurat hvordan alt skulle gjøres. Anonymkode: 75830...7e6 Godt poeng! Takk for innspill. 😃 Anonymkode: 308fa...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå