Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Skal lage bryllupskake (sjokoladekake med mørk sjokolade/kaffekrem inni) til ca 70 personer. Kaken skal være kledd i hvit fondant og med ekte roser/eucalyptus/brudeslør som pynt. Bare blomstene kommer på 500 kr og fondanten på ca 300ish kr. Hvor mye kan jeg ta for en slik kake mener dere? Det er mye jobb, men vil ikke virke grådig heller🙈 Anonymkode: 37202...747
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 En sjokoladekake/dipcake med 15 biter fra Bakehuset levert på Meny koster 700 kr... Tenker at du godt kan ta 2.000 til 2.500 kr. Anonymkode: d1493...566
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Husk å bruke usprøyta roser, da. Det er ikke lett å få tak i. Anonymkode: 3ae3b...587
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Husk å bruke usprøyta roser, da. Det er ikke lett å få tak i. Anonymkode: 3ae3b...587 Har bestilt usprøyta så det går fint😊 Anonymkode: 37202...747
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 Jeg vet ikke hva noen ville betale, men setter ikke eucalyptus smak på kaka? Anonymkode: cecf6...f2e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 Ville satt opp alle faktiske utgifter på kaken først - det blir jo langt mer enn bare blomstene og fondanten. Bare den mørke sjokoladen vil jeg anta blir noen hundre kroner, hvis du bruker type av god kvalitet. Sett opp hva alt av ingredienser faktisk koster. Så må du ta et estimat på hvor lang tid du vil trenge for å lage denne, samt henting av blomster og innkjøp av ingredienser. Så kan du se hva du ev. bør ha for jobben. Anonymkode: 26e2c...2ee
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hva noen ville betale, men setter ikke eucalyptus smak på kaka? Anonymkode: cecf6...f2e De berører ikke kaken men er i egne små "rør" beregnet på kakepynting😊 Ang utgifter til alt det andre så beløper det seg til ca 300 kr. Så 300 kr i råvarer, 500 i blomster og ca 300 i fondant. Så alt i alt ca 1100 i utgifter. Selve jobben kommer nok på 3 t tenker jeg Anonymkode: 37202...747
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): De berører ikke kaken men er i egne små "rør" beregnet på kakepynting😊 Ang utgifter til alt det andre så beløper det seg til ca 300 kr. Så 300 kr i råvarer, 500 i blomster og ca 300 i fondant. Så alt i alt ca 1100 i utgifter. Selve jobben kommer nok på 3 t tenker jeg Anonymkode: 37202...747 Til 70 mennesker? Jeg ville trodd du trengte minst en kilo sjokolade til en så stor kake. Da ville jo hele budsjettet gått bare til det. Fløte, godt smør, vaniljestang osv blir jo fort mye penger. Du må vell ha en hvit krem under fondanten også hvis ikke den mørke kaken skal skinne gjennom og få kaken til å se skitten ut. Er du sikker på at du har regnet riktig? Anonymkode: cecf6...f2e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Til 70 mennesker? Jeg ville trodd du trengte minst en kilo sjokolade til en så stor kake. Da ville jo hele budsjettet gått bare til det. Fløte, godt smør, vaniljestang osv blir jo fort mye penger. Du må vell ha en hvit krem under fondanten også hvis ikke den mørke kaken skal skinne gjennom og få kaken til å se skitten ut. Er du sikker på at du har regnet riktig? Anonymkode: cecf6...f2e Jeg stusset også på dette. Hi, tror kanskje du regner feil? Til så mange personer blir det jo mange egg, det blir fløte, smør. Bare sjokoladen i kaken vil trolig koste veldig mye! Skal du bruke ekte vanilje koster det også mye, som f2e nevner også. Og så er det mel, kakao sukker/melis, bakepulver. Videre kommer kanskje bakepapir. Så må du regne med alle småutgifter, som f.eks. de smårørene du bruker til rosene og eukalyptusen og ev. andre ting til pyntingen. Tid til transport også, om du må bringe kaken til dem. Ev. fat? Min mor lager et par ganger i året en mektig sjokoladekake. Den bakes kun i en vanlig kakeform, 24 cm. I den går det fire-fem 100-grams sjokoladeplater. Skal hun bruke bedre mørk sjokolade blir den kaken kostende minst det samme som du sier du vil bruke i ingredienser. Derfor tror jeg ikke regnestykket ditt på 300 kr til ingredienser kan stemme? Sett deg ned og gå gjennom oppskriften i detalj, regn ut hvor mange ganger du må doble opp oppskriften når du skal ha kake til 70 personer (og ha litt ekstra, antar jeg, om noen ønsker to stykker, eller noen tar større stykker enn andre). Anonymkode: 26e2c...2ee
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Til 70 mennesker? Jeg ville trodd du trengte minst en kilo sjokolade til en så stor kake. Da ville jo hele budsjettet gått bare til det. Fløte, godt smør, vaniljestang osv blir jo fort mye penger. Du må vell ha en hvit krem under fondanten også hvis ikke den mørke kaken skal skinne gjennom og få kaken til å se skitten ut. Er du sikker på at du har regnet riktig? Anonymkode: cecf6...f2e Ja jeg er sikker på det. Sjokoladen har brudeparet kjøpt inn selv fordi jeg vil helst bruke 64 % walhronasjokolade noe som ikke kan skaffes her jeg bor.. Anonymkode: 37202...747
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå