Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Helt siden vi fikk et godt veldig tett vennskap så har hun kuttet meg ut sånn plutselig flere ganger. Hun har alltid kommet tilbake. Men i periodene hun plutselig kutter meg ut pga sykdom hos henne o.l. så blir jeg så inderlig lei meg. Hva får folk til å bare kutte ut andre? Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Helt siden vi fikk et godt veldig tett vennskap så har hun kuttet meg ut sånn plutselig flere ganger. Hun har alltid kommet tilbake. Men i periodene hun plutselig kutter meg ut pga sykdom hos henne o.l. så blir jeg så inderlig lei meg. Hva får folk til å bare kutte ut andre? Anonymkode: 98d27...a5f Er ikke bare meg hun kutter ut. Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Hva slags sykdom da? Har en svigerinne som er bipolar, og i perioder trekker hun seg helt tilbake. Hun kutter ut alt og alle, sitter inne og ser på nettflix... Så kommer hun frem igjen når hun kommer mer ovenpå. Anonymkode: df0c7...c5f
Himmel og hav Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Om hun kutter kontakten med folk når hun er syk, så er det vel fordi hun ikke har ork eller overskudd til å ivareta det sosiale. Sykdom kan ta alle de kreftene man har. Har man ikke vært skikkelig syk noen gang, så er det kanskje vanskelig å forstå.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Jeg hadde også ei sånn venninne . jeg ble lei til slutt og kuttet hun ut. Anonymkode: caa04...88b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Jeg sliter i perioder med sykdom, og da har jeg rett og slett ikke overskudd til venner. Jeg har nok med meg selv, barna og hus og hjem. Men jeg kommer alltid tilbake så snart jeg er bedre. De fleste sender meldinger om ting og tang, og da svarer jeg som regel bare at jeg har en periode med sykdom. De fleste som kjenner meg godt forstår det Anonymkode: b4067...bea
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Helt siden vi fikk et godt veldig tett vennskap så har hun kuttet meg ut sånn plutselig flere ganger. Hun har alltid kommet tilbake. Men i periodene hun plutselig kutter meg ut pga sykdom hos henne o.l. så blir jeg så inderlig lei meg. Hva får folk til å bare kutte ut andre? Anonymkode: 98d27...a5f Hadde en slik venn jeg også, han kuttet de aller fleste vennene sine omtrent hvert annet år, men beholdt kontakt med noen nære slik som meg, og tok kortere pause fra disse vennskapene. Det kom uansett til et punkt der jeg kjente at forståelsesfullheten og tålmodigheten min fikk nok. Dette var ikke en person som var diagnostisert med noe, men jeg ba ham søke profesjonell hjelp. Anonymkode: ce643...ed3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Hva mener du med kutter ut, da? Slutter hun å aktivt ta kontakt, eller sier/skriver at det er «slutt», på en måte? Anonymkode: a2eba...aae
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Herregud, du er antakelig det mest navlebeskuende mennesket jeg har hatt med å gjøre i dag. Anonymkode: a5e03...7bb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg sliter i perioder med sykdom, og da har jeg rett og slett ikke overskudd til venner. Jeg har nok med meg selv, barna og hus og hjem. Men jeg kommer alltid tilbake så snart jeg er bedre. De fleste sender meldinger om ting og tang, og da svarer jeg som regel bare at jeg har en periode med sykdom. De fleste som kjenner meg godt forstår det Anonymkode: b4067...bea Hvis du er åpen og har selvinnsikt er det helt sikkert noe annet. Han jeg kjente pleide å ha mange bagatellmessige grunner for å ha kuttet ut venner, som oftest var det noe ved personene selv som ble blåst opp, eller så hadde han bare gått litt lei av dem. Han var også en medgangsvenn, jeg la merke til at hans bekjente og venner som opplevde skilsmisse, sykdom, eller annet vanskelig, ble utfaset etter kort tid. Anonymkode: ce643...ed3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvis du er åpen og har selvinnsikt er det helt sikkert noe annet. Han jeg kjente pleide å ha mange bagatellmessige grunner for å ha kuttet ut venner, som oftest var det noe ved personene selv som ble blåst opp, eller så hadde han bare gått litt lei av dem. Han var også en medgangsvenn, jeg la merke til at hans bekjente og venner som opplevde skilsmisse, sykdom, eller annet vanskelig, ble utfaset etter kort tid. Anonymkode: ce643...ed3 Men nå er jo ikke det tilfelle ved HIs venninne. Hun er syk o.l. og trenger pauser. Det er noe de fleste forstår Anonymkode: b4067...bea
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Herregud, du er antakelig det mest navlebeskuende mennesket jeg har hatt med å gjøre i dag. Anonymkode: a5e03...7bb Du mener meg? Hi? Jeg er ikke selvopptatt. Jeg er bare svært såret og lei meg når min beste venninne kutter kontakten. Gang på gang. En gang pga sykdom. Annen gang pga omstendigheter osv. Men det er ikke bare meg hun kutter ut. Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Hva mener du med kutter ut, da? Slutter hun å aktivt ta kontakt, eller sier/skriver at det er «slutt», på en måte? Anonymkode: a2eba...aae Begge deler 😔 Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du mener meg? Hi? Jeg er ikke selvopptatt. Jeg er bare svært såret og lei meg når min beste venninne kutter kontakten. Gang på gang. En gang pga sykdom. Annen gang pga omstendigheter osv. Men det er ikke bare meg hun kutter ut. Anonymkode: 98d27...a5f Hun har det vanskelig og takler det best aleine. Mens ditt fokus er hvordan det kjennes ut FOR DEG at hun har det vanskelig og helst takler det aleine. For et ekkelt menneske du er. Anonymkode: a5e03...7bb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hun har det vanskelig og takler det best aleine. Mens ditt fokus er hvordan det kjennes ut FOR DEG at hun har det vanskelig og helst takler det aleine. For et ekkelt menneske du er. Anonymkode: a5e03...7bb En gang kuttet hun meg ut pga sykdom ja. Men nå er det pga andre ting, som jeg ikke helt forstår. At jeg savner henne, det gjør meg til et ekkelt menneske? Hvordan? Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 Jeg forstår ikke hva jeg evt har gjort feil. Er vell lov å bli lei seg. Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 Ja, det er lov å bli lei seg. Og hvis det ikke bare er at hun reduserer kontakten pga sykdom, men også at hun "gjør det slutt" pga "andre omstendigheter", så høres det ut som hun er en dramaqueen. Anonymkode: d89ce...ce3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hun har det vanskelig og takler det best aleine. Mens ditt fokus er hvordan det kjennes ut FOR DEG at hun har det vanskelig og helst takler det aleine. For et ekkelt menneske du er. Anonymkode: a5e03...7bb Skaff deg profesjonell hjelp. Anonymkode: ce643...ed3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): En gang kuttet hun meg ut pga sykdom ja. Men nå er det pga andre ting, som jeg ikke helt forstår. At jeg savner henne, det gjør meg til et ekkelt menneske? Hvordan? Anonymkode: 98d27...a5f Det er med stor sannsynlighet en psykisk lidelse som er årsaken HI, kjenner igjen det du skriver med hvordan min tidligere venn var, les lengre opp. Så lenge vedkommende selv ikke klarer å se at det ikke er normalt med så enormt mange og ofte litt dramatiske relasjonsbrudd som de har tatt initiativ til, så er det lite å gjøre. Anonymkode: ce643...ed3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #20 Skrevet 17. august 2021 Det høres ikke greit ut. Hun er ikke noen god venn. Tenk nøye igjennom om du virkelig vil ha kontakt med henne. Klem! Anonymkode: 85908...d44
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #21 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Helt siden vi fikk et godt veldig tett vennskap så har hun kuttet meg ut sånn plutselig flere ganger. Hun har alltid kommet tilbake. Men i periodene hun plutselig kutter meg ut pga sykdom hos henne o.l. så blir jeg så inderlig lei meg. Hva får folk til å bare kutte ut andre? Anonymkode: 98d27...a5f Kanskje hun har nok med seg selv når hun er syk. Anonymkode: 41157...d8d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #22 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er med stor sannsynlighet en psykisk lidelse som er årsaken HI, kjenner igjen det du skriver med hvordan min tidligere venn var, les lengre opp. Så lenge vedkommende selv ikke klarer å se at det ikke er normalt med så enormt mange og ofte litt dramatiske relasjonsbrudd som de har tatt initiativ til, så er det lite å gjøre. Anonymkode: ce643...ed3 Ja. Du har bok rett. Jeg må prøve å tenke at det kanskje ikke er jeg som er problemet ❤ Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #23 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det høres ikke greit ut. Hun er ikke noen god venn. Tenk nøye igjennom om du virkelig vil ha kontakt med henne. Klem! Anonymkode: 85908...d44 Tusen takk for klemmen. Du har et godt poeng ❤ Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #24 Skrevet 17. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kanskje hun har nok med seg selv når hun er syk. Anonymkode: 41157...d8d Hvis du leser hele tråden.. da ser du at det ikke bare er i forbindelse med sykdom. Det hadde jeg forstått og selvsagt respektert. Anonymkode: 98d27...a5f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2021 #25 Skrevet 17. august 2021 Forklarer hun hvorfor for deg? Selv har jeg hatt tunge perioder i livet og til tider har jeg vært nødt til å trekke meg unna alle for å fokusere overskuddet på det aller nødvendigste. Det er aldri vondt ment mot noen og jeg sier alltid fra at nå er det litt mye så jeg trenger litt tid for meg selv. Anonymkode: ed8d4...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå