Gå til innhold

Vaksinedose nr 2? Jeg føler folk får reaksjoner på dose 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde totalt ulike reaksjoner på nr. 1 og 2. På andre dose spydde jeg som en gris og hadde en voldsom hodepine, men det var kun én kveld.

Dose 1 var helt klart verst for min del og bivirkningene varte i en uke.

Fikk Pfizer begge gangene.

Anonymkode: ed692...0d4

Fått moderna. Dose én gjorde armen min relativt ubrukelig i to døgn. Dose 2 gjorde meg sjuk i 4 dager. Skikkelig sjuk. Sengeliggende. Men jeg tar heller det enn covid!

Anonymkode: 0046f...d55

Det er fordi kroppen da allerede har dannet litt antistoffer, så det er egentlig bare positivt. Når det er sagt, er det svært få jeg vet om som har fått noen særlig andre reaksjoner enn vond arm og litt slapp/hodepine. Jeg var ganske dårlig i 2-3 timer på dag 3, men det gikk fort over.

Anonymkode: c2339...c04

Annonse

Pfizer på første: vond arm på kvelden som varte i ca 2 døgn
Moderna på andre: Vond arm etter 2 timer som gikk gradvis over på tre døgn. Ca 16 timer etter vaksinen fikk jeg feber og kjente at kroppen jobbet i høygir (hadde blant annet høy puls). Dette gikk over etter 12 timer. Fikk ikke noe mer bivirkninger enn dette :)

Jeg synes det er greit med en immunrespons. Det viser at immunforsvaret har registrert vaksinen og forhåpentligvis lært av den :)

Anonymkode: b9989...054

Vi var en hel gjeng på jobb som fikk dose 2 på torsdag og på fredag var det kun litt ømhet i armen som reaksjon på noen av oss. 

Det er ingenting å grue for!

Anonymkode: a22fa...8f5

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Pfizer på første: vond arm på kvelden som varte i ca 2 døgn
Moderna på andre: Vond arm etter 2 timer som gikk gradvis over på tre døgn. Ca 16 timer etter vaksinen fikk jeg feber og kjente at kroppen jobbet i høygir (hadde blant annet høy puls). Dette gikk over etter 12 timer. Fikk ikke noe mer bivirkninger enn dette :)

Jeg synes det er greit med en immunrespons. Det viser at immunforsvaret har registrert vaksinen og forhåpentligvis lært av den :)

Så hos de som ikke har noen reaksjoner, så har ikke vaksinen blitt registrert av immunforsvaret?

Anonymkode: 67d73...463

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så hos de som ikke har noen reaksjoner, så har ikke vaksinen blitt registrert av immunforsvaret?

Anonymkode: 67d73...463

Nei. Regner med vaksinen også virker hos de uten bivirkninger. Når det er sagt har Moderna tre ganger så mange RNA-partikler som Pfizer. Det kan være en mulig årsak til høyere beskyttelse mot Delta, men også en mulig årsak til høyere forekomst av bivirkninger. 

Merket ikke noe på dose 1, men ble litt dårlig av dose 2. det vil si litt feber morgenen etter, vondt i kroppen (som ved influensa), og hodepine. hodepinen ble til migrene utover kvelden, så det var det verste. Men nå har jeg migrene fra før altså, så er typisk for meg at vanlig hodepine utvikler seg til migrene.

Anonymkode: b0a40...8c9

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde totalt ulike reaksjoner på nr. 1 og 2. På andre dose spydde jeg som en gris og hadde en voldsom hodepine, men det var kun én kveld.

Dose 1 var helt klart verst for min del og bivirkningene varte i en uke.

Fikk Pfizer begge gangene.

Anonymkode: ed692...0d4

Hvis du var så ille etter dose 2 hvorfor var da dose 1 verre?

Anonymkode: 3f47f...a91

Fikk Pfizer. Første dose var vært, med smerter overalt. Til og med øreverk. Dose to, hadde jeg vondt i armen på kvelden samme dag som den ble satt. Det var alt. 

Anonymkode: fc1ba...f6e

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Tatt begge doser. Ble begge gangene mye mer dårlig enn jeg var da jeg hadde Covid. 

Anonymkode: 5ddad...612

Så rart. Spesielt siden de som har hatt covid slipper unna med bare en dose. 

Så jeg tenker at vi sier LØGNER!

Anonymkode: a22fa...8f5

• Opprett ny...