Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 I morgen skal jeg begynne i gruppeterapi. Og lurer på hva jeg har gjort. Klump i magen. Målet er jo å få en bedre hverdag, men gruer meg til dette. Har ikke turd å fortelle dette til noen. Så bare en venninne som vet. Redd for å bli sett ned på osv. Måtte bare skrive det her og høre meninger. Anonymkode: 724a9...272
Tante Hufsa Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Klart du gruer deg. Det er helt normalt. Du møter opp og ser hva dette er. Er ikke dette noe for deg så kan du trekke deg. Det er uansett supert at du prøver. Det å søke hjelp er en styrke, ingen svakhet. Ingen ser ned på deg pga dette. Jeg heier på deg. 😊
sug lut Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Så flott at du har kommet så langt! Jeg kjenner et par andre som har vært i gruppeterapi over lengre tid og hatt kjempegodt utbytte, håper det vil gjelde for deg også. Krysser fingre og heier på deg!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Det hadde vært unaturlig om du ikke grudde deg, det koster å jobbe med psykiske ting og ingen gleder seg til den jobben. Men det er jo en grunn til at du skal dette, og målet er å få det bedre på sikt. Jeg heier på deg, første gangen er den verste, blir bedre når du vet hva du går til. Anonymkode: 434d0...9b5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Enig med alle over her! Husk at alle de andre i gruppen sikkert føler på akkurat det samme også, så dere er sammen i det. Det er naturlig å kjenne på de følelsene du nå føler på, HI. Ikke la det stoppe deg. Synes det er positivt at du har fortalt din venninne om at du skal begynne i gruppeterapien. Du trenger ikke fortelle andre om det hvis du ikke føler for det. Kanskje lurt å foreløpig ikke si noe til andre heller, for da slipper du for mange spørsmål før du er klar for å ev. fortelle mer selv og er mer klar for hva du egentlig ønsker å dele om det. Når du går dit i morgen, husk at du har med deg en mental heiagjeng herfra Anonymkode: 46f6a...bf1
Himmel og hav Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Ikke la de kalde føttene holde deg fra å gjøre dette. Det er sterkt og modig av deg å ta tak og jobbe med dette, for det er sikkert ikke lett. Jeg håper det blir en god opplevelse i morgen. Jeg heier på deg, jeg også!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Tusen takk for svarene deres og støtten. Setter pris på! Virkelig. Og kjekt å høre noen som har hatt utbytte av dette, Ja, er veldig spent og gruer meg. Skal prøve å ha godt mot og være åpen for ting. For en bedre hverdag på sikt håper jeg. Det er ikke fysisk tilstedet, men på nett pga korona. Så det og gir en spenning. Anonymkode: 724a9...272
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Jeg skal i gruppeterapi om et par uker, blir glad om du oppdaterer her hvordan det var. Jeg gruer meg og veldig, men vet det må til. Skal hver uke i 25 uker. Anonymkode: 012b6...436
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 Gruer meg så mye at jeg gleder meg nesten til den første gangen er overstått. Håper det blir greit. Anonymkode: 724a9...272
Tante Hufsa Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Gruer meg så mye at jeg gleder meg nesten til den første gangen er overstått. Håper det blir greit. Anonymkode: 724a9...272 Det blir jo veldig upersonlig over nett da. Men kanskje det er bra for deg i starten? Kanskje godt å føle at du har en viss distanse i starten. En god venn har gått i gruppeterapi da hun mistet ektefellen. Hun hadde veldig stort utbytte av det, og fikk en veldig god venninne der. Husker hun i starten syntes det var rart, unaturlig, slitsomt og tilsynelatende ingen hjelp. Er dere alle nye eller kommer du inn i en eksisterende gruppe? Dere har jo alle til felles at dere trenger hjelp med det samme. Håper dette blir bra for deg. 😊
Anonym bruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 Ja, er på nett pga korona så ja blir egentlig upersonlig sånnsett. Spent pga det og å vet jo ikke hva det gir kontra oppmøte. Dette skal pågå i 4 uker 2 ganger i uken i 3 timer. Håper det blir bra! Anonymkode: 724a9...272
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå