Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Men hva når man ikke aner hvilken retning man skal gå. Når man ikke aner hva man vil. Jeg er ganske ulykkelig.. men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få en endring Anonymkode: 9bc88...190
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Nei, man er ikke ansvarlig for egen lykke. Det er en alt for lettvint holdning. Mennesker påvirkes av både arv og miljø. Ulikheter i oppvekst, gener, sykdom/helse, familie, flaks/uflaks gjør det enklere å leve for enkelte enn andre. Disposisjonen for psykisk sykdom er også en medvirkende faktor. Mitt motto er å gjøre det beste ut av egen situasjon. Anonymkode: d2624...505
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei, man er ikke ansvarlig for egen lykke. Det er en alt for lettvint holdning. Mennesker påvirkes av både arv og miljø. Ulikheter i oppvekst, gener, sykdom/helse, familie, flaks/uflaks gjør det enklere å leve for enkelte enn andre. Disposisjonen for psykisk sykdom er også en medvirkende faktor. Mitt motto er å gjøre det beste ut av egen situasjon. Anonymkode: d2624...505 Så godt at du skreiv det du skreiv! Jeg er ulykkelig og ser virkelig ikke gode løsninger. Jeg har 2 venninner. Hun ene sier jeg må ta vanskelige valg, det er det eneste som nytter, uten å komme med forslag. Men jeg ser ikke løsninger i denne suppen jeg er i. Hun andre sender meg ofte snapper med bilder av pådekket bord med teksten: snart venninekveld. Og her sitter jeg..alene med barn. Ingen invitasjon. Anonymkode: 9bc88...190
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Hvis du ikke vet hva du ønsker å gjøre, eller hvilken vei å gå videre, da tenker jeg at du først bør konsentrere deg om her og nå, små ting i hverdagen - og i tillegg ta tak i det som gjør at du føler deg ulykkelig. Kanskje trenger du noen å snakke med? Kanskje kan du ta en karrieretest på nav eller nettet som kan gi deg noen tips om muligheter du kanskje ikke har tenkt på? Trenger du større nettverk, start å jobbe for å få det - men sett deg både kortsiktige mål og langsiktige (det gjelder alt, egentlig). F.eks. kan du øve på å ta initiativ til å snakke med andre, det vil gjøre at du blir bedre på small-talk og uformelle småsamtaler, du får litt trening, og kanskje du etterhvert kan få venner ut av det også. Det er noe med å tørre å by litt på seg selv, se andre, og bidra litt innenfor de rammene man greier selv. Kanskje trenger du å rydde opp i en del ting i livet ditt, enten det er rot i hjemmet eller i relasjoner eller andre ting? Kanskje er det fysisk helse du bør ta tak i for å få det bedre også? Kosthold og aktivitet/trening? Sett deg realistiske små mål for hver eneste dag, ros deg selv for alt du får gjort. Let etter småting i hverdagen som kan gi deg litt lykke, om det er å hilse på et dyr, snakke med noen, eller bare gå deg en tur i regnvær eller kjenne sola varme. Lykke er sjelden én stor og varig følelse, men heller øyeblikk av lykke. Så vil alt det andre man gjør for å få det best mulig, innen de rammene man har i livet, gjøre at grunnfølelsen av å være fornøyd blir høyere, og da vil man generelt føle seg lykkeligere. Noen må slite mer enn andre, som anonym 505 sier. Men dessto viktigere er det da for disse å ta tak i det de kan gjøre noe med selv, slik at de utfordringene man har ikke får styre alt i negativ retning. Du kjenner ditt liv og dine muligheter i hverdagen. Sett deg realistiske mål for hver dag, og ta ting derfra. Anonymkode: 43db9...ff0
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Lykke er overvurdert. Bruk livet på noe nyttig og ikke forvent lykke. Anonymkode: 56f9e...548
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke vet hva du ønsker å gjøre, eller hvilken vei å gå videre, da tenker jeg at du først bør konsentrere deg om her og nå, små ting i hverdagen - og i tillegg ta tak i det som gjør at du føler deg ulykkelig. Kanskje trenger du noen å snakke med? Kanskje kan du ta en karrieretest på nav eller nettet som kan gi deg noen tips om muligheter du kanskje ikke har tenkt på? Trenger du større nettverk, start å jobbe for å få det - men sett deg både kortsiktige mål og langsiktige (det gjelder alt, egentlig). F.eks. kan du øve på å ta initiativ til å snakke med andre, det vil gjøre at du blir bedre på small-talk og uformelle småsamtaler, du får litt trening, og kanskje du etterhvert kan få venner ut av det også. Det er noe med å tørre å by litt på seg selv, se andre, og bidra litt innenfor de rammene man greier selv. Kanskje trenger du å rydde opp i en del ting i livet ditt, enten det er rot i hjemmet eller i relasjoner eller andre ting? Kanskje er det fysisk helse du bør ta tak i for å få det bedre også? Kosthold og aktivitet/trening? Sett deg realistiske små mål for hver eneste dag, ros deg selv for alt du får gjort. Let etter småting i hverdagen som kan gi deg litt lykke, om det er å hilse på et dyr, snakke med noen, eller bare gå deg en tur i regnvær eller kjenne sola varme. Lykke er sjelden én stor og varig følelse, men heller øyeblikk av lykke. Så vil alt det andre man gjør for å få det best mulig, innen de rammene man har i livet, gjøre at grunnfølelsen av å være fornøyd blir høyere, og da vil man generelt føle seg lykkeligere. Noen må slite mer enn andre, som anonym 505 sier. Men dessto viktigere er det da for disse å ta tak i det de kan gjøre noe med selv, slik at de utfordringene man har ikke får styre alt i negativ retning. Du kjenner ditt liv og dine muligheter i hverdagen. Sett deg realistiske mål for hver dag, og ta ting derfra. Anonymkode: 43db9...ff0 For et nydelig svar. Takk ❤ dette skal jeg ta med meg videre ❤ Anonymkode: 9bc88...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå